دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

مراسم رونمایی از کتاب “سلام ساری” در خانه فاضلی

همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت روز مازندران مراسم رونمایی از کتاب “سلام ساری” به نویسندگی” عباس مهدوی” باحضور فرماندار مرکز استان در خانه فاضلی برگزار شد.

عکاس(هدا کاشی پور) منبع: خزرنما

کتاب گردشگری سلام ساری به روایت فارسی و انگلیسی جاذبه های شهرستان ساری می پردازد.

عباس مهدوی نویسنده این کتاب که سردبیری و مدیرمسئولی رسانه های گردشگری را در کارنامه دارد و از فعالان حوزه گردشگری است درباره ی این کتاب به خبرنگار ایرنا  گفت: در کتاب گردشگری ساری نیازهای گردشگران برای اقامت در این شهر روایت شده وعلاوه بر مناطق شهری و روستایی، اقامت و غذا، بازار، بوم گردی، حیات وحش و محیط زیست، موزه ها، طبیعت گردی، اماکن و منطق تاریخی، ایین های بومی و ثبت شده ملی و …معرفی شده است.

مهدوی با بیان این که روایت انگلیسی این کتاب برای معرفی ساری در ابعاد فرا ملی نیز مورد لحاظ قرار گرفت افزود: در این اثر جاذبه هایی نظیر جنگل های هیرکانی، راه آهن تاریخی شمال، پناهگاه های حیات وحش و پارک ملی کیاسر، آیین های کهن و ریشه دار وآثار تاریخی مغفول مانده که منحصر به فرد هستند و می توانند مورد توجه گردشگران خارجی قرار گیرند ، برای نخستین بار معرفی شده اند که تاکنون در معادلات  گردشگری مازندران و ساری جایی نداشتند.

وی بیان داشت: این کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی علاوه بر هتل ها، مراکزاقامتی وتفریحی، درقفسه کتابخانه های عمومی نیز جای خواهد گرفت.به شهرداری ساری هم پیشنهاد دادیم تا  کیو آر کد کتاب در مراکز عمومی دراختیار شهروندان و گردشگران قرارگیرد.

ساری در سال ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

مهدوی اظهار داشت: ساری در معادلات گردشگری شهری ناشناخته است و گردشگران با جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بومی این شهرستان آشنا نیستند. همین خلا موجب شد تا داشته های این شهرستان مورد بررسی و روایت قرار گیرد.

 کتاب “سلام ساری”  در ۱۳۸ صفحه رنگی ، در انتشارات” نت” چاپ شده و دراختیار علاقمندان به گردشگری قرار گرفته است.

مهدوی در ادامه ضمن قدرانی از همدلی انتشارات نت افزود: اگر نبود همراهی حدادیان مالک هواپیمایی وارش، شاهسورانی مدیرعامل دنیای آرزو و مجموعه های گردشگری ساری شاهد انتشار این کتاب نبودیم.

وی افزود: عکاسانی زیادی در این کتاب با من همراهی کردند که بیش از همه از محسن هدایتی مدیر سایت خزرنما سپاسگزارم.

مهدوی مراسم رونمایی را ماحصل توجه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و رئیس اداره میراث فرهنگی ساری عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *