دسته‌ها
آرشیو رشت فرهنگی گیلان

یادواره ۴۵۵ شهید نیروی انتظامی با حضور سردار رادان در رشت

یادواره 455 شهید انتظامی استان گیلان با حضور سردار رادان، فرمانده‌کل انتظامی‌ جمهوری اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

عکاس(سید احمدرضا کیایی) منبع: خبرگزاری برنا

سردار احمدرضا رادان در مراسم یادواره ۴۵۵ شهید انتظامی گیلان در مصلای امام خمینی(ره) رشت، با ابراز خرسندی از حضور در استان شهیدپرور استان گیلان اظهار کرد: این اثر وجودی شهید است که می‌تواند سیر عظیمی از دلدادگان را فدایی خود کند لذا برای بنده حضور در استانی که هشت هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند یک افتخار است.

به گزارش فارس،وی با اشاره به نقش برگزاری یادواره شهدا در طی کردن مسیر درست مردم و مسؤولان گفت: یادواره شهدا گذاشته می‌شود تا انسان از ویژگی‌های شهدا بهره‌مند شوند لذا با جرات می‌توان گفت مهم‌ترین اثر وجودی شهید نشان دادن مسیر درست در پیچ‌وخم‌های روزگار است.

فرمانده کل فراجا حضور میلیونی مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن را تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و امام شهدا دانست و افزود: دشمن در چند ماه گذشته سعی کرد تا مردم را از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه کند ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور حماسه‌آفرین خود در این روز مانع از انجام این کار شده و با شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

رادان با بیان اینکه تاریخ گیلان سلسله وار به شهادت، گذشت و ایثار مشهور است، تصریح کرد: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، دفاع از سلامت، امنیت، حریم اهل‌بیت (ع)، شهدا و جانبازان بسیار زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب اسلامی با شهادت گره‌خورده است، خاطرنشان کرد:  دشمن در ۴۴ سال گذشته تلاش کرد تا تأثیرگذاری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در جامعه کمرنگ جلوه دهد ولی مردم‌ به‌واسطه خون پاک و اثر وجودی شهید مانع از انجام این مهم شدند.

فرمانده کل فراجا با بیان اینکه مقام شهید و شهادت عبرت‌آموز و تکرارپذیر است، گفت: اگر سعی داریم در خط شهدا بوده و از راه انقلاب دور نشویم باید مسیری را طی کنیم که شهدا طی کردند و به افرادی اقتدا کنیم که شهیدان اقتدا کردند و این همان اثر وجودی شهید است.

رادان نقش شهدا در حل مشکلات کشور در برهه‌های مختلف را بسیار مؤثر دانست و گفت: مردم، مسئولان و تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهید، شهادت و فرهنگ شهادت نیاز دارند زیرا در هرزمانی و در برهه‌ به شهیدان اقتدا کردیم با موفقیت مواجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ‌گسترش فرهنگ شهادت در بین نسل جدید به‌ویژه نوجوانان دهه ۸۰ و کودکان دهه ۹۰ تصریح کرد: دشمن درصدد است تا از طریق فضای مجازی فرهنگ ایثار و شهادت را با ایجاد شبهه در جامعه را کمرنگ کند درحالی‌که آنان نمی‌دانند فضای حقیقی اثر وجودی شهدا در جامعه است و تا زمانی که این اثر وجودی در فضای حقیقی وجود دارد هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.

فرمانده کل فراجا با اشاره به هدف استکبار از ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمن می‌دادند که اگر از سنگر ولایت‌فقیه عبور کنند دیگر هیچ مانعی برای نفوذ به کشور ندارد و به همین دلیل سمت‌وسوی شعارها در فتنه اخیر به سمت مقام معظم رهبری بوده ولی با پاسخ محکم مردم مواجه شدند.

رادان با بیان اینکه کسی که نگاهش به کدخدا باشد کدخدا را خدا می‌بیند، گفت: مردم، مسؤولان، نیروی انتظامی،دولت، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌دار شهدا هستیم و باید از این میراث به‌خوبی مراقبت کنیم و اگر سعی داریم شهدا در قیامت شفاعت ما را کنند باید در مسیر شهادت گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *