دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی (همکلاسی شهیدم) در میاندورود

یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی با عنوان همکلاسی شهیدم – سورک شهرستان میاندورود با حضور آیت الله لائینی برگزار شد.

عکاس(فاطمه سعید نژاد ) منبع: خبرگزاری پانا و خزرنما

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی همکلاسی شهیدم که در شهر سورک برگزار شد، اظهار داشت: این یادواره به یاد ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید در شهرستان میاندورود و در شهر سورک برگزار شده است، به گفته حاج قاسم سلیمانی کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند.

به گزارش دفاع‌پرس،وی افزود: سبک زندگی شهدا را باید الگو قرار بدهیم، در چنین جمع‌هایی باید زندگینامه این شهدا خوانده شود تا به طرز فکر، عمل، دینداری و دیانت آن‌ها پی ببریم، یک رزمنده دفاع مقدس نمی‌بینید که نمازخوان نباشد، همه رزمندگان اهل نماز بودند، یک نفر از اغتشاشگرانی که بازداشت شدند اهل نماز نبودند.

امام جمعه ساری بیان کرد: اگر می‌خواهید در آینده شهدا از شما راضی باشند و زندگی شما مایه افتخار دیگران و شهدا باشد، هر کدام از شما همچون حسین فهمیده باید الگو باشید، محمدحسین فهمیده از آسمان نیامده بود روحش آسمانی بود که روح همه بشریت آسمانی است، پس مهم این است که به سبک رفتار رزمندگان و شهدا توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: به‌خاطر نماز خواندن بسیاری از آزادگان را کتک می‌زدند فیلم‌های افتضاح را از تلویزیون پخش می‌کردند اگر کسی نگاه نمی‌کرد کتک می‌خورد؛ کسی جرات نداشت دعای کمیل یا نماز بخواند این‌ها همه الگوی ما هستند.

این مسئول یادآور شد: امروز تمام کشور ما جبهه است؛ آشوبگران و اغتشاشگران هر از چندگاهی مثل دزد می‌آیند جایی را آتش می‌زنند و تخریب کنند و از طریق کانال‌های ماهواره‌ای آموزش می‌بینند که چگونه از در و دیوار مردم به داخل بریزنند و از دانش آموزان و جوانان ما اغتشاشگر و آدم‌کش بسازند.

وی متذکر شد: امروز اغتشاشگران همه همدست هستند یک سری طیف سیاسی هم با این‌ها همدست هستند، امروز اگر بخواهید صلابت و شهادت را حفظ کنید باید دیندار باشید، شهدا درست زندگی کردند، اهل هیچ فرقه گمراه کننده نبودند، والدین باید فرهنگ دینی را به دانش آموزان بیاموزند.

آیت الله محمدی لائینی از میاندورود با عنوان شهرستانی دیندار، انقلابی و ارزشگرا یاد کرد و گفت: بنده خوشحالم که در این جمع حاضر شدم تا با دانش آموزان و بزرگتر‌ها در جلسه صحبت کنم، دغدغه شهدا در دین شما باید باشد، امام با آن عظمت از یک پسربچه ۱۴ ساله باعنوان رهبر یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *