دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

یادواره شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی مازندران در فریدونکنار

یادواره شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی استان مازندران با محوریت شهید شاخص جامعه کارگری کشور شهید نوروز علی یزدانخواه، با حضور سردار قریشی ” جانشین سازمان بسیج مستضعفین ” ، آیت الله معلمی ” عضو مجلس خبرگان رهبری ” ، سردار مسلمی “فرمانده سپاه کربلا ” و خانواده معظم شهید یزدانخواده در شهرستان فریدونکنار برگزار شد

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

در پایان این آئین ، ضمن رونمایی از چند جلد کتاب نگاشته شده پیرامون سیره مجاهدانه شهید نوروز علی یزدانخواه از فعالان فرهنگی و مسئولین و کارگران برتر عرصه کار و تولید و نیز خانواده معظم شهید یزدانخواه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای کارگری و کارفرمایی استان مازندران که با محوریت شهید «نوروزعلی یزدانخواه» شهید شاخص کارگری و کارفرمایی کشور در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، اظهار داشت: مردم مازندران مفتخر هستند که از نخستین شکل‌گیری حکومت شیعی و علوی در دفاع از ولایت و به عنوان محب اهل بیت و دوستداران علی و اولاد علی (ع) بودند و همواره در دفاع از ایران عزیز بویژه مبارزه با استبداد و استکبار و طاغوت نقش برجسته داشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۱۴ هزار شهید کارگر افزود: شهید یزدانخواه دو فرزند خود را در مبارزه با طاغوت و دو فرزند را نیز در مبارزه با استکبار جهانی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد.

جانشین رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به حضور ملت ایران در مبارزه با رژیم ستمشاهی و مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب، گروه‌های کمونیستی، منافقین در غرب، شمالغرب و جنوب و بویژه در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: همچنین لشکر فاتح و خط شکن و پیروز ۲۵ کربلا در دفاع از حرم اهل بیت و تقدیم ده هزار و چهارصد شهید در دفاع مقدس و بیش از ۴۴ شهید در دفاع از حرم و همچنین ۳۳ هزار جانباز و دو هزار و سیصد آزاده و هزار و ۱۱۸ شهید کارگر در همه عرصه‌ها حضور حماسی و قهرمانانه داشت.

سردار قریشی با بیان اینکه مازندران در عرصه دینی و معنوی با برخورداری از بزرگانی همچون آیت الله جوادی آمل، حسن زاده آملی و سرداران شهید حاج حسین بصیر اراده خود را با ایستادگی بر دشمن جهانی تحمیل کردند، گفت: از ویژگی‌های این ایستادگی و مقاومت حضور همه اقشار دانش آموز، دانشجو، کشاورز، کارگر، ورزشکار، جوان، نوجوان، زن و مرد در همه عرصه‌ها بود.

وی اضافه کرد: همچنین کارگران علاوه بر جبهه سازندگی کشور در پشتیبانی رزمندگان و تامین نیاز‌های کشور مجاهدت می‌ورزیدند و با حضورشان در دفاع مقدس از خط نبرد و خط مقدم گرفته تا سطوح مختلف فرماندهی حضور داشتند.

سردار قریشی با بیان اینکه یکی از افتخارات ماست که شهدا با تمامی وجود از هر آنچه که داشتند مایه گذاشتند و ما امروز توفیق زیارت بیش از ۳۵۰ شهید فریدونکنار را داشتیم، به جمله‌ای نگاشته شده بر قبر شهید یزدانخواه اشاره کرد  و گفت: این شهید درحالیکه چهار فرزندش را تقدیم کرده است، نوشت: «من مسئولیتی بر دوش خودم حس می‌کنم که با لقاء خداوند تحقق پیدا می‌کند»

وی عنوان کرد: این اجلاسیه باشکوه و این اجتماع پرشور در این مکان مقدس با هدف بزرگداشت مردان باغیرتی است که عزت، آرامش و دستاورد‌های دنیوی را از خود گرفتند تا ایرانی در امنیت و آسایش باشد و گرد و غبار و سختی بر صورت زنان پاک و عفیف ایرانی ننشیند و خاری بر  پای کودکان ایرانی وارد نشود و شیطان صفتان پایشان به خاک پاک ایران اسلامی نرسد.

سردار قریشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت نمی‌داند و شهدا را ستارگانی معرفی می‌کند که راه را گم نکنیم، تصریح کرد: خداوند متعال هم خودش را اختصاصا محب مجاهدین می‌داند و از چنان مقامی برای شهدا صحبت می‌کند که به ما اجازه این را که تصور کنیم شهدا در بین ما نیستند را نمی‌دهد بلکه مقام شهدا را به عنوان حیات ابدی و روزی خوران درگاه الهی می‌داند.

وی افزود: شهدا از چنان منزلت و مقامی برخوردارند که صلحا و انبیا برخوردار هستند. شهدا جانشان را تقدیم کردند تا ملت ما مردم ما کشور ما در امان باشد و شهدا بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر را یعنی دفاع از نظام و اطاعت از ولایت و دفاع از انقلاب و مردم را به انجام رساندند. داعشی‌ها مزدوران انگلیس و آمریکا هم همین ادعا را داشتند که می‌خواستند کشور را تجزیه کنند. شهدا نبودند ایران اسیر دست منافقین که بدتر از داعش هستند، می‌شد.

این مسئول حفظ انقلاب و حفظ کشور عزیز ایران را از دستاورد‌های شهدا برشمرد و اظهار داشت: درس شهدا اعتماد به نفس، خودباوری، خوداتکایی و اثبات شعار ما می‌توانیم، کسب موفقیت‌های بسیار برجسته و ارزشمند در سطح جهانی و بین المللی است. در عرصه سیاسی انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه را بر پیکر گفتمان کمونیستی و امپریالیسم دنیا وارد کرده است و انقلاب اسلامی در این هدف برای مبارزین الگوی خوبی را نمایان ساخت.  

وی با بیان اینکه در زمینه بهداشتی قبل از انقلاب وابسته بودیم و دارو‌های غربی و پاکستانی در حداقل به دست ما می‌رسید  امروز پیشرفته‌ترین جراحی‌های مغز، قلب، پیوند‌های کبد و کلیه در ایران اسلامی انجام می‌شود و در درمان سرطان جزو چند کشور اول دنیا قرار دارد.

سردار قریشی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: بیش از ۲۵ سال امید به زندگی در ایران افزوده شده است و شاهد برجسته امروز طرح شهید سلیمانی و مقابله با ویروس کروناست و ایران جزو چند کشور محدود بود که واکسن ضد کرونا را عرضه کرد و در مقابل دشمن حرفی برای گفتن دارد.

این مسئول ادامه داد: در زمینه علمی و فناوری و ساخت پالایشگاه امروز در عسلویه و جای جای ایران اسلامی توسط متخصصان ایرانی ساختیم و پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سد‌ها و پل‌ها توس متخصصین ایرانی ساخته می‌شود و در برند‌های سطح اول جهانی قرار دارند.

سردار قریشی با بیان اینکه امروز پیشرفته‌ترین پل‌ها را می‌سازیم و در زمینه هوا و فضا پیشرفته‌ترین ماهواره‌ها و پهپاد‌ها و موشکم‌هایی که نماد قدرت جمهوری اسلامی هستند و موشک هوا به زمین، هوا به هواه، هوا به دریا و دریا به هوا جزو پیشرفته‌ترین کشور‌ها هستیم، گفت: در زمینه علوم و فنون مختلف جزو کشور‌های اول هستیم و در بحث نظامی در صحنه عمل نیز کارنامه درخشانی داریم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه با اشاره به اینکه در زمان پهلوی بخش‌هایی از ایران اسلامی جدا شده است، خاطرنشان کرد: در زمان رضاشاه نواحی جنوب اترک به شوروی سابق، دشت نامی به افغانستان، ارتفاعات آرارات به ترکیه، بخشی از اروندرود به عراق، مناطق نفتی قصر شیرین به عراق واگذار شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه سخنان خود به بیان اینکه دشمن در هشت سال دفاع مقدس ادعای نابودی ایران را داشت، اضافه کرد: در تمامی اسناد و مدارک صدام و حزب بعث تجزیه ایران کاملا مشهود بود. اما ایران با مقاومت و ایستادگی و توانمندی یک وجب از خاک را به دشمن نداد، این دستاورد بزرگ به برکت خون شهدا و رهبری حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

سردار قریشی در سخنان پایانی خود به وقایع اخیر کشور هم اشاره کرد و افزود: در این مقطع دشمن دید که دولتی روی کار آمد که حرفش با رهبر معظم انقلاب بیشتر همخوانی دارد، همدلی با مردم دارد و قدرتمند در مقابل آمریکا ایستاده است و در مذاکرات آمریکایی‌ها اعتراف به عقب نشینی و پذیرفتن شرایط ایران کردند، منافقین و ضدانقلاب‌ها مترصد فرصتی بودند تا یک ضربه به انقلاب بزنند.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم توسط پلیس در آمریکا کشته می‌شود و دولت آمریکا یک عذرخواهی از مردم نمی‌کند، اما در حادثه فوت خانم مهسا امینی از رئیس جمهور و تمامی دستگاه‌ها پیگر این حادثه هستند، گفت: بر اساس سناریوی از قبل طراحی شده، دشمنان با هماهنگی تلاش کردند از این فضا سوء استفاده کنند و تمامی رسانه‌های غربی و رسانه سعودی تلاش کردند برای ضربه زدن به ایران. رسانه‌های دشمن کشته سازی از مردم را در دستور کار خود قرار دادند تا به مردم ناامنی را القا کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به شعار معاندین در حوادث اخیر «زن، زندگی، آزادی» خاطرنشان کرد: این شعار حزب تجزیه طلب پ ک ک ترکیه است که از زنان سوء استفاده می‌کند. اما کدام وطن پرست و ایرانی پرچم را آتش می‌زند که دست روشن عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب در آن دید. برای همین مردم ایران یک دسته بیشتر نیستند و آن‌هایی که اغتشاش ایجاد می‌کنند در جرگه ضد انقلاب قرار دارند اما به برکت خون شهدا این انقلاب محفوظ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *