دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

یادواره خلبان شهید “احمد کشوری” و شهدای شهرستان سیمرغ

یادواره امیر سرلشکر شهید احمد کشوری و ۱۵۱ شهید شهرستان سیمرغ همراه با آئین استقبال و تشییع ۸ آلاله زهرایی دوران دفاع مقدس با حضور پرشور آحاد مردم این شهرستان و نیز امیر دریادار سیاری ” معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ” برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز به برکت انقلاب و خون شهدا جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی در نظام بین المللی دارد و به عنوان یک قدرت برتر بازیگر اصلی صحنه در منطقه است.

سردار سیاری در یادواره شهید امیر سرلشگر شهید احمد کشوری و ۱۵۱ شهید سرافراز شهرستان سیمرغ که مزین به حضور پیکرهای مطهر ۸ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس بود با گرامیداشت یادو خاطره امام و شهدا بیان داشت: امروز ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و برگزاری یادواره های شهدا موجب افزایش بصیرت،مقاومت و شناخت دشمنان می شود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۷هزار شهید ترور کشورگفت: دشمن در ابتدای انقلاب با ترور شخصیتهای حزب الهی، راه اندازی اختلافات قومی قبیله ای و بالاخره با جنگ تحمیلی که به فرموده مقام معظم رهبری یک جنگ جهانی بود، تلاش کرد انقلاب را نابود کند اما به فضل الهی با شکست مواجه شد.

او با بیان اینکه دشمن در ادامه با تحریم،جنگ،تهاجم و شبیخون فرهنگی تلاش کرد با جنگ شناختی بر مغزهای جوانان تسلط یابد گفت: بحمدالله در این‌مسیر نیز دشمن موفق نشد و امروز در جنگ ترکیبی نظامی،اقتصادی،سیاسی،فرهنگی قرار داریم که قطعاً باز هم پیروز این جنگ مقابل استکبار جهانی، ایران اسلامی است.

سیاری ادامه داد: زمان جنگ، بلوک شرق و غرب تجهیزات نظامی،پول،دلار،ارز،مهمات،موشک ،نیروی انسانی و دیگر سلاح های جنگی را دراختیار صدام قرار دادندو با آنکه به کشور ما حتی سیم خاردار دار ندادند توانستیم با توکل به خداوند، برکت خون شهدا و ایثار گری ایثار گران دشمن را از خاک وطن بیرون کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:۳۰۰سال گذشته تا کنون با هر جنگی،قسمتی از خاک وطن از کشور جدا شد و تنها جنگی گه هیچ آسیبی به تمامیت ارضی کشور وارد نشد جنگ تحمیلی است که باید قدردان خون شهدا،جانبازان وایثار گران باشیم.

سیاری تصریح کرد: در تمام عملیاتهای دفاع مقدس،هوانیروز و نیروی زمینی ارتش حضور داشت و برای ملت،کشور و تاریخ جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی کردند که مایه مباهات است و امروزشهید کشوری باید به عنوان یک نخبه در کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی در نظام بین المللی و منطقه دارد و به عنوان یک قدرت برتر بازیگر اصلی صحنه در منطقه است وبه همت،انگیزه و غیرت جوانان این مرز و بوم هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ناوگان نظامی را در غرب آسیا دارد در تولید ناوشکن،زیر دریایی،پهپاد، انواع موشک‌ها حرفی برای گفتن داریم.

سیاری خاطر نشان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران،سپاه پاسداران،فرمانده انتظامی،وزارت دفاع وبسیج تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا با پشتیبانی همه جانبه و ایثارگران ملت قهرمان ایران اسلامی آمادگی دارد در مقابل هرتهدیدی بایستد و پوزه دشمنان را به خاک بمالد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین با توجه به انتخابات پیش رو باید با وحدت ،اتحاد و انسجام درصحنه حضور یابیم و در تمام زمینه ها پیرو ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به مملکت ما نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *