دسته‌ها
آرشیو گردشگری گلستان

گِلفشان نفتلیجه در گمیشان استان گلستان

گِلفشان نفتلیجه از اماکن طبیعی استان گلستان است که در شهرستان گمیشان در شرق دریای خزر واقع شده و فاصله کمی با بندر ترکمن دارد. این گِلفشان که اغلب به رنگ صورتی دیده می ‌شود دارای ۸ متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر است که در بالای آن دریاچه کوچکی قرار دارد و از دهانه آن آب شور به همراه گاز و گِل رس با فشار و غلظت خارج می شود.

عکاس(محمد عطایی) منبع: خبرگزاری ایرنا

نفتلیجه از خواص درمانی زیادی برخوردار است و از گل آن برای درمان بیماری ‌هایی چون بیماری‌ های عصبی، مراحل اولیه تنگی عروق، انقباضات عضلانی، دردهای مفاصل و ستون فقرات استفاده خواهد شد. حمام کردن در گلفشان ها به دلیل این ‌که از جایگاه خاصی برخوردار هستند بسیار سودمند است.

10 دیدگاه دربارهٔ «گِلفشان نفتلیجه در گمیشان استان گلستان»

اونی که منظور شماست گل‌فشان اینچه نرسیده به تالاب آلاگل هست البته پسماند چاه ید هم اونجا نمی ریزد بلکه پسماندهای ید باز با پمپ به چاههای عمیق برای اینکار حفر شده به اعماق زمین تزریق میشود .

البته عکسها بمراتب زیباتر از خود دریاچه است اما برای یکبار دیدن ارزش دارد هرچند هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی در اطرافش نیست

نسبت به عکسهایی که میزارن از واقعیت خیلی دور نه راه درستی داره نه زیبایی خاصی داره گول عکسها رو خوردیم رفتیم دیدیم فقط یک تبلیغات زیبا اما دروغین حالا بستگی به باورهرشخص داره

ما از این مکان دیدن کردیم واقعا زیبا بود.ای کاش مسئولین استان گلستان فکری کنن.اصلا امکانات رفاهی ،بهداشتی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *