دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

گردهمایی علما و ائمه جمعه و جماعات شرق مازندران در بهشهر

گردهمایی علما و ائمه جمعه و جماعات روحانیت و طلاب شرق استان مازندران باحضور آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در بهشهر برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران انتخابات را یکی از نمادهای مهم جمهوریت دانست و خواستار مشارکت حداکثری و زمینه‌سازی برای آن شد و گفت: هر اقدامی که این حضور را کمرنگ کند خیانت است.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی علما و ائمه جمعه و جماعات روحانیت و طلاب شرق استان مازندران در بهشهر ضمن تبریک مناسبت‌های ماه رجب، به‌ویژه ولادت امام علی (ع)، اظهار کرد: علمای بسیاری از اهل سنت اعتراف کردند که فضیلت ولادت در کعبه که به امام علی (ع) تعلق گرفته نه پیش از آن اتفاق افتاده و نه بعد از آن اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: وظیفه و رسالت ما دین آموزی و تقویت دین مردم است، به فرموده امام جواد (ع) دین باید آنقدری قوی شود که بر شهوات غالب شود، البته که باید خودمان هم دیندار باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در گذشته در شرایطی که رضا شاه همزمان با خلع چادر بانوان، خلع لباس روحانیت و ممنوع کردن مجالس و محافل امام حسین (ع) تیر سه شعبه ای را به سمت دین پرتاب کرد، علمای ما در قم حوزه‌های علمیه را با چه فقر و سختی بنا و نگهداری کردند، ما محصول آنها هستیم و نباید فراموش کنیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه نقش روحانیت را دست کم نگیریم، اضافه کرد: اگر جامعه با دین آشناست باز هم به برکت همین روحانیت است، دشمنان ما برعلیه ما جوری تبلیغات می‌کنند که نقش خود را ناچیز دانسته و ناامید شویم‌.

این مسئول گفت: اخیرا دیده می‌شود که مجالس را با مداحی تمام می‌کنند که به هیچ وجه درست نیست روح میت هم آزرده است که در مجلس او حدیث و موعظه دینی بیان نشود، باید به مسئولان هشدار داد که با روحانیت مواجهه نامهربانانه می‌شود.

وی اعلام کرد: بدانید که ما گروهی بسیار تاثیرگذاریم، در نظرسنجی‌ها روحانیت به‌عنوان یکی از مراجع مهم هستند، تبلیغات دشمن را باور نکنید، بدون روحانیت انقلاب هم پایدار نخواهد ماند، حضور روحانی لازم، وجود روحانی مفید و ضروری است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اگر ما خط و خطوط سیاسی خود را رها کنیم و به مسئله ولایت، انقلاب و مقاومت وارد نشویم، به خود خیانت کردیم یادآور شد: روحانی باید انقلابی باشد، ما دین و سیاست را خارج از هم نمی‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: اگر دست به دست هم داده پشت سر رهبر بوده و مردم دار باشیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند و قطعا پیروزی از آن ماست.

امام جمعه ساری اضافه کرد: وجود روحانی بی‌تفاوت مضر است، نزاع و درگیری روحانیون با یکدیگر بد است، باید انرژی خودمان را در مقابله با دشمن به کار بگیریم، امروز نخ تسبیحی به نام ولایت داریم.

این مسئول بیان کرد: الحمدالله در مازندران به‌ویژه شرق استان روحانیت دیندار، نجیب، باحیا، متین داریم که بیشتر اوقات با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند ولی عزت نفس خود را حفظ کرده و پرچم را بالا نگه میدارند جای افتخار دارد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم انتخابات پیش رو است، باید مشارکت حداکثری اتفاق بی افتد تا این شعار که ایران قوی بازدارنده است محقق شود، دشمنان ایران ضعیف را می‌خواهند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: ایران قوی فقط به موشک، پهپاد، انرژی هسته‌ای و موارد دیگر نیست، البته اینها باید باشد خدا رهبر را حفظ کند که در مقابل برخی از وسوسه‌ها ایستاد این سلاح‌ها را داریم که دشمن نمی‌تواند به ما نگاه چپ کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قدرت ملی و مردمی مهمتر از قدرت نظامی است، تصریح کرد: جمهوریت به اندازه اسلامیت مهم است، جمهوریت نبود علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین شد، امام حسن (ع) بعد از ۶ ماه صلح کرد و امام زمان (عج) ما غائب شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: امام جمهوریت را ایجاد کرد و انقلاب پیروز شد و امام جمهوریت را حفظ کرد در دفاع مقدس پیروز شدیم و تا اینجا، مردم‌داری، ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات آنان مهمترین وظیفه ماست.

این مسئول انتخابات را یکی از نمادهای مهم جمهوریت دانست و خواستار مشارکت حداکثری شد و گفت: همه ما وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم متاسفانه اقداماتی انجام می‌شود که من فکر می‌کنم تعمدی در کار است به‌خصوص در ایام منتهی به انتخابات.

وی ضمن یادآوری گلایه از اقدامات اخیر آب منطقه‌ای و منابع‌طبیعی بابت سند زدن انفالی و نه اموالی زمین‌های کشاورزی و حریم رودخانه‌ها و نارضایتی کشاورزان، عنوان کرد: امروز هم نامه ای برای آقای خاندوزی وزیر اقتصاد نوشتم که این مسئله را پیگیری کند “آئین‌نامه حاشیه رودخانه تغییر کند و قانون از سال ۱۳۴۶ به ۱۳۶۵ برگردد” تا هزاران پرونده الان در دادگستری‌ها مربوط به همین بحث است مختومه شود، همچنین کم کردن سهمیه بنزین نیز اقدامی در جهت ناراضی‌تراشی است، به‌نظر یا دوستان نادان یا دشمنان دانا این کار را می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: امروز وظیفه همه ما زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات است و هر اقدامی که این حضور را کمرنگ کند خیانت است، البته ما مردمی باوفا و روحانیتی داریم که اهل درد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *