دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

کنگره سردار شهید “حاج علی ییلاقی” در مصلای بهشهر 

کنگره سردار شهید «حاج علی ییلاقی» و گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید «احمد کشوری» همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مصلی جمعه بهشهر برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در این مراسم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عالیقدر ایران اسلامی، مدافع امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس، اظهار کرد: خدمات اجتماعی دودمان ییلاقی زبانزد است، فداکاری همسر بزرگوار شهید حاج علی ییلاقی کمتر از فداکاری شهید نبوده است، ایشان ۳۷ سال از جانباز شهید ییلاقی مراقبت و پرستاری کرده است.

وی با اشاره به یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله کوهستانی، شهید آیت‌الله هاشمی‌نژاد و آیت‌الله جباری در بهشهر افزود: جانبازان عزیز و همسرانشان بر ما حجت هستند، انقلاب اسلامی ما دارای آرمان و رویش است، خداوند روح شهدای جوان ما همچون شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان را رحمت کند چرا که حسین‌وار به شهادت رسیدند. 

بزرگان خودمان را بشناسیم و مثل آن‌ها باشیم آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه هر کدام از خانواده‌های شهدا و جمع حاضر عشق و علاقه به شهادت دارند، گفت: انتظار شهادت خودش همچون شهادت است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر لزوم توجه به خمس و زکات در کنار نماز و روزه عنوان کرد: رویکرد غیرگرایی یکی از ویژگی‌های درخشان حضرت فاطمه الزهرا (س) است، انسان مومن رویکردش رویکرد غیرگرایانه است نه خودگرایانه، باید از شهدا بیاموزیم، اگر قرار باشد مدیون و بدهکار از دنیا برویم خوب نیست باید سعی کنیم که طلبکار باشیم. 

برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا گامی مهم در جهت احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همچنین در حاشیه برگزاری این کنگره سعید کهن‌سال در گفت‌وگو با خبرنگاران، برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا را گامی مهم در جهت احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: باید از چهره‌های برجسته ایثارگران الگونمایی کنیم، این امر در مجموعه کشور تحولات و پیشرفت را به همراه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: نقش فرماندهان مازندرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بوده است، این عزیزان امروز می‌توانند برای جوانان و نوجوانان الگو باشند و این حضور میدانی و نقش آفرینی ایثارگران پاسخ محکم و کوبنده‌ای به اغتشاشات اخیر بوده است، مسئولان ما باید در برجسته‌سازی نقش بی‌بدیل فرماندهان در عرصه هشت سال دفاع‌مقدس تلاش مضاعف کنند.

کهن‌سال با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهیدان عبادت محسوب می‌شود، گفت: در وصیت‌نامه سردار شهید ییلاقی اشرفی حضور داوطلبانه و آگاهانه با روحیه استکبارستیزی موج می‌زند، این انقلاب حاصل خون‌بهای شهدا است و راه مقابله با تهاجم فرهنگی تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: شهیدان ییلاقی و کشوری از شخصیت‌های برجسته استان هستند یادشان همواره زنده است و مردم شهیدپرور مازندران روحیه شهدایی دارند.

در این مراسم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان نخاعی، فرمانده سپاه کربلا، نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و مردم ولایی حضور داشتند.

گفتنی است؛ نقاله خوانی با موضوع ایثار و شهادت، همخوانی سرود در وصف سردار شهید حاج علی ییلاقی، اجرای سرود گروه تواشیح قمربنی هاشم توسط جانبازان و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در مازندران از جمله برنامه‌های اولین کنگره سرداران شهید ییلاقی و شهید سرلشکر احمد کشوری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *