دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

کلنگ زنی عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی به شرق مازندران

با هدف کاهش تنش آبی و تأمین آب عملیات اجرایی طرح اضطراری آب رسانی به شرق مازندران با تخصیص اعتبار اولیه ۳۰۷۰ میلیارد ریال، احداث تصفیه خانه و خط انتقال ۳۱۰۰ متری، از محل تصفیه خانه سد گلورد شهرستان نکا آغاز شد.

عکاس(سعید منصوری) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

“سید محمود حسینی‌پور” استاندار مازندران در اجرای طرح آبرسانی به شرق مازندران در شهرستان نکا با بیان اینکه مدیریت جهادی در دولت سیزدهم یکی از ویژگی‌های شاخص است و ایجاد قرارگاه آبی در مازندران یکی از این اقدامات است، گفت: نمونه بارز مدیر جهادی در مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان نکا هستند که در سن جوانی، دارای علم روز و پیگیر اوضاع منطقه هستند و حتی در سطح ملی نیز جلوتر از استانداری در وزارتخانه‌های کشور پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا،”حیدر داوودیان” مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز در این مراسم، اظهارکرد: طرح اضطراری آب رسانی به شرق مازندران به منظور برطرف کردن مشکل آب شرب شرق مازندران، در طول ۱۸ ماه و در ابتدای تابستان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

“غلامرضا شریعتی” نماینده مردم شرق مازندران هم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه‌های اجرایی در سد گلورد قابل توجه است، خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف عمران، آبادانی و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه شرق مازندران هزینه شد که نشان از توجه ویژه دولت به همه مناطق کشور است.

“عبدالرضا بابایی” فرماندار شهرستان نکا نیز در اجرایی طرح اضطراری آب رسانی به شرق مازندران، تصریح کرد: تأمین آب شرب و کشاورزی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در سراسر کشور است و در همین راستا شاهد عملیات اجرایی تصفیه‌خانه در پایین دست سد گلورد در شهرستان نکا هستیم.

این مسئول افزود: این طرح حالت پدافندی دارد، در حال حاضر شاهد بهره‌مندی از آب‌های زیرزمینی در منطقه هستیم اما با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه برای نخستین‌بار تأمین آب شرب از محل آب‌های سطحی در شرق مازندران انجام خواهد شد.

به گفته بابایی در فاز نخست این پروژه با تخصیص اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و خط انتقال ۳۱۰۰ متری تأمین کننده آب شرق مازندران به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه خواهد بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در حوزه راه و جاده‌ای شهرستان نکا، اظهار کرد: با همکاری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی، تأمین اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، تأمین قیر برای مسیر ۵۰ کیلومتری منطقه هزار جریب نکا و استقرار سنگ‌شکن سیار انجام شد.

فرماندار نکا، افزود: در سال جاری عملیات شن ریزی و بهسازی مسیر جاده‌ای در ۲۶ روستای منطقه هزار جریب که از مشکلات عمده مردم منطقه بود انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *