دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

چهارمین سالگرد آیت الله طبرسی در مصلی امام خمینی(ره) ساری

چهارمین سالگرد بزرگداشت آیت الله «نورالله طبرسی» امروز با حضور آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه افتخار ما این است که عالمان دینی ما مردمی بودند، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی شخصیت و عالم مردمی بود، هم مثل بقیه زندگی می‌کرد و هم برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در چهارمین سالگرد آیت الله طبرسی در مصلی امام خمینی (ره) ساری، ضمن گرامیداشت ایام اظهار کرد: در ایام سالروز رحلت مرحومان آیت الله نظری، آیت الله طبرسی و آیت الله باکویی قرار داریم که هر سه بزرگوار افتخار این استان و شهرستان هستند و جای تسلیت دارد.

وی افزود: در آستانه بعثت قرار داریم، بزرگترین نعمت خداوند به تعبیر مقام معظم رهبری بعثت است، بعثت پیامبر اکرم (ص) برای هدایت امت است، اگر وجود پیامبران نبود چه کسی مردم را برای راه درست زندگی هدایت می‌کرد؟ انبیای بزرگوار که اشرف و افضل آن‌ها وجود نازنین پیامبر (ص) است مبعوث شدند تا راه درست زندگی را به بشر نشان دهند البته که در این مسیر دشواری‌های فراوانی را هم خود و هم اهل بیتشان متحمل شدند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: اگر اهل بیت پیامبر دنبال زندگی شخصی خود می‌رفتند کسی کاری به کارشان نداشت اما چون به فکر مردم و جامعه و خروج از ضلالت و گمراهی بودند اذیت و آزارها دیدند، یک نمونه اینکه امام هفتم (ع) چهار سال در زندان‌های تاریک، کثیف و نمور که شب و روز از هم تشخیص داده نمی‌شد سر کرد برای اینکه دنبال هدایت خلق بودند.

امام جمعه ساری بیان کرد: در مقابل کسانی که از هدایت بشر خوششان نمی‌آمد با این‌ها دشمنی می‌کردند و هزاران مصیبت را تحمیل کردند، بعثت پیامبر برای هدایت و نجات بشر بوده، ایشان یک بعثت دیگری هم داشت که خداوند در آیه ۷۹ سوره اسرا می‌فرماید که (نماز شب بخوان خدا می‌خواهد تو را به مقام محمود مبعوث گرداند) که این مقام، مقام شفاعت کبری به معنای اوج دستگیری و نجات‌بخشی به انسان‌ها در عالم آخرت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هم برای شفاعت و هم برای هدایت مبعوث شده، عنوان کرد: وجه اشتراک این دو بعثت این است که هر دوی آنها در خدمت بشر و انسان است، پیامبر همه را شفاعت می‌کند البته شاید گنهکارانی باشند که مشمول شفاعت شافعین قرار نمی‌گیرند، اما اگر انسان‌های گنهکار بابت همه گناهان مجازات شوند چه باید کرد، باید نجاتشان داد، پیامبر اکرم (ص) فرمودند که من شفاعت خودم را برای کسانی ذخیره کردم که گناهان کبیره کردند، هیچ کسی حق ندارد مایوس شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت انسان، یادآور شد: خداوند گل سرسبد وجود و آفرینش یعنی وجود نازنین حضرت محمد (ص) را برای هدایت و شفاعت بشر در خدمت انسان قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه به هر مقداری که وجود تو برای انسان‌های دیگر سودمند باشد به همان اندازه ارزش پیدا می‌کنی، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی شخصیت و عالم مردمی بود، مردمی بودن دو معنا دارد یکی اینکه مثل بقیه زندگی می‌کرد برای خودش بساط جدایی نداشت، زندگی‌اش با متوسط اقشار جامعه همراه بود، معنای دیگر این است که برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد، همه ذوق و علاقه‌مندی اش این بود که موجبات رضایت یک خانواده افسرده و رفع گرفتاری یک خانواده گرفتار را فراهم کند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: نیمی از دوران مسئولیت مرحوم طبرسی همراه با نمایندگی حضرت آقا در استان و نیمه اولش امامت جمعه مرکز استان بود، در دوره ۴۰ ساله مسئولیت بیش از ۲۰۰ خدمت بزرگ در کارنامه زندگی ایشان برای این استان بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: آیت الله نظری واقعا یک عالم مردمی بود که هنوز مردم خاطره آن عواطف، آغوش باز، چهره بشاش، دستگیری و دغدغه رفع مشکلات را فراموش نکردند، آیت الله نظری، طبرسی و باکویی در دل‌ها جای دارند، افتخار ما این است که عالمان دینی ما مردمی بودند، خدا رحمت کند آیت الله شفیعی را.

این مسئول همچنین بازگو کرد: پیغمبر و اهل بیت ایشان حتی در شرایط سخت یک لحظه خوبی و خدمتشان به مردم قطع نشد که مثلا قهر کنند بگویند این مردم لیاقتش را ندارند، آنقدر در فکر مردم بودند گویی هیچ اذیتی ندیدند، این برای ما یک معیار است.

وی عنوان کرد: چه چیزی وجود نازنین حضرت امام خمینی (ره) را در دل های ما آنقدر جای داده است؟ آن زندگی ساده، دغدغه برای مردم، تلاش و جهاد برای نجات مردم، سختی‌ها برای اعتلای مملکت، استقلال ، آزادی، شرف، عزت و برای اینکه جامعه از نوکری اجانب نجات پیدا کند، امروز مقام معظم رهبری آیا در این ملاک و معیار چیزی کم دارد؟ برای مردم آنچه که لازم بود از خود مایه گذاشت، زندگی اش زندگی ساده، زهدش نسبت به بیت‌المال که دشمنان به آن اعتراف دارند چه برسد به دوستان که این ویژگی عالمان دینی است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مرحوم حاج ابوالقاسم طاهری که مدیری موفق و دلسوز برای مدیریت حوزه علمیه استان زحمت کشیدند برادر مرحومشان خداوند بیوت این عزیزان که افتخارات شهرستان و استان بوده و هستند را حفظ کند، ان‌شالله مردم با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات با مشارکت حداکثری قدرشناسی خودشان را ثابت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *