دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

پنجمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران در چالوس

همایش فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال زایی با رویکرد دانش بنیان شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد.

عکاس(فرشید سگار) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

همایش فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال زایی با رویکرد دانش بنیان شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت به میزبانی شهرستان چالوس با حضور نبوی و جلالی معاونین وزیر صمت و گردشگری، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، محسنی بندپی نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار، حجت الاسلام موسوی امام جمعه چالوس، قاسمی، زرودی و فقیه نصیری فرمانداران سه شهرستان، شهرداران و اعضای شوراها و سایر مدیران دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران در چالوس برگزار شد.

شناسایی ۷۰۰ فرصت سرمایه گذاری با برگزاری پنج همایش در دو ماه اخیر 

سیدمحمود حسینی پور در پنجمین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران که با محوریت سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت و به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد با عنوان اینکه در این رویداد مهم آن چیزی که جذابیت بیشتری داشت فعال بودن شرکت های دانش بنیان است که از حضور مقتدرانه جوانان نخبه این سه شهرستان قدردانی می کنم،‌ خاطرنشان کرد :ایجاد انسجام، همدلی و امیدواری در جامعه اولویت مهم برای ما در استانداری مازندران است.گفتمان اقتصادی در استان مازندران در طول سال های گذشته شروع و نیازمند این است به یک گفتمان غالب در استان تبدیل شود و در شرایط حاضر در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی، برداشتن موانع در زمره وظایف دولت است‌ که در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد :در بخش هایی طی سال ها توسعه یافتیم که نباید این فرصت ها را نادیده بگیریم. استان مازندران رتبه اول تولیدات کشاورزی با چهارده محصول را در حوزه امنیت غذایی کشور داراست و در تولید برنج، مرکبات و کیوی رتبه اول را برعهده دارد و جزو اولین صادرکنندگان تولید کیوی در بین کشورهای سی آی اس است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مجموعه ظرفیت های موجود در بخش سرمایه گذاری می بایست به استحضار عموم سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان برسد و در این راستا نیز بنا داریم گفتمان واحدی را در استان ایجاد کنیم، تصریح کرد :بسترهای فعالیت برای فعالان اقتصادی استان می بایست فراهم گردد تا به نوعی بتوانند در این راستا برنامه های خود را عملیاتی کنند.

وی اظهار کرد :ایجاد پروژه های مشارکت محور با محوریت بخش خصوصی‌ یکی از برنامه های مهم است که باید پیگیری و اجرا گردد که در این راستا واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد و پروژه های زیادی در استان داریم که آنها را به بخش خصوصی واگذار می کنیم و همایش های سرمایه گذاری یک بستر مناسب و‌ شفاف برای ارائه این پروژه هاست.

وی گفت: پروژه های موجود در استان که حاصل برخورداری مازندران از ظرفیت های مهم در حوزه گردشگری، کشاورزی، دریا و غیره است نیز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهیم کرد، بهمین منظور تاکنون ۷۰۰ فرصت سرمایه گذاری در دو ماه اخیر که پنج همایش فرصت های سرمایه گذاری برگزار شد شناسایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: بسته های سرمایه گذاری باید به گونه ای در اختیار متقاضیان قرار گیرد که همراه مشوق ها باشد تا بتوانیم سرمایه گذاران را از دیگر نقاط به این استان جذب کنیم. با افتخار این را اعلام می کنیم که هر سرمایه گذاری بنا داشته باشد در این فرصت های سرمایه گذاری فعالیت نماید در باره زمانی کمتر از یک ماه مجوزهای لازم صادر می شود و به نوعی یکی از مشوق های ما برای تسهیل روند سرمایه گذاری در استان است.

حسینی پور یادآور شد :تحول و تسهیل در روند اجرایی، برنامه اصلی دولت سیزدهم است و در حوزه سرمایه گذاری قطار توسعه با شتاب زیادی در حال حرکت است که رقابت های سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان را به دنبال داشته است، فرصت مطالعاتی راهبردی مرحله بعدی است یعنی ما نیازمندی های جامعه هدف را شناسایی کنیم.

رئیس‌شورای اداری استان مازندران افزود :مازندران تاکنون تنها توانست از ده درصد ظرفیت های گردشگری بهره ببرد که در این همایش فرصت های سرمایه گذاری باید ظرفیت های گردشگری اختصاصی هر شهرستان تبیین شود. در دو‌ ماه اخیر با برگزاری این همایش ها، سرمایه گذارانی جهت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری اعلام آمادگی نمودند که دستاورد مهم در برگزاری این همایش ها بوده است.

سیدمحمود حسینی پور با اشاره به اینکه زباله و مدیریت پسماند یک بستر مهم اقتصادی و توسعه ای است، یادآور شد: ایجاد شهرکهای کشاورزی، دامپروری و گلخانه ای از دیگر مباحث مهم استان است که سرمایه گذاری در این حوزه ها باید به نحو احسن انجام بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *