دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

آغاز ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران همزمان با نماز جمعه

برنامه های هفته هنر انقلاب حوزه هنری در مازندران با برگزاری چند برنامه فرهنگی – هنری همزمان با نماز جمعه شهرستان ساری در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

هفته هنر انقلاب اسلامی 1402 که با نیمه دوم ماه مبارک رمضان تقارن یافته است، جلوه هایی از معنویت و هنر را خود جای داد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران،روز جمعه 18 فروردین؛ رئیس، کارکنان و جمعی از هنرمندان حوزه هنری مازندران علاوه بر شرکت در نماز عبادی – سیاسی جمعه، دست اندرکار برگزاری برنامه های متنوعی در جمع نمازگزاران مرکز استان بودند.

شعرخوانی « احمد ایرانی نسب » در مدح امام حسن مجتبی (ع) و نقالی « علی عظیمی» با موضوع حضرت امیرالمومنین علیه السلام ( کاری از دفاتر آفرینش های ادبی و تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری مازندران) در آستانه تشییع و اقامه نماز بر پیکر جانباز شهید « نورعلی قدبنان» مورد توجه گروه های مختلف مردمی قرار گرفت و با ابراز احساسات حاضران همراه بود.

همچنین برپایی نمایشگاه کتاب از آثار و تولیدات حوزه هنری در مصلی امام خمینی(ره) ساری و نمایشگاه هنرهای تجسمی شامل پوستر، تصویرگری و خوشنویسی نیز با استقبال نمازگزاران مواجه شد.
در بخشی از نماز جمعه ۱۸ فروردین مرکز مازندران ضمن خوانش پیام «مهدی معصومی گرجی» رییس حوزه هنری مازندران در باب هفته هنر انقلاب و ضرورت رویش هنرمندان متعهد و انقلابی در جامعه، موشن گرافی از «تبار آسمان» که به فرازهایی از زندگی «شهید سید مجتبی علمدار» ذاکر اهل بیت(ع) می پردازد، بعنوان یکی دیگر از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع نمازگزاران به نمایش درآمد.
با این رویداد فرهنگی هنری، رسما فعالیت های هفته هنر انقلاب حوزه هنری مازندران آغاز شده و در هفته جاری پی گرفته می‌شود.
شایان ذکر است؛ هفته هنر انقلاب اسلامی همه ساله همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی با شعار هنر متعهد به حقیقت، 19 تا 25 فروردین با اجرای ویژه برنامه های متنوع در سراسر کشور گرامی داشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *