دسته‌ها
آرشیو خبری ساری گردشگری مازندران

وضعیت جنگل زرین آباد و ساحل خزرآباد ساری پس از سیزده بدر

به گفته استاندار مازندران، در تعطیلات نوروز ١۴٠٢ حدود ٢٠ میلیون مسافر وارد این استان شدند که علی‌رغم رونق اقتصادی، خسارت‌هایی را نیز به محیط زیست منطقه وارد کرده است.

عکاس(مصطفی شانچی) منبع: خبرگزاری ایسنا

نبودن تابلوهای راهنما و بازدارنده که موارد محیط زیستی را به گردشگران اطلاع دهد، در کنار حضور نداشتن افراد مجرب و آشنا به محیط زیست در مکان‌های مشخص برای راهنمایی مسافران، از جمله عواملی است که توسط مسئولان زیربط سازماندهی نشد و باعث خسارات جدی به طبیعت استان مازندران شده است.

به عنوان مثال، در بسیاری از مناطق جنگل‌های «زرین آباد ساری» زباله دیده می‌شود و شاخ و برگ‌های زیادی جهت برپایی  آتش شکسته شده است. همچنین همانند هر سال، در بسیاری از مناطق ساحلی مازندران، زباله ریخته شده است.

بنظر می‌رسد در کنار فرهنگ‌سازی مداوم محیطی و رسانه‌های جمعی، وضع قوانین سختگیرانه محیط زیستی مانند کشورهای توسعه‌ یافته، تنها راه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی است.

2 دیدگاه دربارهٔ «وضعیت جنگل زرین آباد و ساحل خزرآباد ساری پس از سیزده بدر»

وقتی دولت نتوانست اقتصاد را تربیت کند
گونه می‌تواند ملت را تربیت کند آیا برای جمع آوری زباله باید تابلو بازدارندگی نصب شود مقصر مردم نیستن مقصر اصلی دولت است که با بیسوادی و عدم مشروعیت نمی تواند اقتصاد و فرهنگ رانتوانست تربیت کند . اقتصاد تربیت شده مساوی است با فرهنگ تربیت شده فرهنگ تربیت شده مساوی است با عدم فقر فساد و وووووو من بیسواد چنین میگویم شما عزیزان چگونه ارزیابی میکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *