دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

 مراسم واگذاری ۱۳۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی مازندران در دهه فجر

در سومین روز از دهه مبارک فجر آیین واگذاری همزمان  ۱۳۸ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی مازندران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر محمود حسینی پور استاندار مازندران، ثلاثی دستیار ویژه استاندار، حجت الاسلام والمسلمین عالی مشاور استاندار مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، دکتر نوبخت فرماندار ساری و دیگر مسوولین استانی و شهرستانی به صورت نمادین در روستای شبکلا ساری و وبیناری با شهرستان ها برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر محمود حسینی پور، استاندار مازندران در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) ، گفت: واگذاری واحد مسکونی به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و امیدوارم به برکت این ایام معنوی بتوانیم پایه گذار یک حرکت بزرگ در احداث مسکن باشیم.

وی هدف از انقلاب اسلامی را کاهش فاصله بین مستضعفین و متمکنین دانست و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که در حکمرانی اسلامی باید توجه ویژه ای به افراد مستضعف و طبقات آسیب پذیر جامعه شود که همه ما به عنوان مسوولین این نظام باید این فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی این مسئله مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی نه تنها خانواده های  دارای معلولیت در روستاها از امکانات لازم برخوردار نبودند بلکه همه مردم این مناطق از امکانات اولیه محروم بودند.

دکتر حسینی پور با بیان اینکه به لطف و عنایت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همت مسوولین در انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر شده است، گفت: امروز هدف گذاری بهزیستی مازندران باید ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت، بازسازی مسکن افراد دارای معلولیت و احداث مسکن برای خانواده های تحت پوشش باشد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد های مسکونی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلا عوض به جامعه هدف بهزیستی اعطا شده است، افزود: بهزیستی مازندران می تواند بخشی از واحدها مسکونی را از طریق مسکن ملی برای جامعه هدف تامین کند.

نماینده عالی دولت در استان  با تاکید بر اینکه هیچ پروژه ای با اهمیت تر از پروژه های مسکن خانوار های تحت پوشش بهزیستی نیست، بیان کرد: باید خانواده ها نیازمند شناسایی و با کمک سایر دستگاه ها برنامه ریزی جدی جهت خانه دار شدن آن ها صورت بگیرد تا حداکثر سه سال آینده مشکل مسکن افراد دارای معلولیت برطرف شود.

وی مسکن را مهمترین مسئله خانواده های تحت پوشش دانست و گفت: واگذاری مسکن جزو کارهای پر خیر و برکت انقلاب اسلامی است و هدفگذاری ما احداث خانه های ارزان قیمت برای هم استانی های عزیز است تا فردی در استان مستاجر نباشد.

***از ابتدای سال تاکنون ۴۷۶ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی واگذار شده است

دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی و تنها سازمان دولتی حمایتی تخصصی است که وظایف متعدد را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۲۱۰ پروژه بهزیستی مازندران به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها شامل افتتاح مراکز مشاوره و خدمات  روانشناختی، افتتاح مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی درمان اعتیاد، طرح‌های اشتغال و مسکن مددجویی در سراسر استان مازندران است.
دکتر بریمانی با بیان اینکه ۱۳۸ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی به مناسبت ایام الله دهه فجر به صورت همزمان در سراسر استان به بهره برداری رسید، ادامه داد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به جامعه هدف اعطا شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران تامین مسکن را یکی از اهداف بهزیستی در راستای توانمندسازی اقتصادی  جامعه هدف برشمرد و گفت: تاکنون ۴۷۶ واحد مسکونی واگذار شده و مابقی نیز در مراحل ساخت قرار دارند.
وی با تشکر و قدردانی از حمایت های استاندار مازندران ، افزود: اولویت سازمان در تامین مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول و بالاتر و خانواده های فاقد مسکن می باشد.
دکتر بریمانی  با بیان اینکه تعهد بهزیستی مازندران در سال جاری، ایجاد  ۴۱۰۳ شغل می باشد، ادامه داد:  از ابتدای سال تاکنون ۴۳۵۰ طرح اشتغالزایی راه اندازی شده که ۱۱۰ درصد از تعهدات بهزیستی مازندران در این حوزه محقق شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران  اشتغالزایی برای جامعه هدف را یکی دیگر از ارکان توانمندسازی برشمرد و بیان کرد: در ایام الله دهه فجر ۶۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر است در پایان به دستور استاندار مازندران و با ذکر یا امیرالمومنین ۱۳۸ واحد مسکن به جامعه هدف بهزیستی در سراسر استان واگذار شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *