دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

همایش گرامی‌داشت شهید چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه مازندران

همایش گرامی‌داشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید با حضور سردار سرتیپ پاسدار «حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران، سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، مسئولان استانی و شهرستانی و اساتید دانشگاه‌های سراسر استان در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مازندران برگزار شد. ​​​​​

عکاس(ارسالی) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دلاورمردان خطه شمال، هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در دفاع از حریم اهل بیت (ع) حماسه‌ها آفریده و امتحان خود را به خوبی پس دادند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،سردار حاجی‌زاده با اشاره به این‌که شهید چمران برای همگان و به‌ویژه برای دانشجویان، دانش‌پژوهان و جوانان الگو و نمونه بود، اذعان داشت: شهید چمران می‌توانست برای خود بهترین زندگی را در کشور‌های دیگر و یا در آمریکا رقم بزند، اما خاک وطن را با تمام سختی‌ها و مشقت‌هایش به راحتی در خاک بیگانگان ترجیح داد؛ او به آسایش و زندگی مرفه پشت پا زد و برای دفاع از خاک و ناموسش عازم جبهه‌ها شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید چمران را یک درس و مکتب دانست و با بیان این‌که هدف اصلی او رسیدن به جبهه‌ها و جهاد و حرکت‌های انقلابی بود و به مقصود خود رسید، تصریح کرد: یک امتیاز برجسته در شهید چمران در کنار ایمان او وجود داشت و آن، قوه دشمن‌شناسی این شهید بود که جبهه حق و باطل را تشخیص می‌داد و چون تشخیص می‌داد به زندگی در کشور بیگانه پشت پا زد.

سردار حاجی‌زاده، عدم دشمن‌شناسی صحیح را از مهم‌ترین مشکلات کشور برشمرد و گفت: اگر ما خودی و غیرخودی را تشخیص ندهیم و دشمن را خوب نشناسیم در نتیجه با گل به خودی‌هایی که می‌زنیم بر بار مشکلات و معضلات ما افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: حمایت از بیگانگان، برگشت روبه عقب است که ما را وارد چالش‌های بدی می‌کند. امروز استعداد‌های موجود در کشور بسیار فراوان است و این امنیت، اقتدار و امید، حاصل سال‌ها تلاش مردمان و ظرفیت‌های موجود در همین کشور است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که استان‌های شمالی ما در هر زمینه که ورود کنند می‌توانند تبدیل به برند شوند و این امر به همت مسئولان و بسیج مردم این منطقه بسته است، اظهار داشت: وجود تعداد زیاد سازمان‌های نظارتی باعث بیشترشدن موانع در کار‌ها شده و چارچوب‌ها باید طوری طراحی شوند که جلوی انجام امور را نگیرند.

شهید «چمران» الگوی نمونه برای دانشجویان است

«حشمت‌اله علی‌نژاد» رئیس دانشگاه مازندران ضمن ارائه گزارشی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه از جمله حضور اساتید نخبه و جوان و دانشمندان برتر دنیا در رشته‌های مختلف در راستای تربیت نسل جوان فرهیخته اظهار داشت: دانشگاه مازندران دارای ۱۳ هزار دانشجو و ۱۰۰۰ عضو هیات علمی و یاور علمی است که با بهره‌گیری از این ظرفیت و امکانات موجود، می‌تواند گام مهمی در جهت رفع مشکلات اصلی منطقه و کشور بردارد.

علی‌نژاد با اشاره به این‌که استاد شهید چمران علاوه بر ویژگی‌های دینی و مذهبی، در علم هم پیشتاز بود، اظهار داشت: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب این شهید را استاد بسیجی شاخص دانسته و به همین مناسبت این روز را به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری کردند.

رئیس دانشگاه مازندران، روح لطیف و عرفانی را از ویژگی‌های بارز شهید چمران دانست و افزود: من در زمان نوجوانی در جبهه‌ها، در نوشتن وصیت‌نامه خود از بیانات این شهید الگو می‌گرفتم. او همیشه در همه صحنه‌ها حاضر بود و از اول انقلاب عنصری اثربخش و مفید بود. جایگاه و مقام برای او ارزشی نداشت و حضور او در عرصه‌ها و صحنه‌های حساس، دائمی بود و به همین دلیل، او را می‌‎توان یک الگوی کامل و نمونه برای دانشجویان و اساتید دانست.

رئیس دانشگاه مازندران در ادامه با تاکید بر این‌که فعالیت استاد بسبجی، تنها تعلیم نیست، گفت: پیشرفت علمی، نوآوری، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی و اجتهاد و تولید علم از مهم‌ترین فعالیت‌های یک استاد بسیجی است. ما معتقدیم استفاده از علم برای رفاه بشر است نه برای تهدید بشر.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن فهمیده که ما خاکریز ضعیفی به‌نام اقتصاد داریم و قصد دارد تا از آن نقطه به ما ضربه بزند، اما وظیفه ما دانشگاهیان و نخبگان این است که پای کار بیایند تا مشکلات کشور را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *