دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

همایش گرامیداشت روز مجلس در ساری

همایش گرامیداشت روز مجلس باحضور “علی بابایی کارنامی” نماینده مردم ساری و میاندورود و سخنرانی “احمد نادری” عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منب: خزرنما

“علی بابایی کارنامی” نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ نمی‌خواهند صدای بزرگ و اندیشه ملت ایران را بشنوند لذا بدانند ملت ایران در انتخابات با مشارکت بالا شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا ،علی بابایی کارنامی در همایش گرامیداشت روز مجلس که در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد، با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و با قدردانی از زحمات نمایندگان ادوار ساری و میاندرود، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نزد قانونی اساسی جایگاهی رفیع و نقش موثری در ارائه خدمات به مردم دارد.

وی به پیشینه خانه ملت در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم خود را در دامنه انقلاب تعریف کنیم بین مردم و حاکمان نباید فاصله باشد. از این رو مجلس یازدهم این فاصله را تا حدودی از بین برد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگو و در خدمت به مردم کوتاهی نکنند، تصریح کرد: اربابان ما ملت ایران هستند هر کاری برای مردم انجام می‌دهیم بدون منت و در حد وظایفمان است.

بابایی کارنامی با بیان اینکه مردم ناظر بر عملکرد ما هستند و برخی از ناکارآمدی‌ها را به ما گوشزد می‌کنند، اظهار کرد: اگر بخواهیم روش زندگی مدرس را الگو قرار دهیم باید سالم و ساده زیست باشیم.

وی با اظهار اینکه لازم است اندیشه‌های پاک در مردم نهادینه شود و این موضوع نیازمند کمک رسانه‌ها است، یادآور شد: اگر گلایه‌های مردمی را شاهد هستیم ناشی از بی عدالتی در برخی از بخش‌ها است. به طور مثال؛ حقوق یک‌کارمند ۷ میلیون تومان و کارمند دیگر ۲۰ میلیون تومان است. از این رو تقاضا داریم، مسئولین اجازه بدهند مردم در خانه ملت تصمیم بگیرند.

***اثربخشی و درمان محوری دو ویژگی مجلس یازدهم

 احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثر بخشی و درمان محوری دو ویژگی مجلس یازدهم است، گفت: در مجلس شورای اسلامی با پیگیری رویکرد اثربخشی، به دنبال بررسی این مهم هستیم که آیا تصویب قوانین مشکلات مردم را حل می‌کند یا خیر؟

“احمد نادری” نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در همایش گرامیداست روز مجلس که در سالن هلال احمر استان در ساری برگزار شد با بیان اینکه شهید مدرس دارای شخصیت بی‌نظیر اجتماعی و علمی بوده و در مجلس تراز برتری داشتند، اظهار کرد: زهد، تقوا و پارسایی از ویژگی‌های شهید مدرس بوده است. امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی همچون این عالم رفتار کنیم.

وی افزود: قوانینی با عنوان خصوصی سازی در مجالس قبل تصویب شد که اتفاقات تلخی را در دهه ۸۰ رقم زد، بطور مثال در سال اول مجلس یازدهم در استان خوزستان با  موضوع هفت تپه مواجه شدیم که باعث شد گزارشات غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های معاند منتشر شود.

نادری ادامه داد: با ورود مجلس یازدهم به این پرونده توانستیم خلع‌ید صاحب این کارخانه را بگیریم که تنها با ۶ میلیارد تومان این کارخانه‌ به یک فرد فاقد اهلیت در دولت گذشته واگذار و توانستیم با پیگیری به این موضوع۳۰ هزار هکتار زمین این کارخانه را با احقاق حق به بیت‌المال‌ بازگردانیم که نمونه‌ای از نگاه اثر بخشی مجلس یازدهم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد دوم مجلس یازدهم درمان محوری به جای مُسَکِن محوری است، سعی کردیم منافع عمومی را در تصویب قوانین در نظر بگیریم نه منافع افراد و سرمایه‌گذاران خاص را که این رویکرد مورد توجه حاکمیت قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه تصویب قانون جوانی جمعیت یکی از قانون‌های مهمی بود که مجلس یازدهم تصویب کرد، یادآور شد: همچنین تصویب قانون دانش بنیان که جهش علمی بزرگی را رقم می‌زند و جزء دغدغه‌های رهبری بوده است از مصوبات مجلس یازدهم بود که با این نوع قانون‌گذاری توانستیم در ۴ سال گذشته ریل گذاری مناسبی را انجام دهیم. هرچند شاید در کوتاه مدت این مهم حس نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *