دسته‌ها
آرشیو ساری

همایش گرامیداشت روز دهیار در ساری

به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، همایش گرامیداشت روز دهیاران با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، زارعی و بابایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، برارزاده مدیر کل شرکت آبفا مازندران، ابراهیمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، بخشی رئیس شورای شهرستان ساری، حسن زاده فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، بخشداران مناطق شش گانه، اعضای شوراهای بخش های شش گانه و دهیاران شهرستان ساری برگزار شد. ‎

عکاس(ارسالی) منبع: درگاه اطلاعرسانی فرمانداری ساری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمد علی نوبخت در همایش گرامیداشت روز دهیاران که به مناسبت روز ملی روستا و عشایر که با حضور زارعی و بابایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، برارزاده مدیر کل شرکت آبفا مازندران، ابراهیمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، بخشی رییس شورای شهرستان ساری، حسن زاده فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، بخشداران مناطق شش گانه، اعضای شوراهای بخش های شش گانه و دهیاران شهرستان ساری برگزار شد ضمن تبریک بمناسب روز ملی روستا و عشایر و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهیدان والامقام شهرستان ساری گفت: روستاهای ما محل نمایش آقازاده ها و غرور مرفهین بی درد نیست. از دل همین روستاهای ما سرداران و شهدای بزرگی به دنیا آمدند که با صداقت، صلابت، راستگویی و اخلاق و با ایمان راسخی که به امام و انقلاب داشتند جان خود را برای حفظ ارزش های این نظام اسلامی دادند و ما با تاسی و تاثر از این اندیشه های ناب به دنبال عدالت اجتماعی، رفاه و توسعه برای همه مردم روستاها هستیم.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری ضمن تقدیر و تشکر از حضور استاندار ولایی و انقلابی در مناطق محروم بخش چهاردانگه شهرستان ساری و تصویب بیش از ۸۰ مصوبه مربوط به بخش چهاردانگه در سفر شهرستانی به روستای اروست دهستان ولایت افزود: عوامل اصلی فقر شهری را باید در فقر روستاییان جستجو کرد. دهیاران نقش اساسی در ریشه کنی فقر روستایی دارند. ما در دولت سیزدهم با شناسایی ظرفیت های توسعه در روستا کمر همت به ریشه کنی فقر روستایی بسته ایم و جشن پایان فقر روستایی را با محوریت دهیاران در روستاها برگزار خواهیم کرد. خدمات ارائه شده در روستاها مرهون انقلاب اسلامی است و اقدامات انجام شده در طول چهل و چهار سال گذشته جزو افتخارات درخشان نظام اسلامی است و نقش آفرینی مسئولان در شکوفایی اقتصادی و توسعه روستا بر کسی پوشیده نیست. مسئولانی که به لطف انقلاب اسلامی از دل همین روستاها رشد کردند و امروز نیز درصدد خدمت رسانی بیشتر و توسعه همه جانبه روستاها هستند.


فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه انتظارات ما از دهیاران عزیز و پرتلاش؛ حفظ و حراست از اموال عمومی روستاها، اشرافیت داشتن بر مسائل و چالش های روستا، پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز، شناخت کامل نسبت به طرح هادی و حضور موثر در دفتر کار و تلاش در جهت رسیدگی رفع مشکلات مردم است افزود: از ۲۱۲ پروژه ی افتتاح شده در هفته دولت در شهرستان ساری ۱۵۸پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۴۴ میلیارد تومن در روستاها به بهره‌برداری رسیده است که این نشان از نگاه ویژه به روستاها در توسعه مرکز استان است. اعتقاد و باور ما این است که روستاییان در امنیت غذایی، تولید ملی، کشاورزی و در حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارند و امروز باید زندگی بهتر و مطلوب تری داشته باشند و دهیاران باید مراقب باشند تا مرفهین بی درد در روستاها ابزاری برای خوش نشینی و تفریح ایجاد نکنند.

نوبخت با اشاره به اینکه امروز به فضل الهی دهیار های ما در شهرستان ساری با نگاه علمی و انقلابی نشان دادند که از نظام اسلامی و آرمان های نظام و شهدا با کار و تلاش شبانه روزی دفاع می کنند گفت: دلبستگی همه ما به عدالت مسئله فصلی و مقطعی نیست بلکه آرمانی دینی، ملی و انسانی است که همه ما موظفیم برای آن تلاش کنیم. اعتقاد ما این است که عوامل زایش فقر، ناامنی و نا اطمینانی زمانی ریشه کن خواهند شد که ما فقر روستایی نداشته باشیم و به اقتصاد روستا بپردازیم و با ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بر حسب ظرفیت های روستا و با توجه به هویت دادن و اعتماد به جوانان روستاها و با شناخت و تشخیص ماهیت، اندازه و علل فقر در روستاها، میتوانیم به توسعه، شکوفایی، تحول به نفع مردم برسیم.

در پایان فرماندار مرکز استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بخشدار سابق مرکزی مرحوم رضایی راد، مرحوم بابایی کارنامی دهیار سابق روستای کارنام، مرحوم انتظاری دهیار سابق روستای سید محله، مرحوم حاجیان دهیار سابق روستای ولشکلا از خانواده های محترم این درگذشتگان تجلیل و در ادامه نیز با اعطای لوح سپاس از دهیاران منتخب و رئسای شورای بخش های شش گانه تقدیر بعمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *