دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش کشوری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی در محمودآباد

همایش سراسری و کشوری با موضوع نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی در محمود آباد باحضور مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، تعدادی از مسوولان و کارکنان قوه قضاییه در استان مازندران، وجمعی از وکلا و کارآموزان وبه همت مرکز وکلا قوه قضاییه استان مازندران برگزار شد.

عکاس(سید ولی شجاعی لنگری) منبع: خزرنما

دکتر حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بزرگداشت یاد و خاطره روز آزادی خرمشهر و دهه کرامت و تشکر از حضور دکتر ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، مسوولان قوه قضاییه در استان مازندران و سایر نقاط کشور، روسای مرکز وکلا در مناطق مختلف کشور، روسای کمیسیون های معاضدت کشور، و تمام دست اندرکاران برنامه معاضدت قضایی، در همایش سراسری و کشوری با موضوع نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی گفت: علاوه بر برگزاری این همایش ها و تشکر از همکاران و فعالان برنامه معاضدت، نشست های تخصصی و علمی و حرفه ای در این زمینه در سراسر کشور برگزار شده است.
وی افزود: برنامه های آموزشی مختلفی نیز در زمینه تربیت نیروی انسانی و افزایش تعداد وکلا، مشاوران و کارشناسان رسمی صورت گرفته است و در آزمون ها نیز به تعداد وکلا و کارشناسان و مشاوران افزوده شده است.
وی ادامه داد: تنها در یک آزمون 1300 وکیل به جمع 2200 وکیل مرکزوکلا اضافه شده است و لازم است که کارگاه ها، نشست های تخصصی، آموزش و ایجاد زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد تا وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده تقویت شوند و با دانش و مطالعات و بحث های تخصصی روز آشنا شوند. در عین حال متناسب با افزایش تعداد وکلا و کارشناسان و مشاوران، شاهد افزایش تعداد معاضدت و ارائه خدمات بیشتر به مردم و تعامل با بخش های مختلف جامعه هستیم.
وی گفت: بحث عدالت آموزشی برای ما اولویت دارد و درخواست ما این است که در تمام مراکز استان ها و شهرستان ها به این موضوع توجه شود.
عبدلیان پور با اشاره به سند تحول قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است گفت: یکی از بحث های اصلی در این سند تحول قضایی، وکالت و معاضدت است و همه مردم باید برای دفاع عادلانه از حقوق خود، در محاکم وکیل داشته باشند و این یک راهبرد عملیاتی در مرکز وکلا است.
وی تاکید کرد: بازهم اعلام می کنیم که هر فردی که برای دفاع از خود، نیاز به وکیل دارد و توان تامین مالی وکیل ندارد، در تمام مراکز وکلا در کشور، امکان تامین وکیل دارند و می توانند به مرکز وکلا در سراسر کشور در استان ها و شهرستان ها مراجعه کرده و درخواست وکیل معاضدتی کنند.
عبدلیان پور با اشاره به اقدامات موثر معاضدت در مساجد کشور که روزهای یکشنبه برگزار می شود، گفت: در طرح حضور در مساجد، علاوه بر مشاوره حقوقی به مردم، تامین وکیل معاضدتی نیز در دستور کار قرار دارد. در بسیاری از مراکز استان ها و شهرستان ها و حتی روستاها، مساجد آماده حضور مسوولان مرکز وکلا و وکلای معاضدتی هستند. گزارش هایی که دریافت کرده ایم نشان می دهد که در برخی روزها تا 300 مسجد در سراسر کشور، پذیرای درخواست های مردم برای مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی بوده است و این طرح نقش اثرگذاری در دفاع و دادخواهی از حقوق مردم و مظلومان و ضعفا دارد.
وی افزود: در مساجد علاوه بر مشاوره حقوقی، اگر کسی نیاز داشته باشد همان جا وکیل معاضدتی در اختیارشان قرار می گیرد. البته برخی خرده می گیرند که چرا مساجد برای این کار انتخاب شده اند، اما به نظر من و بسیاری از مسوولان، مساجد پایگاه اقدامات و مشارکت و همکاری مردم در جنگ و برنامه های مختلفی بوده که مردم برای کشور، شهر و دیار و روستاهای خود انجام داده اند و لذا حضور در مساجد می تواند ارتباط بهتری با مردم ایجاد کرده و خدمات حقوقی در مساجد امکان استفاده طیف گسترده تری از مردم را می دهد و مردم راحت تر می توانند در مساجد حضور یافته و از خدمات حقوقی بهره مند شوند. در آزادی خرمشهر نیز یکی از نمادهای مقاومت مردم مسجد جامع خرمشهر بوده است و لذا مردم احساس همبستگی بهتری بین مسوولان و جامعه در مساجد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *