دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

همایش پیام آسمانی غدیر در و تجلیل از مروجان در ساری

همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن باحضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن که در مجتمع اهل بیت (علیهم السلام) ساری برگزار شد، با بیان اینکه مازندران استان فرهنگ، تمدن و هنر بوده است، اظهار کرد: باید برای معرفی این خطه از شمال کشور و دینداری کردمان این دیار که به دیار علویان شهره است با بهره گیری از زبان هنر تولیدات هنری و چندرسانه ای و همچنین فیلم های مستند و … را شاهد باشیم.

به گزارش شبستان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ از مازندران به عنوان مهد عالمان دینی نظیر علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی(ره)، علامه جوادی آملی و… است، گفت: باید ظرفیت های دینی و فرهنگی استان مازندران برای همگان تبیین و ترویج شود.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به مدل حکمرانی در مکتب علوی، تصریح کرد: اصطلاح حکمرانی یک اصطلاح جدید است و شامل سه رکن سیاست گزاری، تنظیم گری و تصدی گری می شود.

وی با بیان اینکه حکمرانی هرمی یا بروکراسی در دنیا مرسوم است، افزود: این نوع حکمرانی یک حکمرانی از بالا به پائین است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به مزایا و معایب این نوع حکمرانی گفت: نوع دیگر حکمرانی، حکمرانی بازاری است. و دست اقتاپوس های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است .

وی به حکمرانی شبکه ای اشاره کرد و یاد آورشد: آمریکایی ها طرفدار این حکمرانی هستند. این نوع حکمرانی به تشکیل شبکه های مردمی توجه ویژه دارد.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به دستاوردهای تمدنی غدیر، گفت: واقعه غدیر حکمرانی ولایی را یاد آور می شود.

وی با بیان اینکه ولایت گوهر غدیر است، تاکید کرد: حکمرانی ولایی باید در لایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساری و جاری باشد.

حجت الاسلام خسروپناه اذعان کرد: این الگوی حکمرانی، چتر محبت و اخوت و تعاون را بر سر همگان حتی غیر مسلمان می‌گستراند و مقاصد اصلی خود را عقلانیت و معنویت و عدالت در راستای حیات طیبه می‌داند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به ولایت مطلقه فقیه و مردم سالاری دینی پایبند هستیم و اعتقاد داریم، افزود: در تمامی امور نظام مقدس جمهوری اسلامی محور، منظومه فکری امامین انقلاب همان حکمرانی ولایی است.

حجت الاسلام خسروپناه بیان کرد:‌ حکمرانی ولایی برگرفته از نظر علما، مراجع، روحانیون و بزرگان که نشات گرفته از گوهر وجودی غدیرمی باشد، است بنابراین ما حکمرانی ولایی داریم و باید برای همه بخش‌ها حکمرانی ولایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *