دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش پدران آسمانی در قائم شهر و بهشهر

مراسم پدران آسمانی ویژه فرزندان شهدا در قائم شهر و بهشهر باحضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.
عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فرزندان و نوه‌های شهدا باید از نظر رفتار انقلابی،حفظ ارزش‌های دینی و رعایت آن الگو باشند، فرزند بودن مهم نیست فرزندی کردن مهم است چنان که پدرداری مهم است.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم پدران آسمانی در قائمشهر، ضمن تبریک ایام به‌ویژه روز میلاد امام علی (ع)، اظهار کرد: باید بدانیم که امروز سرمایه‌های بزرگی به‌نام فرزندان شهدا در اختیار داریم که هر کدامشان می‌توانند منشا تحول و آثار و برکات زیادی باشند.

وی افزود: هر کدام از فرزندان شهدا هر جا که هستند ما انتظار داریم که اسوه و الگو باشند، در مردم از پدرانشان یاد خیر بر جای بگذارد، شهدا به خاطر شهادت یاد خیر دارند، اما اگر بگویند فرزند فلان شهید کار بسیار بزرگی انجام داده است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: این برای ما خیلی مهم است که فرزندان شهدا برای مدیریت سطوح بالا نشان بدهند و اینکه هر کجا هستند موازین ارزشی انقلابی را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نوه‌های شهدا باید از نظر رفتار انقلابی،حفظ ارزش‌های دینی و رعایت آن الگو باشند، همانطوری که از نظر درس باید سرآمد باشند.

امام جمعه ساری گفت: اینجوری دوست نداریم که گفته شود فلانی مدیر موفقی نیست به خاطر اینکه فرزند شهید است در این جایگاه گمارده شده، امتیاز برای خانواده‌های شهدا حقشان است ولی اگر ارتقایش به‌خاطر توانمندی خودش نباشد، برای ما اصلا خوشایند نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: الحمدالله فرزندان شهدا هر کجا که هستند حلال کار کردند، نه به بیت المال دستبرد زدند، نه از وقت کارشان زدند نه به مراجعه‌کنندگان بی احترامی کردند و نه از کارشان کم کاری کردند، هم عرضه کار دارند هم ارزش‌ها را حفظ کردند.

وی تاکید کرد: بنده از همسران شهدا که بعد از شهدا برای فرزندان خود پدری و مادری کردند و شدند پدر مقام و جای پدران آسمانی را پر کردند، بچه‌ها را خوب و دینی تربیت کردند.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: از هر کسی که حرمت و احترام نام شهید، خانه شهید و فرد شهید را حفظ کرده صمیمانه تشکر دارم، گرچه شهدا فقط مربوط به خانواده‌ها نیستند اما احترامشان را اول باید خانواده حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: فرمودند تو مراعات پدر را بکن تا بعدا فرزندانت مراعات تو را بکنند، پدرداری خیلی مهم است، چنانچه پدر بودن کافی نیست، پدری کردن مهم است، فرزند بودن مهم نیست فرزندی کردن مهم است، چرا که خیلی‌ها پدر دارند ولی پدرداری را بلد نیستند.

این مسئول تصریح کرد: بزرگ و کوچکی در دین ما مهم است و باید در جامعه و خانواده حفظ شود و اگر در خانواده ای بزرگ و کوچک مشخص نباشد چندان پا نمی‌گیرد.

وی در پایان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و آن را خواسته شهدا عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *