دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش نوآوری بهره‌ور در حوزه کشاورزی در ساری

همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در سالن دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه ) منبع: خزرنما

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی در ساری افزود: تثبیت جایگاه بهره‌وری در نرخ رشد اقتصادی کشور از عزم دولت سیزدهم به مقوله ایده‌پردازی مهم و استفاده از امکانات موجود است.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: باتوجه به اتفاقاتی که در منطقه در حال حاضر برای تقویت و ارتقای امنیت غذایی در کشور راهی جز بهره وری و حمایت از تولید داخلی نداریم که در این ارتباط دولت سیزدهم در ماه های گذشته حمایت های خوبی را از شرکت ها انجام دهد. دانش بنیان داشت.

سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: تبدیل شدن به بهره‌وری به گفتمان برای رسیدن به رشد اقتصادی قابل توجه از محیط‌های ماندگار دولت سیزدهم است که بسیاری از نخبگان دانشگاهی در کشور با الهام گرفتن از این موضوع در این مسیر هموار در حال حرکت هستند.

پیشوایی افزود: در برنامه هفتم رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به این حوزه در مصرف آب دارند که به طور حتم دولتمردان و نخبگان کشور با توجه به این موضوع به افزایش تولید محصولات بدون اراضی افزایش سطح کشت می شود.

وی با بیان این که کشوری در مصرف انرژی از انرژی خوبی در جهان ندارد، گفت: در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و انرژی در قالب بهرهوری در کشور در دست اجرا است که با انجام آن از امکانات استفاده می شود. کشور بااهدف خلق و تولید خواهد شد.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود 11درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.
اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی و رونمایی حمایت از تولید محصولات استان‌ها در سال زراعی (102 – 1001 ) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در ۱۸ مهرماه برگزار شد.
الگوی کشت عبارت از تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار بر سیاست های کلان، دانش بومی کشاورزان و بهره گیری از پتانسیل های مناطق با رعایت اصول اکوفیزولوژیک تولید محصولات کشاورزی در کشاورزی برای حفظ محیط زیست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *