دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری

همایش ملی فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری مازندران، با حضور دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، استاندار مازندران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، فعالان بخش خصوصی مازندران و تعدادی از چهره‌های ملی حوزه صنعت، اقتصاد و تولید در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

 استاندار مازندران گفت: سال ۱۴۰۳ را در استان با یک برنامه راهبردی همراه با تحولات بهتر و بیشتر آغاز خواهیم کرد که ایجاد اشتغال غیرفصلی و ماندگار برای همه اقشار جامعه استان و افزایش ثروت مردم را با توجه به موقعیت مهم مازندران هدفگذاری کرده است.  

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی‌پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران که در ساری به میزبانی اتاق بازرگانی با حضور دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور و برخی چهره‌های ملی حوزه اقتصاد و بازرگانی و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات اساسی که طی سال‌های پس از انقلاب در مازندران انجام شد شاهد توسعه زیرساخت‌ها بودیم. اما طی ۲ سال اخیر جهشی در رشد اقتصادی و توسعه استان رقم خورد که آمارهای مراجع رسمی میز آن را تایید می‌کند.

وی افزود: ثروت مردم استان باید افزایش یابد. وضعیت مردم استان اکنون متناسب با امکانات و فرصت‌هایی که خدادادی نیست. با تقویت تعاونی‌ها در استان و فعال کردن این حوزه با هدف مردمی‌سازی اقتصاد در این زمینه موفق خواهیم بود.

یکی از اهداف دولت سیزدهم مردمی‌سازی اقتصاد است

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: کاهش خام‌فروشی از اهداف دیگری است که با ایحاد صنایع مولد و تبدیلی باید محقق شود. بهره‌وری حداکثری از امکانات موجود اعم از آب خاک و الگوی کشت مناسب نیز از مواردی است که به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

استاندار مازندران با بیان این‌که مردم مازندران از دیرباز نقش بسزایی در اقتصاد و تولید داشتند، گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم مردمی‌سازی اقتصاد است. اقتصاد در دوره انقلاب طی یک دوره‌ای به انحراف رفت و به جای این‌که در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد بیش از اندازه دولتی شد. اگر امروز در حوزه اقتصاد ضعف‌هایی می‌بینیم علت اصلی‌اش همین است. دولت مردمی سیزدهم با جراحی‌های اقتصادی که انجام داد تلاش کرد تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به تسهیل‌گری و حمایت‌گری تبدیل کند و خوشبختانه تا حد زیادی هم موفق بود.

حسینی‌پور اظهار کرد: ما به دنبال شکوفایی اقتصاد در مازندران هستیم. با وجود نیروی انسانی بسیار ارزشمند و قوی و معتقد و حرفه‌ای و همچنین ظرفیت‌های زیرساختی خدادادی اقتصادی در استان شرایط مطلوبی برای استمرار رشد اقتصادی داریم.

ضرورت ایجاد گفتمان غالب اقتصادی در استان

وی افزود: ما نیازمند ایجاد یک گفتمان غالب اقتصادی در استان هستیم. گفتمان توانمندسازی اقتصادی مازندران باید توسط همه عناصری که در اقتصاد نقش دارند ایجاد و تقویت شود. نقش رسانه‌های استان هم در این زمینه بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در زمینه اقتصاد دریا گفتمان‌سازی کنیم. بیشترین مرز دریایی را در کشور داریم. اما اقتصاد دریایی ما عقب مانده است. چون نتوانستیم گفتمان اقتصادی را نهادینه کنیم. از همه دانشگاهیان و صاحبنظران حوزه اقتصاد نی‌خواهیم که در زمبنه اقتصاد دریا اظهارنظر کنند و راهکار بدهند.

حسینی‌پور با اشاره به تلاش برای احیاء واحدهای اقتصادی راکد در استان گفت: ۲۱۱ بنگاه اقتصادی راکد را با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط طی ۲ سال در استان راه‌اندازی کردیم که در رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال استان نقش مهمی داشت. این رشد محصول کار جمعی مدیران دولتی و بخش خصوصی استان است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که سرعت قطار اقتصاد مازندران بیشتر شد. باید تلاش کنیم تا کسی نتواند جلوی حرکت این قطار را بگیرد و همه همراه یک قطار حرکت کنیم.

برای نخستین بار امسال مازندران با روسیه قرارداد اقتصادی امضا کرد

استاندار مازندران گفت: برخی افراد در مازندران سال‌هاست مدیران را تخریب می‌کنند. تمام هنرشان همین است که با تخریب دیگران برای خودشان موقعیت ایجاد کنند. این مسیر که طی ۲ سال اخیر ایجاد شد دست این افراد را کوتاه می‌کند و سربلندی مازندران قوی را به رخ همه خواهد کشید.

وی با اشاره به همسایگی مازندران با دریای خزر و کشورهای همسایه این دریا تصریح کرد: برای نخستین بار امسال مازندران با روسیه قرارداد اقتصادی امضا کرد و اکنون محصولات این استان با برند مازندران در سبد کالای روس‌ها قرار دارد. اما هنوز سهم‌مان ناچیز است. اگر هدفگذاری کنیم که پنج میلیارد دلار از واردات روسیه به مازندران اختصاص یابد استان متحول می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای این‌که ظرفیت‌های خودمان را در این زمینه احیا کنیم شرکت کشتیرانی مازندران را ایجاد کردیم و قرارداد ساخت پنج کشتی بزرگ نیز با شرکت کشتی‌سازی ایران امضا شد.

وی به ذخایر گازی موجود در دریای خزر اشاره کرد و گفت: با جدیت به دنبال بهره‌برداری از این ذخایر گازی به سود مردم استان هستیم. نباید این ذخایر و ثروت که متعلق به مردم است بدون استفاده زیر دریا بماند.

استاندار مازندران از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در سال آینده خبر داد و گفت: هدف این است که با برگزاری این قبیل همایش‌ها ظرفیت‌های مازندران را بیشتر و بهتر از گذشته به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان معرفی کنیم.

آماده‌ایم هیئت مدیره منطقه آزاد مازندران را تشکیل دهیم

وی افزود: آماده‌ایم که هیئت مدیره منطقه آزاد مازندران را تشکیل دهیم و از فصل نخست سال پیشرو فعالیت‌های مربوط به منطقه آزاد استان را آغاز کنیم.

حسینی‌پور افزود: تلاش ما این است که عملکرد منطقه آزاد مازندران متفاوت از مناطق آزاد کشور باشد و بر تولید و صادرات بیشتر متمرکز باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: عزم ما در استان رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی با همراهی همه‌جانبه مدیران دولتی و فعالان اقتصادی است. من هم به عنوان نماینده دولت سیزدهم در مازندران خود را همراه و حامی تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی هستیم. باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نتیجه این اقدامات را روی سفره و در زندگی روزمره‌شان ببینند.

به گزارش ایرنا، صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند که نوسازی و روغن کاری چرخ دنده های این بنگاه های اقتصادی با تلاش دولت سیزدهم در دست اجرا است.

یک پاسخ به «همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری»

جالبه.خروجی اقتصادی اینگونه جلسات را ما هیجوقت حس نکردیم.اوه احتمالا پوستمان کلفت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *