دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش ملی تکریم از شبانان و گله داران عشایر استان مازندران در ساری

 همایش ملی تکریم از شبانان و گله داران عشایر استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما و (فرشید سگار) منبع: بلاغ مازندران

احمد سعیدی در حاشیه همایش ملی تکریم از شبانان و گله داران عشایر استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی علی رغم همه توطئه‌ها و فشار‌های دشمنان داخلی و خارجی، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را با شکوهتر از هر سال جشن خواهد گرفت، گفت: این انقلاب مرهون خون شهدای زیادیست که از آغاز شکل گیری انقلاب تا کنون بوده است.

به گزارش فارس ،مسؤول سازمان بسیج عشایری کشور تاکید کرد: وظیفه ما مسئولین در هر سطحی این است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای عزیز، تمام تلاش خود را در جهت ادامه راه آن عزیزان به کاربگیریم.

وی در ادامه  با اشاره به  برنامه‌های فرهنگی ، خاطرنشان کرد:  توجه به مشکلات و مسائل اساسی مردم و کشور یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت و افزود: برنامه‌های سازمان بسیج عشایری کشور در ۴ بخش عمومی، تخصصی، محرومیت زدایی و ویژه برنامه تعریف شده است که در بخش عمومی، اقداماتی نظیر فضاسازی و تبلیغات محیطی و غبارروبی و عطرافشانی، دیدار و سرکشی از خانواده محترم شهدای عشایر، برپایی ایستگاه صلواتی، نواختن زنگ مقاومت و انقلاب در مناطق عشایری و حضور حماسی جامعه عشایری در راهپیمایی ۲۲ بهمن با لباس محلی می‌باشد.

مسؤول سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: رده‌های عشایری برنامه‌هایی ویژه ای در نظر دارند شامل راه اندازی پویش هر سیاه چادر یک پرچم، همایش‌های سران ایلات و طوایف، جشنواره‌های بومی و محلی، مسابقات تیراندازی، کارگاه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نشست‌های پیشگیری از اعتیاد از جمله این برنامه هاست.

سعیدی با اشاره به لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌ها و محرومیت زدایی در جامعه عشایری گفت: در بخش محرومیت زدایی نیز توزیع بسته‌های معیشتی، کمک‌های مومنانه و لوازم التحریر، توزیع آرد خانگی، برگزاری پویش نذر خون، کمک به ساخت مسکن محرومین، تعمیر و مرمت منازل مسکونی عشایر، اعزام گروه‌های جهادی در قالب تیم‌های پزشکی، دامپزشکی، سازندگی و محرومیت زدایی به مناطق عشایری، برگزاری میز خدمت با حضور مسئولین متولی امور عشایر و اجرای گشت‌های تامین امنیت در مناطق عشایری بخشی دیگری از برنامه است.

مسؤول سازمان بسیج عشایری کشور با تاکید بر لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف گفت: در تعامل با سازمان امور عشایر ایران جشنواره‌های فرهنگی ورزشی و بومی محلی در ۱۳ منطقه عشایری برگزار می‌شود. همچنین همایش تجلیل از دامداران و شبانان نمونه عشایری در تعامل با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در حال اجراست و رزمایش تخصصی دامپزشکی در تعامل و همکاری با سازمان دامپزشکی کشور از برنامه‌های ویژه‌ای است که در دهه فجر در مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود.

سعیدی از همه آحاد جامعه به ویژه عشایری عزیز دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر همچون گذشته مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی بکوبند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *