دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

 همایش عفاف و حجاب “رَزان” در سالن ارشاد ساری

رویداد “رزان” همایش عفاف و حجاب به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با حضور “حضرت” آیت الله محمدی لائینی” نماینده ولی فقیه در استان، خانواده شهدا، مسئولین استانی و شهرستانی و با سخنرانی “سارا فلاحی” نماینده مردم غیور ایلام در مجلس شورای اسلامی در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

رویداد بزرگ عفاف و حجاب «رزان» که برگرفته از معنای زیبای زن محترم، باوقار و متین است در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در ساری برگزار شد.

بانوان مهمترین پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی هستند

«سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یک بزنگاه مهم و حساس و در شرایطی قرار داریم که بسیار مهم است دشمن بخشی از استراتژی خود را توسط ملت درحال پیاده سازی است، به قدرت سخت و نرم توامان نیاز داریم.

فلاحی با بیان اینکه دشمن به این باور رسیده که زن دژ محکم خانواده در جامعه اسلامی است اگر هویت زن را بگیریم خانواده متلاشی خواهد شد، گفت: امروز در چله دوم انقلاب اجازه ندهید با زن به صورت کالایی برخورد شود بانوان امروزی باید یک زن توانا و قدرتمند در جبهه فرهنگی باشند، باید اهل اقدام و فکر باشند به گونه‌ای که هرجا دیگران کم آوردند باید زن نخبه و توانمند کمک فکری دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب امروز فرش قرمز برای نخبگان ما پهن کردند غارت فرهنگی را نیز برای ما رقم زدند، اما مورد غفلت است مغز و بینش و باور زنان را هدف قرار دادند، گفت: قوانین ضد خانواده باید اصلاح شود قوانین ضد خانواده توسط افرادی بی‌تخصص نوشته شدند و به طور نمونه برای تشویق به فرزند آوری بسته‌های تشویقی درنظر می‌گیرند، اما در وعده می‌ماند و امروز این قوانین سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد.

فلاحی افزود: استفاده از ادبیات غلط، خیانت به کشور است مردم باید در مسیر قانون با کار شبکه‌ای برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن ورود کنند، در حوزه آفندی ضعیف هستیم نباید گوشه رینگ بنشینیم تا دشمن موفق شود. هرجا قدرت مردمی سازی شد موفق بودیم باید بسیج عقلایی، شبکه‌ای و هوشمند متشکل از مردم برای کسب توفیق در جبهه فرهنگی ایجاد شود.

این مسئول بیان کرد: مهندسی ذهن در شبکه‌های اجتماعی درحال رقم خوردن است باید با تولید محتوا از این ابزار قدرت درست بهره گرفته شود شبکه اجتماعی ابزار قدرت است نباید این ابزار به دشمن واگذار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در حوزه سایبر، فضای مجازی و جنگ‌های شبکه‌ای باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

فلاحی با ابراز گلایه مندی از اینکه حوزه اقتصاد و فرهنگ رها شده و مردم نیز درحال آسیب دیدن هستند، گفت: بانوان باید از حاشیه به متن بیایند قبل از دشمن روی خودتان حساب بازکنید زنان می‌توانند مهمترین پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه امروز بسیاری از مسئولین و خواص وارد دنیا شدند و از ریل انقلاب خارج شدند و بسیاری از احکام خدا را سر بریدند، اظهار داشت: عافیت طلبی و مصلحت اندیشی بین مسئولین رشد و نمو یافته است سر سفره انقلاب نشستند و خیانت کردند چپ و راست ندارد در همه دولت‌ها بودند و هستند.

وی با اشاره به جنگ فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، افزود:‌ دشمن بدرستی دریافت که جبهه فرهنگی اگر فتح شود وقتی که ویترین اسلامیت انقلاب یعنی حجاب را بزند می‌تواند موفق شود چرا که استکبار استحاله فرهنگی ایران را دستور کار دارد.

فلاحی با بیان اینکه معتقدم هرجا کار به مردم واگذار شد موفق بودیم، افزود: باید قدرت فرهنگ مردمی سازی شود تا شاهد جمع شدن بساط هنجارشکنان در حوزه عفاف و حجاب باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: امروز جنگ، جنگ شبکه‌ای است نمی‌توان یک رهبر واحد را برای این جنگ قرار دهیم بلکه ما هم باید شبکه‌ای عمل کنیم، باید فرهنگ اسلامی نهادینه و عملیاتی شود.

فلاحی با بیان اینکه تبیین سیره و سنت امام حسین علیه السلام و امیرالمومنین علی علیه السلام باید مورد توجه باشد، گفت: متاسفانه مبلغ مذهب احساساتی هستیم.

این مسئول با اشاره به تلاش دشمن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای به تسخیر درآوردن فکر و ذهن جوان امروزی، اذعان کرد: در ایام کرونا جز محدود کشور‌هایی بودیم که فرزندان خود را به فضای مجازی سپردیم و نتیجه آن را کف خیابان‌ها شاهد بودیم.

وی با اشاره به چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، اذعان داشت: استراتژیک‌ترین و راهبردی‌ترین وزارت خانه ما وزارت آموزش و پرورش است و تمام وزارت خانه‌ها باید در خدمت این وزارت خانه باشند، اما مدارس متاسفانه واگذار شدند. اعتقادات مذهبی دانش آموزان سست است چرا که هرکسی بیکار بود را در پست‌های معلم پرورشی مشغول بکار کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جلسه باید عملیاتی باشد نه اینکه صرفا در مناسبت‌هایی جلساتی برگزار شود، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از سیاست گذاران با برخی از طرح‌ها و برنامه مخالف هستند.

وی گفت: باید به مردم یاد دهیم دین اسلام یک پکیج و بسته کامل است بدین معنا که نمی‌توانید نماز بخوانید، اما حجاب را رعایت نکنید، نماز بخوانید، اما اختلاس کنید و بخشی با دین برخورد کنید. باید یاد بگیریم که عامل و حامل گفتمان تبلیغی باشیم.

فلاحی اظهار کرد: نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع) مملو از شماتت از کسانی که به اسلام خیانت کردند است و امروز گویی صدای امام علی علیه السلام از دالان‌های تاریخ ما را مورد خطاب قرار می‌دهد، اما متاسفانه برخی از مسئولین در خواب غفلت به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان را به طمع درباره خودمان واداشتیم و دین را به مسلخ جریان‌های سیاسی بردیم و ارزش‌ها را نصف و نیمه معرفی کردیم، گفت: ما بانوان به ویژه مطالبه‌گران در حوزه عفاف و حجاب باید متفاوت از جا‌های دیگر نگاه کنیم.

فلاحی با بیان اینکه غرب با ایجاد موج فمنیسم موج خانواده گرا و موج فمنیسم‌های پست مدرن درصدد این که جایگاهی برای زن غربی معرفی کند، خاطرنشان کرد: فلاسفه غرب در بحث جایگاه زن عقایدی همانند اعراب جاهلیت دارند. نباید کورکورانه از آن‌ها پیروی کنیم باید به سمت الگو سازی جدید برویم باید به خودباوری برسیم مسئولین خودباخته شدند.

رویداد استانی عفاف و حجاب «رزان» همراه با تجلیل از بانوان توانمند فعال فرهنگی و کنشگر اجتماعی در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *