دسته‌ها
آرشیو

 دهمین دوره بزرگداشت روز جهانی غذا در مازندران

دهمین همایش روز جهانی غذا به همت انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: آوای خزر

دهمین همایش روز جهانی غذا با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس اتاق بازرگانی مازندران ، مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

سعید باقری رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران بااشاره به معرفی واحدهای نمونه صنایع غذایی و دارویی در استان گفت: این واحدها در ۹ رسته از جمله فرآورده‌های گوشتی، کنسرو غیرگوشتی، صنایع بسته بندی و غیره شناسایی شدند.

وی گفت: در هر رسته به عنوان واحد برتر کیفیت معرفی و از هشت کارشناس برتر کیفیت تقدیر شد و این اقدام عامل و مشوقی برای تولید غذای باکیفیت است.

باقری با اشاره به روز جهانی غذا برای بزرگداشت صنعت غذا گفت: مازندران پیشرو صنعت غذای کشور از نظر برندها، کمی و کیفی است و صنعت غذای استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران با اظهار اینکه ۴۶ درصد صنعت استان را صنایع غذایی تشکیل می‌دهند، این آمار را قابل توجه دانست و گفت: ۵۰ درصد از صنعت مازندران غذایی است و باید مسئولان بیشتر به این صنعت بها دهند.

وی با عنوان اینکه درصد بالایی از صنایع استان را واحدهای غذایی و دارویی تشکیل می‌دهند، گفت: باید برای توسعه صنعت تلاش بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *