دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش بزرگداشت روز شوراها با حضور استاندار مازندران در محمودآباد

همایش بزرگداشت روز شوراها با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، ائمه جمعه محمودآباد و سرخرود، فرماندار شهرستان محمودآباد و برخی فرمانداران، مدیران کل دفتر امور شهری و روستایی و شوراهای استانداری، رئیس شورای اسلامی استان, اعضای شورای اسلامی استان، روسای شورای اسلامی شهر، بخش، شهرستان و روستاهای استان و برخی مدیران استانی و شهرستانی در محمودآباد برگزار شد. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور امروز در همایش روز شوراها در محمودآباد با اشاره به اینکه شوراها در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی دارند و اهمیت شوراها تا اندازه ای بالا بوده که در قرآن و آموزه های دینی توسط بزرگان و ائمه معصومین به این امر تاکید شده است، افزود: امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری محترم نیز به مقوله شورا و تقویت این نهاد مردمی در جامعه اسلامی توجه جدی داشته و دارند.

وی افزود: شوراها به تناوب مسیر تکاملی خود را طی کرده و امروز باید اثرگذاری این نهاد مردمی در راستای تقویت برنامه های مردمی سازی نظام اسلامی نهادینه شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برنامه راهبردی شوراهای استان بین دستگاه‌های اجرایی، قضایی تقنینی استان اجرایی شود، تصریح کرد: امروز موضوع اصلی استان در روستاها و شهرها معضل زباله بوده که نباید مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای استان مقطعی اجرایی شود بلکه باید وظیفه اصلی و دائمی این نهاد مردمی باشد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات اجتماعی اصلی ترین وظیفه شهرداری ها و شوراها، است گفت: نباید طبیعت گردی و گردشگری زیستی مازندران با تلمبار زباله در شهرها و مناطق طبیعی مازندران زشت و ناهمگون شود. طبیعت پاک مبادی ورودی استان و تفرجگاه های مازندران باید برای گردشگران روح نواز باشد. نباید اجازه دهیم که زباله ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها پرتاب یا در مناطق جنگلی دپو شود چراکه مازندران دارای اکوسیستم بکر جهانی است.

استاندار مازندران همچنین به رشد ۴ درصدی شاخص های اقتصادی مازندران در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شهرداری ها و شوراها نقش اساسی در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی استان داشته و دارند و باید زمینه افزایش سرمایه گذاری در شهرها با مشارکت شهرداری ها و شوراها فراهم شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید یکی از مولفه های اصلی مدیریت شهرها و روستاهای استان باشد و موانع پیش روی سرمایه گذاری در شهرها و روستاهای استان باید با مشارکت شوراها و ادارات رفع شود، گفت: سرمایه‌گذارانی از کشورهای همسایه مشتاق سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و مدیریت شهری و طبیعت گردی استان مازندران هستند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تلاش شوراها در توانمندسازی اقتصاد منطقه و دیار خود باید بیشتر باشد و باید خدمات سواحل را به صورت کامل در اختیار شوراها و شهرداری ها قرار دهیم چرا که سواحل مازندران باید الگوی ساحل اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی شود، افزود: ساحل مازندران باید بر اساس آموزه های اسلامی و رعایت ارزش‌های دینی در اختیار مردم و گردشگران قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب و برخورد با پدیده بدحجابی باید به صورت اجتماعی توسط نهاد شورایی و مشارکت مردم رفع شود، گفت: نباید اجازه دهیم شهرها و روستاهای استان جولانگاه بی بندباری و ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

استاندار مازندران همچنین در ادامه به ساماندهی بازار برنج و اقدامات استان برای تقویت تشکل های برنج در مازندران اشاره کرد و گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی خصوصاً برنج مازندران، تشکل های مردمی را پای کار آورده‌ایم و ده روز آینده برنج دپو شده مازندران توسط فروشگاه های زنجیره ای استان خریداری می شود. همچنین ممنوعیت صادرات برنج را برداشتیم و تعرفه گمرکی صادرات برنج را در دولت سیزدهم صفر کردیم.

در این مراسم باحضور استاندار از منتخبان شوراهای اسلامی شهر و بخش و روستاهای مازندران تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *