دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش بانوان اثرگذار مازندران باحضور نماینده ولی فقیه در استان

همایش بانوان اثرگذار مازندران و تجلیل از 30 بانوی موفق و اثرگذار استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و برخی مدیران و فرمانداران استان برگزار شد. ‎

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما


سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در همایش بانوان تاثیرگذار مازندران با عنوان اینکه حضور میلیونی زنان در روند انقلاب و پیروزی آن بصورت جلوه ای ماندگار و درخشان در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هویت بخشی به زنان است که این مهم را مدیون و مرهون حضرت امام خمینی ( ره ) هستیم و این هویت بخشی به زنان قبل از انقلاب توسط بنیانگذار کبیر انقلاب شروع شد.

وی ادامه داد: برخی از زنان در انقلاب اسلامی نقش موثری بعنوان رابط هم در استان ها و هم در عرصه بین المللی جهت انعکاس تکانه های حضرت امام در شکل گیری جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

حسینی پور گفت: به بانوان پس از انقلاب اسلامی در علم آموزی، اشتغال، تصمیم گیری ها و مشارکت اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران، بااشاره به این که ارتقا حقوق و کرامت انسانی در جمهوری اسلامی ایران امر مهمی است که جامعه زنان می بایست برای صیانت از آن، کار فرهنگی و بویژه مقابله با شبیخون فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمنان نیازمند آن هستیم تا یک دژ مستحکم توسط بانوان در مقابل تهاجمات فرهنگی شکل بگیرد.

حسینی پور بابیان این که پیشرفت در جامعه بدون توانمندسازی زنان امکان پذیر نیست، گفت: مبانی، ارزش ها و اصول اعتقادی را مادران و زنان کشور ما می بایست در ذهن و روان جامعه رسوخ دهند.

این مسئول اضافه کرد: بانوان و زنان مازندران با شهامت و شجاعت در عرصه های مختلف درخشیدند و عالمان، فرماندهان دفاع مقدس و جنگ را پرورش دادند که امروز این روش تکاملی باید در تداوم پرورش نخبگان علمی و جهاد اقتصادی استمرار پیدا کند تا دختران کشور ما بعنوان الگوهای اصلی همه زنان جهان در عصر ظهور معرفی شوند.

سید محمود حسینی پور، تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی های بانوان استان مازندران بسیار بالا و نقش آنان در حوزه های اجرایی و تربیت خانواده بی بدیل است. امیدواریم با حضور و همکاری مقتدرانه بانوان با اداره کل بانوان استانداری، شاهد توانمندسازی بانوان در سطوح مختلف اجرایی و فرهنگی باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: مازندران از ظرفیت بانوان اثرگذار و فعالی برخوردار است و براساس تصمیم معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی و تقدیر از بانوان اثرگذار این کار در مازندران پیگیری شد.

وی ادامه داد : بر این اساس بانوان با ورود به سامانه «گوهرشاد»اطلاعات مربوطه را بارگذاری کردند و پس از آن از سوی هیات داوران بررسی و انتخاب زنان اثرگذار برتر انجام شد .

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران گفت : از میان ۱۶۸ بانوی اثرگذار مازندران انتخاب برترین ها انجام شد.

امروز در همایش بانوان تاثیرگذار مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران حدود ۳۰ بانوی موفق و تاثیرگذار استان منتخب و شایسته تقدیر اعلام و از آنها قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *