دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

هفتمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مازندران در آمل

هفتمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با معرفی ۲۳۲ فرصت در سه شهرستان آمل، محمود آباد و نور با محوریت کشاورزی و صنایع وابسته به آن در حالی مورد تاکید قرار گرفته است که به گفته کارشناسان اگر این فرصت ها به درستی عملیاتی شود، درآمد سالانه آن با صادرات نفت کشور برابری می کند و موجب تحول و شکوفایی اقتصادی مازندران می شود. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

فرماندار نور در این همایش با اظهار این که با تدبیر استاندار مازندران اقدام موثر و مفیدی در شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان صورت گرفته است، گفت: جذب سرمایه گذاران به صورت شفاف با حل و فصل چالش های سرمایه گذاری در هر منطقه استان به طور یقین حداکثر بهره وری و ثروت را ایجاد می کند.

احمد توکلی با توضیح این که پنجره واحد برای جذب سرمایه گذاران یک گام مهم در رسیدن به هدف مورد نظر است، ادامه داد: امروز فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته به کشاورزی و سازگار با محیط زیست استان در همه ابعاد شناسایی و به صورت بسته بندی شده آماده ارایه به سرمایه گذاران است.

وی با اعلام اینکه شهرستان نور با مساحت ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر مربع از لحاظ پهنه ای دومین شهرستان وسیع مازندران است، بیان کرد: وجود سه بخش، ۹ دهستان و پنج شهر به همراه مواهب طبیعی بی نظیر، دریا، ساحل، جلگه، جنگل و کوهستان شرایط را برای سرمایه گذاری در نور مهیا کرده است.

توکلی با اشاره به اینکه شهرستان نور براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای بیش از ۱۲۱ هزار نفر جمعیت است، افزود: خانه دوم بسیاری از هموطنان در پایتخت و دیگر استان ها در شهرستان نور مهیا بوده که نمی توان به آنها عنوان گردشگر یا توریست داد زیرا جمعیتی حدود سه برابر جمعیت موجود را شامل می شود و هم اکنون خدمات خاص مدیریتی در شهرستان نور ارائه خواهد شد.

فرماندار شهرستان محمود آباد نیز با اظهار این که در دولت مردمی سیزدهم بر لزوم بکار گیری نیروی انسانی کارآمد و کارشناسان در توسعه کشور تاکید دارد، گفت: اکنون فضا برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ساحلی ، آبزی پروری و صنایع وابسته به کشاورزی فراهم شده است.

علیزاده افزود: جنگل های بکر و زیبای منطقه مازندران به خصوص آمل و نور از داشته مهم برای سرمایه گذاری در بخش بوم گردی است، امروز داشته های مازندران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شناسایی شده است، پس توقع داریم، سرمایه گذاران ورود پیدا کنند.

علیزاده با اعلام اینکه طرح های سرمایه گذاری محمودآباد در سه حوزه مقیاس پایین، متوسط و بزرگ تهیه شده تا جذب سرمایه گذاران آسان‌تر باشد، تصریح کرد: بیش از ۲۵ طرح از این شهرستان به عنوان فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است همچنین باید ابتدا وضع موجود شهرستان را در قالب طرح های احداثی آنالیز کرده و در طرح توسعه ای نگاه ویژه برای صیانت از طرح های موجود و تقویت آنها داشته باشیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه محمودآباد با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان نگین شهرهای ساحلی مازندران و نزدیکترین شهر ساحلی به پایتخت می‌درخشد، ادامه داد: محمودآباد را در گذشته به عنوان شهرهای ساحلی بندری می شناختند و با سابقه ۳ هزار ساله دارای دو بخش مرکزی و سرخرود با ۸۵ روستا است که ۶۰ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی دارند.

علیزاده با اشاره به وجود ۱۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری در محمودآباد، ادامه داد: این شهرستان با تولید ۸۰ هزار تن برنج سفید ۱۰ درصد برنج تولیدی مازندران را شامل می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۳ مرکز اقامت دائم در محمودآباد، خاطرنشان کرد: رودخانه کبیر هراز از اشتراکات محمودآباد با آمل است که با احیای دهانه آبریز هراز می توان در چندین رشته ورزشی فعالیت حرفه ای داشت.

طبق برنامه هفتمین و آخرین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران عصر امروز پنجشنبه با حضور استاندار و دیگر مسوولان و سرمایه گذاران در حال برگزاری است.

بر اساس آمار رسمی اقتصاد و دارایی مازندران در ۶همایس فرصت های سرمایه گذاری که برای 22 شهرستان استان برگزار شد ،حدود یکهزار فرصت سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شده است.

یکی از سرمایه گذاران بخش کشاورزی از مازندران به عنوان چشم و چراغ امنیت غذایی کشور یاد کرد و گفت: کم آبی از دغدغه های جدی این استان است. در سرمایه گذاری شناخت منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابتدا باید داشته های منطقه را به درستی رصد و به صورت کارشناسی اطلاعات ریشه ای کسب شود.

محمد ناصر السادات با بیان این که دولت مردمی سیزدهم با تدبیر شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در هر شهرستان گامی بزرگ در توسعه هر منطقه برداشته است، ادامه داد: همسو با این رویکرد، استاندار مازندران با هماهنگی فرمانداران ۲۲ گانه اقدام به این کار کرده است.

یکی از سرمایه گذاران بخش گردشگری مازندران نیز در این همایش با بیان این که عصر امروز، عصر دانش و فرا صنعتی است و این مهمترین سرمایه هر کشور محسوب می شود، گفت: به حکمرانی دانشی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی ها نیاز داریم.

دکتر احمد اسفندیاری با بیان این که بر اساس داشته ها و منابع خود باید از دانش امروز استفاده کنیم و سپس فعالیت سرمایه گذاری تعریف شود، ادامه داد: تنظیم گری و ساختار ها باید مبتنی با علم باشد، این که گفته می شود مازندران غذای کشور را تولید می کند، این به نظر من اشتباه است، باید مطالعات بیشتری از منابع آب، خاک و هوا داشته باشیم و سپس تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر این که حکمرانی در تصمیم سازی و تصمیم گیری باید از دانشگاه ها بیشتر استفاده کند، گفت: توجه به درون و بیرون هر منطقه در کسب و کار و سرمایه گذاری بسیار مهم است، همه داشته ها و ظرفیت ها برای کسب و کار در داخل مازندران بی نظیر است، اما باید از فرصت دانش بنیان برای سرمایه گذاری در استان بیشتر استفاده کنیم.

اسفندیاری تاکید کرد: استفاده از نیروی بومی در سرمایه گذاری مهم است یعنی باید از این افراد که سرمایه اندکی دارند متناسب با مهارت های بومی در کسب و کار ها استفاده کرد.

یک پاسخ به «هفتمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مازندران در آمل»

در آمل باید سرمایه ها به سمت ساختار و توسعه گردشگری (هتل، پارک آبی، بلندمرتبه سازی و تله کابین) و همچنین توسعه ناوگان جدید از جمله منوریل و راه آهن و فرودگاه برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *