دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران

هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی ) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما پیش از تقویت متغیرهای نشاط باید از عوامل مخرب جلوگیری کنیم، احساس عدم نشاط در جامعه نقشه دشمنان انقلاب اسلامی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی خواستار برگزاری دو جلسه دیگر تا پایان سال جاری شد و اظهار کرد: گاهی دوستی در ناراحت کردن است، اگر عیب دوستان را بگوئید این دوستی است.

وی افزود: ما باید بین نشاط و احساس نشاط تفاوت قائل شویم، گاهی امنیت و سلامت داریم اما احساسش نیست، این احساس عدم نشاط اقدامی است که دشمن می‌خواهد نشان بدهد مثلا بگوید چادر مشکی در مجالس همه را غمگین می‌کند و مردم ایران نشاط ندارند، حتی ما به نظرسنجی‌ها و معیارهای آنان بدبین بوده و ملاک‌هایشان با ما همخوانی ندارد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه مسافرت در امر نشاط آوری موثر است، تصریح کرد: ادارات برای مسافرت و تفریح سالم کارکنان تدبیر کنند تا شاهد افزایش نشاط اجتماعی باشیم، ما در روایات داریم شیطان به آدمی که تنهاست نزدیک‌تر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اینکه در میزان رضایت‌مندی از مسئولان رتبه آخر هستیم فرصتی برای تامل توسط مسئولان است.

امام جمعه ساری عنوان کرد: ما پیش از تقویت متغیرهای نشاط باید از عوامل مخرب جلوگیری کنیم، مثلا شناسایی عواملی که دین را در جامعه تضعیف می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه جامعه دیندار با مشاهده مظاهر فساد نشاط خودش را از دست می‌دهد، تاکید کرد: برخی از خانم‌های محجبه مصادیقی از این مسائل و عدم رعایت‌ها می‌گویند از اینکه به دین و ایمان احترام گذاشته نمی‌شود‌.

وی با تاکید بر توجه به عزت نفس و خودباوری، تصریح کرد: چقدر کسانی هستند که با غرب پروری در حال افسرده کردن نسل جوان با گرفتن عزت نفس هستند. احساس عدم نشاط در جامعه نقشه دشمنان انقلاب اسلامی است.

آیت الله محمدی لائینی خواستار مبارزه با عواملی شد که رضایت‌مندی را از انسان می‌گیرد، اذعان داشت: کافی است پای یک نفر به یک اداره برسد، چقدر اذیت می‌شود، در برابر کسانی که نوکر مردم هستند کسانی هم وجود دارند که چوب لای چرخ مردم می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: برخی از ناکارآمدی ها موجبات کاهش اعتماد عمومی را فراهم می آورد، الان منابع طبیعی در حال بار آوردن فاجعه است، یک عکسی از سال ۱۳۴۶ را بر دست گرفته و می‌گویند هر جایی سبز باشد متعلق به منابع طبیعی است و با این کار مردم را عصبانی کرده و آنها روزانه به دفتر ما مراجعه می‌کنند‌‌.

این مسئول بیان کرد: آب منطقه ای نیز ۲۸۰ متر از حریم رودخانه را به نام خود با ثبت سند ضبط کرد اگر ادامه پیدا کند ۱۲۰ رودخانه در استان داریم.

وی یادآور شد: از کشاورزان حمایت نمی‌شود از آنطرف هم قیمت برنج و مرکبات پائین است، باید درد اصلی مردم برطرف شود؛ گره از کار مردم باید باز شود‌‌.

آیت الله محمدی لائینی افزود: برای تقویت اجتماعات مسئولان هم باید حضور پیدا کنند؛ بنده به مسئولان دولت فعلی از نظر حضور در نماز جمعه، اجتماعات و مساجد بیشتر از مسئولان دولت قبل رتبه نمی‌دهم در حالی که این حضور وظیفه آنان است‌، برای تقویت نشاط کار عملی باید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *