دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نهمین اجلاس استانی نماز در دانشگاه مازندران

نهمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران در دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نهمین اجلاس استانی نماز با موضوع “نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه” که در دانشگاه بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: نماز هم مورد توجه و هم مورد خشم، غضب و نفرت است، در طول تاریخ همواره عده‌ای از نماز خوششان می آمد و عده‌ای هم از اقامه آن جلوگیری می‌کردند پس نماز دوست و دشمن دارد.

وی افزود: کسانی کامشان با نماز شیرین است و نماز را ترویج و اقامه می‌کنند علتش هم مشخص است، اما کسانی که در راستای تضعیف نماز حرکات و برنامه‌ریزی می‌کنند، همانطوری که عده ای برای ترویج و تقویت نماز برنامه ریزی می کنند و تبلیغ می کنند عده ای هم هستند در دنیا که بر ضد نماز و بی‌رونقی بازار نماز و مساجد برنامه می‌ریزند.

آیت الله محمدی لائینی با ارائه دو دلیل قرآنی درباره مخالفت با نماز، اعلام کرد: دو دلیل قرآنی می شود ارائه داد اول اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند که کفار، منافقان، یهود و نصارا از دین شما خوششان نمیاد و دنبال این هستند که شما را از دین اسلام جدا کنند و به دین خودشان برگردانند و پیرو دین آنها شوید، امروز هم یهود و نصارا از دین اسلام ناخرسندند و سعی دارند که اسلام را تضعیف و دین خودشان یا بی‌دینی و روش زندگی خود را ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دوم اینکه یهود و نصارا از قبله ما هم بدشان می آید، چه جنگ تبلیغاتی بزرگی زمانی که قبله از مسجدالاقصی به کعبه تغییر کرد به راه انداختند، خیلی آشوب و تبلیغات منفی کردند و ناراحت شدند و دلشان به این هست که قبله ما همان قبله آنها باشد، البته چه قبله عبادی چه قبله سیاسی؛ آنها می خواهند قبله ما به‌سمت آمریکا و غرب و شرق باشد از آنها دستور بگیریم و آنجا قبله و قطب عالم باشد در هرحال آنها از قبله ما هم ناخرسندند.

این مسئول با اعلام اینکه نماز هم جامع هر دو ویژگی است، تاکید کرد: اولین اینکه نماز از نظر دینی ستون دین است، در دین نماز جایگاه بسیار مهم دارد و مرز بین ایمان و کفر است، بخاطر همین نماز در حوزه دین جایگاه بالا و تاثیرگذاری دارد، دوم اینکه نماز باید رو به قبله باشد و این برای دشمنان ما بسیار ناراحت‌کننده است، آن‌ها هر دو نفرت را نسبت به نماز پیاده کردند هم نفرتی که نسبت به دین ما دارند و هم نفرتی که از قبله ما دارند.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر این است که اصحاب فحشا و منکر با نماز سر سازگاری ندارند، بنابراین ما باید به جایگاه و ارزش نماز واقف شویم که دشمنان ما چقدر نسبت به نماز حساس هستند و از آنطرف محبان به نماز علاقمند هستند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: نماز، جامعه و دل انسان را پاک کرده و فساد را از بین می‌برد، بهترین راهکار مبارزه با فساد در ادارات و سازمان‌ها و رفتارهای جمعی ترویج و تفهیم و ترغیب نماز است،امکانات برای اقامه نماز باید فراهم شود، مساجد و نمازخانه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها و بین راه‌ها باید دارای امکانات باشد و این انگیزه ای برای دوستداران و اهل نماز است.

نماینده ولی فقیه در پایان اذعان داشت: امیداریم مسئولین ما هم مصداق آیه اِن مکّنا اقامه نماز باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *