دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری غرب مازندران در تنکابن

سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت غرب استان (شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد) به میزبانی شهرستان تنکابن با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، حسینی، نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس،خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداران این سه شهرستان و مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی، فعالان تولیدی و صنعتی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد. ‎

عکاس(ارسالی) استانداری مازندران و (احسان فضلی اصانلو) ایرنا

سید محمود حسینی پور در همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت شهرستان های غرب استان که در شهرستان تنکابن برگزار شد با عنوان اینکه رویکرد جدیدی را در استان مازندران در حوزه اقتصادی باید ایجاد کنیم تا در این فرآیند جدید با طراحی سلسله اقداماتی، رویکردهای مان را تغییر بدهیم، خاطرنشان کرد: در نظام سرمایه گذاری، اهداف و برنامه هایی داریم که این موارد را در این همایش ها بنا داریم به استحضار عموم سرمایه گذاران و مردم برسانیم و اگر نتوانیم گفتمان واحدی را ایجاد کنیم موفق نخواهیم بود چرا که فعالیت های اقتصادی نیازمند بسترهای اجرایی است.

وی ادامه داد :شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در غرب مازندران یکی از برنامه های مهم ماست که متاسفانه سامانه ای برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در غرب استان نداریم. سرمایه گذار باید شفاف در جریان سرمایه گذاری قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد :۱۰۲ فرصت سرمایه گذاری در غرب مازندران آماده واگذاری است و بزودی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و با بارگذاری این فرصت ها در سایت، همه سرمایه گذاران غرب استان می توانند به این حوزه ها ورود کنند.

وی با بیان اینکه بسته های سرمایه گذاری باید به گونه ای در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا همراه با مشوق ها باشد و صدور پروانه های فعالیت سرمایه گذاری از معضلات استان مازندران بوده است که با آسیب شناسی صورت گرفته طی سه ماه اخیر با افتخار اعلام می کنیم مجوز های سرمایه گذاری کمتر از یک ماه صادر می شود، اظهار کرد: سهم استان مازندران در بازار کشورهای منطقه می بایست مشخص شود که با مطالعات راهبردی نسبت به حل مشکل کیوی اقدامات صورت گرفته است و شناسنامه باغات مرکبات اجرایی شده است و امسال در بحث کیوی قدم های مناسبی گرفته بردداشته شده و محدودیت های گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی در حوزه برنج، مرکبات و کیوی رفع شده است.

حسینی پور بابیان این که استان مازندران مقصد گردشگری است و زیرساخت جاده ای شایسته این استان بزرگ نیست، تصریح کرد : باید همت کنیم این زیرساخت ها توسعه پیدا کند و ظرفیت هایی در این استان داریم که باید فعال شود تا این استان توسعه پیدا کند.

او تاکید کرد :اولین فاینانس در دولت سیزدهم را استان مازندران با دولت چین انعقاد نمود که ۵ هزار میلیارد تومان در بخش برق اجرایی شده است و ‌هفت هزار میلیارد تومان ارزش اعتباری فرصت سرمایه گذاری غرب مازندران است که امیدواریم به شکل مناسبی شاهد اقدامات اجرایی در حوزه سرمایه گذاری باشیم.

سیدمحمود حسینی پور گفت :پسماند مازندران یک معضل است درحالیکه یک فرصت اقتصادی بالقوه نیز هست بعنوان طلای سیاه که در دنیا از آن بهره گیری می شود.

استاندار افزود: یکی از معضلات اصلی شهرهای مازندران بحث درآمد است که علیرغم حضور دائمی گردشگران، شهرداری های ما با کمبود درآمد مواجه هستند که دلیلش این است که نتوانستیم درآمد پایداری برای شهرداری ها ایجاد کنیم .

رییس شورای اداری استان یادآور شد :اقتصاد دانش بنیان یک شعار نیست یک واقعیت است که در همه حوزه ها هر کشوری توانست مقوله دانش بنیان را در صدر مباحث خودش قرار بدهد توانست سبقت بگیرد و پیشرفت کند. جوانان مستعدی در غرب مازندران داریم که نیازمند حمایت مسئولین می باشند .

استاندار مازندران، گفت :شهر سبز یعنی اینکه بواسطه بی نظیر بودن اطلس جغرافیایی اش مورد توجه گردشگران بین المللی است که باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم و امروز مناطق روستایی بیشتر مورد پسند گردشگران بین المللی است که می بایست برای بهره گیری درست از آن، شهرک های گردشگری ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت :از اهداف محوری دولت سیزدهم ارتقای بخش های محروم و احیای روستاها و توجه به روستاییان است که ۵۰۰ روستا در مازندران به عنوان پایلوت توسعه اقتصادی مشخص شدند.

نمایشگاه ظرفیت های سرمایه گذاری غرب مازندران در تنکابن

حسینی پور، استاندار مازندران در تنکابن با همراهی خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معافی، فرماندار شهرستان تنکابن و اصلانی، فرماندار شهرستان عباس آباد از نمایشگاه ظرفیت های سرمایه گذاری غرب استان در مجتمع رفاهی حبیب بن مظاهر شهرستان تنکابن بازدید کرد. ‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *