دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

نمایشگاه خوشنویسی اشعار “علامه حسن زاده آملی” در نگارخانه سوره ساری

در پاسداشت مقام علامه حسن زاده آملی؛نمایشگاه خوشنویسی « سپیده سلوک » در نگارخانه سوره ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما


به مناسبت هفته مازندران، نمایشگاه اشعار علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی در قالب خوشنویسی و تذهیب در حوزه هنری مازندران صورت گرفت.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید خوشنویسی و خانواده آیت الله حسن زاده آملی، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب اشعار آن علامه فقید برگزار شد.

مهدی معصومی گرجی در این رویداد فرهنگی و هنری که به مناسبت هفته مازندران صورت گرفت ضمن اشاره به ضرورت معرفی شایسته بزرگان و مشاهیر مازندران گفت: این اتفاق در مسیر سند زیست بوم حوزه هنری مازندران رقم خورده و هدف آن پرداختن به یکی از چهره های ماندگار و نامی استان است.
رییس حوزه هنری مازندران افزود: همانطور که علامه حسن زاده آملی بخشی از معارف اسلامی و اندیشه والای انسانی را در قامت شعر و نظم در آورده، ما نیز بر آن شدیم تا با کمک جمعی از استادان و هنرمندان توانمند استان این اشعار را به رشته تحریر درآورده و در جریان اقدام ارزنده آن علامه قدمی برداریم.
همچنین در بخشی از این برنامه کتاب «قافله قلم» مجموعه‌ ی خوشنویسی بیانات و دیدگاه شهید آوینی درباره هنر نیز رونمایی شد.

این کتاب که همراه با ترجمه انگلیسی و عربی است؛ در بر دارنده ۶۰ اثر نستعلیق، شکسته و معلی می باشد و در طی ۳ سال در هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

در نمایشگاه سپیده سلوک که تا ۲۵ آبان ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود ۱۸ تابلوی خوشنویسی و تذهیب از ۲۲ هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است که بعدازنگارش الهی نامه، این دومین مجموعه ای است که باموضوع آثارمکتوب علامه حسن زاده آملی در حوزه هنری مازندران کارشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *