دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نماز جمعه ساری و نمایشگاه دستاوردهای جهاد کشاورزی مازندران

نمازجمعه شهرستان ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری باسخنرانی پیش از خطبه
حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران و حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مصلای امام خمینی(ره)برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

 آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشورهای آمریکای جنوبی که تعبیر به حیات خلوت آمریکا می‌کنند، اظهار کرد: این کشورها در کنار آمریکا مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا بودند و به صورت‌های مختلف آنها را مورد تحریم، تهدید و تجاوز قرار دادند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی که سابقه ظلم آمریکا را در کارنامه خود دارد و امروز هم عوامل آمریکا و صهیونیسم دارد بیشترین ظلم را در حق ملت ما می‌کنند چه خوب است باید کشورهایی مظلوم به هم نزدیک شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر وقت دولتی دنبال عزت و استقلال سرکار آمده با این کشورهای مظلوم نزدیک شده و هروقت دولت‌های آمریکازده و غرب‌زده سرکار آمدند از این دولت‌های جهان سومی‌ها فاصله گرفتند و تمام دلخوشی‌شان با چند کشور زورگوی غربی بوده نه با این دولت‌های مظلوم باید نزدیک شویم.

محمدی لائینی بیان کرد: همان‌گونه ظالمان علیه ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما مظلومان هم باید  علیه طالبان ائتلاف جهانی مستضعفان و مظلومان جهان هم شکل خواهد گرفت که در این صورت نظام سلطه محو و نظام مهدوی مستقر خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به کمبود منابع آبی به مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای شود که با توجه به تابستان حتی درصورت فراوانی آب و سایر منابع انرژی باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با با تاکید بر توجه به نقش اصناف، خاطرنشان کرد: باید به نقش و انتظارات این قشر توجه شود.

محمدی لائینی با گرامیداشت الروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: این نهاد، تبلیغاتی با هوایت جهاد تبیینی و کارکرد فرهنگی و آموزشی است که از لحاظ بودجه در مضیقه است که ضرورت دارد به این سازمان توجه ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم مدارس معارف را جدی بگیرد که یکی از پایگاه‌های معارف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با با تسلیت سالروز شهید چمران و گرامیداشت روز بسیج اساتید، گفت: این شهید از لحاظ علمی و عرفانی در جایگاهی ولایی بود و به‌صورت جهادی و گمنامانه در جبهه‌های جنگ حضور یافت.

محمدی لائینی با اعلام اینکه ۲۸ خرداد، روز جهانی بیابان‌زدایی است، گفت: باید منابع طبیعی، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌ها به مساله فزونی بیابان‌ها و از بین رفتن نباتات توجه کنند؛ الان ریزگردها نگرانی‌هایی به دنبال داشته که باید در فکر بیابان‌زدایی باشین و بیابان‌ها را هم سبز کنیم.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم جنگل‌ها و فضای سبز را بیابان نکنیم؛ بعضی‌ها از جنگل‌ها استفاده می‌کنند اما به جنگل، گیاهان و نهال‌ها آسیب می‌رسانند و گاها آتش روشن می‌کنند اما خاموش نمی‌کنند، جنگل‌سوزی و درخت‌سوزی در برخی تالاب‌ها و جنگل‌ها اتفاق می‌افتد که به هیچ وجه درست نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه سه شنبه، اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، اضافه کرد: خانواده‌های ما باید از این خانواده الگو بگیرند و باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج و فرهنگ‌سازی کنیم.

محمدی لائینی اظهار کرد: همانگونه که در هر زمینه‌ای خیرانی داریم که خیران ازدواج آسان باید داشته باشیم که جوانانی که تمکن ازدواج و جهیزیه معمولی ندارند در این زمینه ورود پیدا کنند تا این سنت پیامبر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، افزود: براساس فرموده این امام بزرگوار بهترین عبادت آن است که بتوانیم اعمال‌مان را برای خداوند خالص کنیم و کارها نمایشی و سفارشی نباشد؛ متاسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر همین گزارش‌دهی و نمایش هستند ولی باید برای خداوند تمام اعمال‌مان خالص باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین سفارش، توصیه به تقوا است؛ چراکه کلید برکات، برطرف شدن خشکسالی، امنیت و رزق الهی تقوا است و با تقوا و رعایت حدود الهی سعادت دنیوی و اخروی برای همه مسلمانان رقم می‌خورد.

🔹اجرای مراسم باشکوه نماز جمعه توسط بسیجیان پایگاه بسیج سنگرسازان بی سنگر جهاد کشاورزی استان

🔸قاری: مهندس علی خلیلی
🔸موذن و‌مکبر: فرزند شهید دکتر مرتضی کلیج

🔹میز خدمت: سازمان تبلیغات اسلامی،سازمان جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و گردشگری استان

🔸نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش بنیان جهادکشاورزی و دستاوردهای تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *