دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نماز جمعه ساری و میز خدمت ثبت و احوال و نهضت سوادآموزی در مصلا

نماز جمعه ساری به امت حجت الاسلام سید حسین حسین کارنامی امام جمعه موقت مرکز استان همراه با میز خدمت اداره کل ثبت و احوال مازندران و اداره نهضت سواد آموزی استان در مصلای امام خمینی (ره)برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌کارنامی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: مردم ما در حوادث اخیر دلدادگی خود را به انقلاب نشان دادند، اما باید بدانیم اغتشاشات اخیر آسیب‌های فراوانی را به اقتصاد و فرهنگ جامعه وارد کردند‌.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌اند، گفت: حفظ قومیت و ملیت و مرز جغرافیایی به منزله اعتقاد مردم است، مرز و بوم هر ملتی مثل سایر عقاید محترم است ولی دشمنان نشانه گرفتند و به‌دنبال تجزیه‌طلبی هستند.

امام‌ جمعه موقت ساری با بیان اینکه سپاه توانسته قدرت نظام ما را به رخ جهانیان نشان داده است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال تجزیه‌طلبی بودند ولی مردم ما با حضور در راهپیمایی باز هم توطئه آنان را خنثی کردند.

حسینی‌کارنامی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست به اعتقادات حمله کند و آن را کمرنگ کند، یادآور شد: غالب افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند اهل دین و دیانت نبودند و دشمنان با این خیال وارد میدان شدند، ولی کور خواندند ملت ما با آل‌علی و آل‌محمد زنده است و این پرچم و اعتقاد و باور را به قائم آل‌محمد می‌رسانند.

وی با اعلام اینکه دشمنان پوشش و عفاف و حجاب را نشانه گرفتند که بخشی از مظاهر دین و دیانت و شعائر اصلی دین است، اظهار کرد: مسلمانان باید با حفظ حجاب و پوشش از توطئه‌های آنان جلوگیری کنند؛ همان‌گونه که در وصیت‌نامه شهدا هم این مساله پوشش و حجاب پررنگ دیده شده است.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: سومین رکن نظام ولایت فقیه و امامت و رهبری جامعه بود، در حالی‌که آنها به دنبال این بودند که ولی فقیه را کم کارکرد در جامعه جلوه دهند اما باز هم کور خواندند.

حسینی‌کارنامی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به مقصود برسیم و این هدف را که آمال و آرزوی هزاران شهید را برآورده کنیم باید پیروی و استقامت، مسلمانان را به رخ جهانیان بکشانیم.

وی یادآور شد: البته بیشترین لغزش‌ها در طول تاریخ از خواص بود که امروز به وحدت مردم و نقش خواص نیاز داریم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه این ایام مربوط به نهضت سوادآموزی است، تصریح کرد: از نقاط سیاه نظام پهلوی درصد پایین بی‌سوادی در جامعه بود، درصورتی‌که امروز آمار سواد بالای ۹۰ درصد در کشور و در استان بالای ۹۹ درصد از نعمت‌های انقلاب اسلامی بوده است.

حسینی کارنامی اضافه کرد: امروز می‌بینیم اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و فضای به وجود آمده در بحث سواد از برکات نظام اسلامی بود؛ اما باید بدانیم سواد رسانه‌ای ما ابتدایی است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به تاسیس حفاظت سپاه در سازمان هواپیمایی، افزود: همین که در ۲۵ سال اخیر حتی یک مورد هواپیمایی ربایی نداشتیم اتفاقی خوب و تدبیر امام بوده که این مسؤولیت به یکی از نهادهای مردمی واگذار کرده و یاد شهیدان این حوزه را گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت ساری با گرامیداست روز ثبت‌احوال، گفت: اسامی ما نشانه هویت، تدین و ملیت ماست که نقش ثبت‌احوال را پررنگ می‌کند.

حسینی‌کارنامی با اشاره به اینکه در شهرهای مازندران با ترافیک شدید مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: زیرگذرها، پل‌ها و میادین ما مناسب شأن مردم نیست و موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است که باید برنامه‌ریزی شود نه اینکه به بحران برسیم و بعد به فکر چاره باشیم.

وی با بیان اینکه ایمان مهم‌ترین جوهره انسانی است و استقرار آن در دل انسان‌ها از آن به ایمان تعبیر می‌شود، افزود: باور به خداوند و معاد و حقیقت عالم در زندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امام جمعه موقت ساری یادآور شد: شرط اول ایمان، عمل است؛ ایمانی که صرف اقرار باشد و اینکه در شناسنامه انسان اسلام باشد کافی نیست.

حسینی‌کارنامی با اعلام اینکه تقوا گوهر بزرگی است، گفت: تقوا باید همه ابعاد زندگی ما مسلمانان را دربرگیرد و همه نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و توصیه می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *