دسته‌ها
آرشیو حوادث ساری فرهنگی مازندران

نماز جمعه ساری و رونمایی از کتاب جهادگر مجاهد شهید طهماسب‌زاده

نمازجمعه ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی و آئین رونمایی از کتاب جهادگر مجاهد شهید مهرعلی طهماسب‌زاده ملکشاه حضور خانواده شهید برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، تقوا را کلید قبولی اعمال دانست و اظهار کرد: آیه ۱۲۸ سوره قدر قرآن به این نکته که باعظمت‌تر از خدا وجود ندارد اشاره دارد و تاکید دارد که خداوند در کنار افراد باتقوا و نیکوکار حضور دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن سالروز وقف در چهارشنبه پیش رو، افزود: مردم مازندران از سال‌های دور تاکنون موقوفاتی دارند، صدقه جاریه از خودشان برجای گذاشتند که نشان از سابقه دینداری و خدمت توسط این مردم است، وظیفه ما حفظ موقوفات قبلی و افزودن بر این موقوفات است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم و سالروز ارتحال پیامبر رحمت (ص) و امام مجتبی (س) و امام هشتم (ع) را پیش رو داریم که جای تسلیت دارد.

امام جمعه ساری ضمن بیان روایتی از پیامبر بزرگوار (ص)، گفت: تمام گناهان در یک خانه قرار داده شده که کلید آن شُرب خَمر است، پس این کار شاه کلید بدی‌هاست، همچنین امام صادق (ع) فرمودند که تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده که کلید این خانه دروغ است، پس دوری از این دو کلید ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از مردمی که با احساسات پاک در این ایام، مراسم و شعائر حسینی را برگزار کردند تشکر کرد و گفت: از بیش از ۴ میلیون نفری که به سرزمین عتبات عالیات سفر کردند، کسانی که اینجا نسبت به برگزاری همایش جاماندگان اقدام کردند، همچنین از دولتمردان که برای تسهیل رفت و آمد زائران (چهار میلیون رفت و چهار میلیون نفر در برگشت) به عراق برنامه‌ریزی شبانه‌روزی کرده و گذرگاه‌هایی با امکانات فراوان در دو سوی مرز فراهم کردند و همچنین از نهادهای دست اندرکار امنیت در مقابل برنامه‌ریزی‌های دشمن برای ایجاد فتنه و کشتار، از مردم، دولت و نهادهای امنیتی عراق که همه ساله جانانه پذیرای زوار هستند و در این مسیر شهید دادند، از برپایی ۱۷هزار موکب عراقی در نجف، پذیرایی از ۲۲ میلیون زائر در مجموع و پذیرایی روزانه سه وعده غذا با توزیع بیش از ۴۰۰ میلیون وعده غذا توسط مردم و خیرین عراقی و غیره تقدیر و تشکر می کنم.

این مسئول با بیان اینکه باید کارها را به مردم واگذار کرد و به مردم اعتماد کرد که بها دادند، تاکید کرد: اگر مردم متکفل شوند قطعا امور مملکت درست پیش می‌رود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فداکار ۱۷شهریور سال ۱۳۵۷، تصریح کرد: ما گاهی در خطبه‌ها از نارسایی‌های به حق معیشتی حرف می‌زنیم، اما کم کم نباید به این شکل در بیاید که مشکلات معیشتی جای هدف را بگیرد، قیام ما برای اهداف معنوی بود نه مادی مسائل معیشتی مقدمه است، نباید همه خواسته‌های ما مادی و معیشتی شود، انقلابمان برای اجرا کلمه‌الله و اجرای دین است اما مسئله معیشت هم واقعیتی است که باید به آن توجه شود.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: الان کشاورزان از پایین بودن قیمت برنج و مرکبات گلایه دارند، ما هنوز نتوانستیم راه صادرات را هموار کنیم، در بنادر خودمان مشکل هماهنگی لازم را داریم اینها باید تابع یک مدیریت واحد باشند و یک رئیس داشته باشند از این رو از مسئولان می‌خواهیم که امسال تا زمان برداشت مرکبات صادرات مازاد تولید را داشته باشیم، همچنین ما نزدیک به ۳ میلیون تن تولیدات باغی در استان داریم که گاه می‌پوسد، آنطرف هم مشتری هست برای اتصالش مشکل داریم .

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با بیان اینکه همایش اربعین خودش یک شاه کلید است، اذعان داشت: حضور ۲۲ میلیون جمعیت در پیاده‌روی اربعین برای دنیا پیام سیاسی دارد چرا که دنیا سعی بر بی فلسفه و بی‌معنی کردن این حرکت دارد چون از پیام همایش و زیارت اربعین می‌ترسد اما ما به دنیا اعلام می‌کنیم که همایش اربعین شاه کلیدی است که با آن سنگرهای کلیدی نظام استکباری یزیدی زمان را فتح خواهیم کرد.

همچنین در پایان نماز جمعه آئین رونمایی از کتاب جهادگر شهید «مهرعلی طهماسب‌زاده ملکشاه» امروز با حضور آیت‌الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و خانواده این شهید در مصلای امام خمینی ساری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *