دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نماز جمعه ساری با سخنرانی استاندار مازندران به مناسبت هفته دولت

نماز جمعه ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی نمیانده ولی وفقیه در مازندران و با سخنرانی سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و باحضور علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، محمدعلی نوبخت فرماندار ، محمدحسین قبادی شهردار مرکز استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

«سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران در مراسم نمازجمعه این هفته مرکز ساری با بیان اینکه دولت کنونی خزانه خالی را تحویل گرفت، ولی کار و تلاش کرد، اظهار داشت: در حوزه امور فرهنگی با رهاشدگی روبه‌رو بودیم و پروژه‌های مهم اقتصادی استان سال‌های سال رها شده بود.

وی ادامه داد: در استان مازندران بک پروژه‌ روستایی وجود دارد که ۲۷ سال از آغاز آن می‌گذرد و تکمیل نشده بود؛ اما این پروژه سرانجام با پیگیری فرماندار جهادی ساری به نتیجه رسید و طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به رشد اقتصادی منفی استان مازندران در سال‌های گذشته گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و تشکیل ستاد رشد اقتصادی، میزان رشد اقتصادی در سال قبل به بیش از چهار درصد رسید و امسال نیز رشد اقتصادی هشت درصد برای استان هدف‌گذاری شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از جایگاه توسعه‌ای خود عقب مانده است، تصریح کرد: برخی‌ها تلاش داشتند دولت را وارد بازی‌های جناحی در استان کنند؛ ولی ما عقیده داشتیم که باید برای مردم کار و تلاش کرد؛ لذا طی دو سال گذشته بیش از ۱۵ سفر استانی شهرستانی انجام شد و ۹۴۵ روستا مورد بازدید قرار گرفت.

حسینی پور راه اندازی ۱۱۹ واحد راکد تولیدی را از جمله اقدامات دولت در استان عنوان کرد و ادامه داد: ۱۴۰ واحد صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها به مدار تولید برگشتند و این کار با همکاری بانک‌ها صورت گرفته است.

استاندار مازندران توسعه کشت گلخانه‌ای با ۵۲۹ هکتار را از دیگر اقدامات بیان و اضافه کرد: برای توسعه گلخانه در اول راه هستیم و از منظر گلخانه‌ای باید به هلند اروپا تبدیل شویم.

وی بیان کرد: در زمینه توسعه پرورش ماهی در قفس باید آن‌قدر کار کنیم که به هاب صادرات محصولات شیلاتی تبدیل شویم و انعقاد قرارداد ۲۴۰ میلیون دلاری مازندران با کشور روسیه برای اولین بار در این دولت صورت گرفته است.

حسینی پور اظهار داشت: ۱۲۰ قلم کالای استان در قالب استان روی میز و پیشخوان ۸۵ استان روسیه قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: ابرپروژه‌هایی در استان وجود دارد که سال‌های سال متوقف بود، ولی طی دو سال اخیر بودجه مناسبی تزریق شد و تا چندماه آینده آبگیری می‌شود.

حسینی پور منطقه آزاد را از جمله طرح‌های مهم استان بیان کرد و گفت: این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مورد تصویب قرار گرفته است.

 آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: هفته دولت، ایام مبارک است که همواره خبرهای خوبی از دولتمردان برای مردم بیان می شود و فعالیت های بسیار خوب عمرانی، آبادانی و رسیدگی به مسائل کشور برای آحاد جامعه تبیین و گزارش خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت که این مدیران مردمی و خادم کشور و نظام بودند و الگوی شاخص برای همگان هستند.

وی اظهار داشت : گرچه راه شهید رجایی بسته نیست هر چند شهیدان رجایی و باهنر رفتند اما این راه خدمتگزاری ادامه دارد و ریشه انقلاب اسلامی از ایمان و احساسات پاک انقلابی مردم است.

آیت الله محمدی لایینی با بیان این که، مردم نباید از سوی دستگاههای اجرایی و قضایی مورد بی عدالتی قرار گیرند، اضافه کرد: مدیریت باید به افراد سالم، توانمند و انقلابی سپرده شود تا دغدغه مردم را درک کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون گفت : مردمی شدن اقتصاد یک اصل است و ‌باید در این زمینه بهتر تصمیم گیری و اجرا شود.

وی تاکید کرد : باید به مدیران ضعیف و ناکارآمد گفت این کرسی متعلق به شهدا و مردم است.

آیت الله محمدی لایینی با تاکید بر رشد اقتصادی و مهار تورم از دولتمردان خواست که گرانی ها کنترل و تولید روان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *