دسته‌ها
آرشیو

نماز جمعه بابل به امامت حجت الاسلام روحانی

نماز جمعه شهرستان بابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

امام جمعه بابل : استراتژی دشمن بر ایجاد فضای یاس و ناامیدی در دل جوانان و عموم مردم است

این هفته سالگرد رحلت دو شخصیت بزرگ خطه آذربایجان، علامه طباطبایی و علامه جعفری است که به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است. این هفته را به تمام کتابداران و دوستداران کتاب تبریک عرض می‌نمایم. علیرغم اینکه اسلام جایگاه ویژه‌ای برای کتاب قائل شده و کتابخانه‌های بزرگی به برکت عالمان ایجاد شده است، اما متاسفانه بجز برخی دانش‌آموزان آن هم برای تحصیل، دانشجویان و اساتید دانشگاه مراجعه‌ای به کتابخانه‌ها نداریم. استاد محمدرضا حکیمی بیان داشت همان طور که دولت نان را ارزان در اختیار مردم می‌گذارد، باید برای کتاب هم یارانه قرار داده و آن را در سبد روزانه مردم بگذارد. ما هم می‌توانیم کتاب را به عنوان هدیه به یکدیگر بدهیم. شخصی بیان داشت که به اتاق شخصی مقام معظم رهبری رفت، کتاب‌های زیادی در آن اتاق بود و ایشان بیان داشت که تمام کتابها را مطالعه نمود و سعی ایشان هم بر این است که تازه های نشر را تهیه و مطالعه نمایند.

تمام تلاش دشمن بعد از مایوس شدن از این‌همه آتش افروزی و خیانت که با عدم همراهی مردم همراه شد و مردم اغتشاشگران را از کف خیابان پاک کردند، الان در حال القای فضای یاس، ناامیدی و عزا در فضای مجازی است، حتی به خودشان هم رحم نکردند و یک خواننده ضد انقلاب در استرالیا کنسرت گذاشت، دم درب کنسرت وی تجمع و به وی بیشرف گفتند! دشمن به قهرمانان ورزشی فشار آورده و اجازه اظهار شادی به آنها نمیدهد. یکی از این ورزشکاران گفت شماره من را در صفحات مجازی گذاشتند و زشت ترین فحاشی ممکن را نسبت به من انجام دادند، حتی اجازه خواندن سرود ملی را به این ورزشکاران نمی‌دهند. الان استراتژی دشمن بر ایجاد فضای یاس در دل جوانان و عموم مردم است ولی باید بداند این مصیبت ها را چه کسی جز شما برای مردم پدید آورد؟! این مردم مشغول کار روزانه خود بودند و این شما بودید که با تحریک عوامل خود و با ایجاد آتش افروزی و جنایت سعی در برهم زدن اوضاع کردید. ملت ایران اگر به رغم همه معضلات و مشکلات به آینده امید دارد، برای این است که به توانمندی‌های داخلی امیدوار است. کشوری که روزی سیم خاردار نداشت، امروز موشک قاره‌پیمای هایپرسونیک تولید می‌کند که ژنرال‌های بزرگ دنیا را به تعجب واداشت. بحمدلله ملت ما امیدش را از این صحنه‌ها و با تکیه بر عنایت امام عصر (عج) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب گرفته و با وجود همه مشکلات و معضلات گردنه‌ها را پشت‌سر گذاشته و به فضل الهی به نتیجه می‌رسد.

تقاضای مردم از دولت محترم به ویژه تیم اقتصادی دولت این است که مراقب فراز و نشیب ارز و طلا بوده و با قطع رابطه ارزش پول ملی با دلار زمینه ایجاد نگرانی برای مردم را از بین ببرند. همچنین صداوسیما باید از رکود در آمده و سعی کند فضای توام با شادی و نشاط برای مردم ایجاد کند. مردم از قوه قضاییه تقاضای مبارزه با عناصر فاسد اقتصادی و امنیتی که برای آنها کیفرخواست صادر شده است را داشته و خواستار صدور احکام قاطع برای آنها هستند. ریاست محترم قوه قضاییه عنایت داشته باشند نگاه مردم ما امروز به احکام قوه قضاییه است. امروز شنیده شد برخی اساتید دانشگاه بیانیه داده‌اند، جای تعجب دارد که دانشجو ول کرده و اینها دارند نفس مصنوعی می‌دهند! اگر لازم باشد من اسم این افراد و دانشگاه را از این تریبون بیان می‌کنم. این افراد باید عملکرد اردوغان را ببینند که بسیاری از کارکنان دولت، نظامی‌ها، قضات، اساتید و… را به ظن دست‌داشتن در کودتا منفک و بدون محاکمه مجازات کرد. برخی اساتید و معلمین که بر سفره این مردم و نظام نشسته اند امروز در حال تحریک دانش‌آموز و دانشجو هستند و این خیانت بزرگی است. دستگاه قضایی نباید کیفرخواست‌ها را مشمول مرور زمان کند که کم کم با زیاد شدن اوراق با فرغون پرونده ها را بیاورند! مردم از قوه قضاییه انتظار دارند مانند دادگاه انقلاب دهه شصت که سریع حکم را صادر و در همین بابل بعد از نمازجمعه احکام را در همین محل اجرا می‌کردند، الان هم با عناصر برخورد قاطع و سریع صورت گرفته تا این افراد از اقداماتی که انجام داده‌اند پشیمان شوند.

مسوولان استان توجه داشته باشند، برنج و مرکبات بر روی دست کشاورزان مانده است. کشاورز پس از این همه زحمتی که کشیده است اما محصولات بر روی دست وی باد کرده و مشتری ندارد. از مسوولین استان تقاضا دارم با ایجاد تحرک در بازار و خرید تضمینی برنج و مرکبات، ان‌شاءالله زمینه امید کشاورزان را فراهم آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *