دسته‌ها
آرشیو

نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین‌خواری در ساری

نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین‌خواری در مازندران در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

عکاس(ارسالی) منبع: پایگاه اطلاعرسانی استانداری مازندران

سید محمود حسینی‌پور در نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین‌خواری در ساری افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با زمین خواری انگیزه و آمادگی دارند و در یک سال گذشته اقداماتی در این حوزه انجام شد، اما برای برخورد وسیع تر با متخلفان، باید مسوولان در سطح ملی پشتوانه این حرکت های استانی باشند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که در سال های گذشته طرح های مقابله با زمین‌خواری در مازندران را ناکام گاشت، این بود که تمهیدات در نظر گرفته شده به نفع مردم تنظیم نشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: اراده ملی برای مقابله با جنگل خواری در مازندران نیاز است و مسوولان استانی به تنهایی نمی توانند برای حفظ عرصه های ملی استان اقدام کنند.

حسینی پور اضافه کرد: زمانی که مسوولان استان برای مقابله با زمین خواری اقداماتی انجام می دهند، متاسفانه بسیاری از شخصیت ها با مدیران تماس می گیرند و با رایزنی می خواهند جلو وظایف قانونی مقابله با جنگل خواری را بگیرند که باید در سطح ملی افرادی که پیگیر انجام کارهای غیرقانونی هستند، مجرم شناخته شوند.

وی ادامه داد: با قاطعیت عرض می کنم که در سال های گذشته هرآنچه به عنوان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شد مربوط به افراد ضعیف جامعه بود و اقدام خاصی برای برخورد با تصرف هایی که از سوی دانه درشت ها انجام شد، صورت نگرفته است.

استاندار مازندران گفت: مسوولان در این کارگروه تصویب کنند که هرآنچه در این جلسه به تصویب می رسد به تایید سران قوا هم برسد تا با ضمانت اجرا خاص و پشتوانه ملی در مسیر برخورد با متخلفان گام برداریم.

وی با اشاره به منویات رهبری معظم انقلاب مبنی براینکه در ذیل برگ سبز مازندران فقر عمیقی نهفته است، گفت: علاوه بر روستاها، شهرها نیز دچار فقر هستند. ویلاها نشان رونق مازندران نیست، مردم استان در فقر بسر می برند.

 حسینی پور به عقب ماندگی بخش چهاردانگه با تقدیم ۲۲۰ شهید به انقلاب اسلامی، افزود: مردم این منطقه با این پیشینه هنوز راه آسفالته ندارند.

 وی به مهاجرت مردم ایران به دلیل خشکسالی به استان مازندران اشاره کرد و گفت: از چهارشنبه تا پایان هفته برای آمد و شد به مازندران با ترافیک سنگین مسافران غیر بومی مواجه ایم و هنوز معطل یک بزرگراه هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه قوانین کنونی در بخش مبارزه با زمین خواری بازدارنده نیست، گفت: در دنیا با جریمه های سنگین بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کردند.

 وی با بیان اینکه قانون و امکانات برای ایستادن جلوی زمین خواران و جنگل خوران وجود ندارد، خاطرنشان شد: مصوبات کارگروه باید به تصویب سران سه قوه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *