دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

تجلیل استاندار مازندران از هنرمندان استان در هفته هنر انقلاب اسلامی

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، نشست صمیمی هنرمندان حوزه هنری استان مازندران با دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران باحضور معاونین استاندار و چند تن از مدیران کل در سالن شهید رجایی برگزار و از ۱۰۰ هنرمند فعال حوزه هنری در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

عکاسان(زینب ذبیحی و خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، پنج شنبه در جمع هنرمندان انقلابی مازندران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنرمندان مازندرانی همواره در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند و نیازمند حمایت هستند و تشکیل اتاق فکر هنرمندان مازندران با هدف تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.وی همچنین با بیان اینکه استانداری مازندران برای خانه دارشدن هنرمندان استان آمادگی دارد، افزود: می توان در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تشکیل شرکت تعاونی برای هنرمندان، فرصت خانه دار شدن را برای هنرمندان مازندرانی فراهم کرد.

به گزارش فارس ،استاندار مازندران همچنین یادآور شد: هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی با تولیدات فاخر برای نظام و انقلاب حمایت می شوند.وی اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه پارک موزه دفاع مقدس مازندران ظرفیتی مهم برای استان است باید هنرمندان در این بخش برای پویایی مرکز گام بردارند.استاندار ملزندران افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی مهم است اما مشکلات هنرمندانتنها مساله اقتصادی نیست و هنر و هنرمندان مازندرانی از عدم انسجام رنج‌می برند و باید با انسجام برای تقویت حوزه هنر و فرهنگ استان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مازندران نیازمند خانه‌هنرمندان است، گفت: جانمایی المان های هنری متناسب با بوم مازندران در سطح مازندران نیاز این استان دارای فرهنگ و هنر غنی و آداب و رسوم کهن است شد و گفت: باید خانه هنرمندان در استان ایجاد شود.حسینی پور گفت: مازندران مقصد گردشگری برای مسافران و گردشگران است و اهالی فرهنگ و هنر مازندران باید از این ظرفیت ها برای شناساندن هنر و فرهنگ مازندران در قالب هنر، تئاتر،  فیلم و .. استفاده کنند.

عرصه مظلوم فرهنگ و هنر مازندران نیازمند دیده شدن و بودجه مناسب است

مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران، نیز در این در نشست صمیمی در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: تسلیت دارم شهادت امام علی(ع) و شهادت دلاورمردان عرصه مقاومت و امنیت و امیدواریم روزی اسرائیل از نقشه جهان حذف شود.

وی با تبریک هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: این هفته را گرامی می داریم و امیدواریم‌ حمایت لازم در حوزه هنر انقلاب اسلامی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شود.رئیس حوزه هنری مازندران یادآور شد: هنر بهترین راه و زبان برای بیان ارزش های انقلاب اسلامی و آگاهی بخش، تعالی بخش و آرام بخش است و هنر و هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی می تواند نجات بخش جامعه باشد.

معصومی گفت: مازندران ویترینی از ارزش های انقلاب اسلامی همچون تاریخ، تمدن، اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم و .. است و هنرمندان با خلق آثار می توانند مفاهیم انقلاب اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنند.وی افزود: سینما جذابیت بصری دارد و نقش آفرینی بیشتری دارد و ما در استان مازندران هنرمندان توانمند و قدرتمند در عرصه ملی و بین المللی دارد و با توجه به اینکه رهبری فرمودند سینما هنر برتر است، اما در مازندران یک فیلم و سریال فاخر  تولید نشد و استان های همجوار ما در این بخش اثر خوب تولید می کنند و مازندران مظلوم است.

رئیس حوزه هنری مازندران، پنج بیان اینکه مازندران دارای فرهنگ کهن و تاریخ کهن و حکومت علویان است، خاطرنشان کرد: با همه تاریخ و فرهنگ کهن در مازندران اما نتوانستیم یک فیلم سینمایی فاخر در استان رقم بخورد و سالهاست که‌پیگیری می شود، اما به سرانجام نرسید و نیازمند تلاش همگانی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.

معصومی گرجی گفت: انتظار داریم با توجه به نگاه فرهنگی استاندار، بخش مظلوم و عرصه فرهنگ و هنر مازندران دیده شود و آنرا دریابید. وی افزود: همه هنرمندان با بودجه کم، اثر تولید می کنند و نیازمند حمایت همه جانبه برای تولید آثار درجه یک هستیم تا مازندران همچنان پرچمدار حکومت علویان در کشور با تولید سریال و فیلم فاخر باشد.

اجرای زنده موسیقی(امیرخوانی) در وصف حادثه تروریستی چابهار، شعرخوانی و گفتگوی صمیمی هنرمندان با استاندار مازندران از دیگر این برنامه نشست بود.

لازم به ذکر است در این مراسم از محسن هدایتی بنیادآباد،خلیل دردانه و زینب ذبیحی عکاسان خبری خزرنما تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *