دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست فعالان اقتصادی مازندران با هیات تجاری مانگستائو قزاقستان

نشست فعالان اقتصادی و بازرگانان استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگستائو قزاقستان در اتاق بازرگانی برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بر توسعه و استمرار خط پروازی مازندران- اکتائو برای توسعه تعاملات اقتصادی و گردشگری بین دو استان مازندران و مانگستائو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی تقی‌پور در نشست با  فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگستائو قزاقستان در اتاق بازرگانی، گفت: به دلیل عضویت جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در اتحادیه اورآسیا این دیدار نویدبخش تجارت خوب برای استان‌های مازندران و مانگستائو است.

وی خواستار معرفی شرکت‌های معتبر برای تجارت بی‌حاشیه بین دو استان مازندران و منگیستائو شد و افزود: با افزایش دانش تجاری این دو استان می‌توان در توسعه اقتصادی گام‌های بهتری برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به پرواز مستقیم ساری- اکتائو اشاره و خواستار استمرار این خط پروازی شد و گفت: با روند پیشرفت این پرواز این آمادگی را داریم تا هیات گردشگری را به صورت متقابل داشته باشیم.

وی افزود: با ارتباط تجاری مشترک می‌توان نمایشگاه‌های توانمندی‌های این دو استان را در معرض نمایش گذاشت و همچنین با برنامه‌ریزی درست می‌توان در اعزام هیات‌های تجاری اقدام موثر‌تری انجام داد.

تقی‌پور ادامه داد: آمادگی داریم به صورت وبینار در خدمت تجار قزاقستان باشیم.

هیات ۲۸ نفره متشکل از فعالان تجاری، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به ریاست « کولژانوف کانات ژانبیر اولی» معاون استاندار استان مانگستائو قزاقستان و آقای «ژابیر بای ماتایف» رئیس مصلحت استان مانگستائو در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی و گردشگری روز پنج‌شنبه وارد مازندران شدند.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران این هیات تجاری در سفر هفت روزه از بخش‌های مختلف استان مازندران بازدید می‌کنند.

*** قزاقستان آماده توسعه تجاری با مازندران است

معاون استاندار منگستائو قزاقستان از اعلام آمادگی بیش از پیش از ظرفیت دریای خزر برای توسعه مبادلات و مراودات تجاری بین تاجر و بازرگانان مازندرانی با فعالان اقتصادی این کشور خبرداد. ‎

“کولژانوف کانات ژان‌بیر اولی” در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در ساری، با اشاره به وجود اشتراکات فراوان بین ایران و قزاقستان و روابط حسنه بین ۲ کشور، اظهار داشت: در ملاقات صورت گرفته بین روسای جمهور ایران و قزاقزستان، بر تعمیق روابط بین ۲ کشور و همچنین رفع موانع گمرگی توافق های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بین وزارت کشاورزی ۲ کشور نیز برای کنترل و مراقبت های بیشتر در بخش دامپزشکی و صادرات گوشت از قزاقستان به ایران توافق های بسیار مطلوبی صورت گرفته است که همچنان نیز در جریان است.

وی با اشاره به تعمیق روابط دو جانبه ایران و قزاقستان، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور قزاقستان بر لزوم استفاده از ظرفیت دریای خزر برای توسعه مبادلات و مراودات تجاری با تجار و بازرگانان مازندران، ماموریت ویژه ای به ما محول کرده است.

معاون استاندار منگستائو قزاقستان راه اندازی سرای تجاری در ۲ کشور را نیازمند بررسی بیشتر دانست و در عین حال گفت: این آمادگی بین ۲ طرف وجود دارد تا بازرگانان و کارفرمایان مازندرانی و منگستائو در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

ژان‌بیر اولی از اعلام آمادگی برای پذیرش واردات محصولات کشاورزی مازندران به ویژه میوه و سبزیجات به قزاقستان خبر داد و گفت: کارخانجات و شرکت های مازندران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند ضمن اینکه محصولات کشاورزی با کیفیتی نیز در این استان تولید می شود.

وی ادامه داد: از شرکت و کارخانجات مازندرانی برای ایجاد سرمایه گذاری در قزاقستان حمایت می کنیم و برای تحقق این مهم زمین و ماشین آلات نیز رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نسبت به افزایش صادرات گوشت قرمز به ایران و همچنین افزایش همکاری در زمینه نفت و گاز آمادگی کاملی داریم تا بین تجار و فعالان اقتصادی دو طرف همکاری بیشتری صورت گیرد، گفت: این آمادگی نیز جود دارد که محصولات تولیدی و کشاورزی مازندران از طریق بنادر منگستائو به دیگر کشورهای همسایه نیز صادر شود.

این مسوول از کشور قزاقستان با اشاره به وجود مناطق آزاد در مازندران و استان منگستائو قزاقستان، افزود: سرمایه گذراران و فعالان اقتصادی ۲ طرف باید از فرصت معافیت ۲۰ ساله مالیات و همچنین اهدای زمین رایگان در مناطق آزاد استفاده کنند.

وی افزود: سرمایه گذاران قزاقستانی نیز نسبت به سرمایه گذاری در مازندران تمایل دارند تا در صورت فراهم شدن شرایط لازم نسبت به این مهم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *