دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست علمی با نخبگان و اساتید دانشگاهای مازندران در هفته فراجا

در راستای اجرای برنامه های هفته فراجا و شعار روزشمار” پلیس دانش بنیان، حرفه ای ، روزآمد “ نشست علمی با نخبگان ، روسا و اساتید دانشگاهای استان مازندران به مناسبت هفته انتظامی1402 با حضور سردار مفخمی(فرمانده انتظامی مازندران)، سرهنگ شریف پور( معاون هماهنگ کننده ف.ا.ا.مازندران)،  و اعضای هیت رئیسه ف.ا.ا.مازندران، سیدمهدی خاکزادیان(رئیس دفتر تحقیقات کاربردی ف.ا.ا.مازندران)، جمال قاسمی (معاون پژوهشی دانشگاه مازندران )، محمد صالحی ( معاون دانشگاه آزاد اسلامی مازندران ) و دیگر معاونین و روسای پلیس های تخصصی ف.ا.ا.مازندران، روسای دانشگاه های استان مازندران، اساتید و نخبگان دانشگاهی، روسای شرکت های دانش بنیان در سالن کنفرانس سردار شهید سلیمانی ف.ا.ا.مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

در ابتدای جلسه خاکزادیان ضمن تبریک هفته انتظامی، به تشریح عملکرد و فعالیت­های دفتر تحقیقات کاربردی ف.ا.ا.مازندران پرداخته و بیان کرد: «تحقیق و پژوهش اساس و بنیان هر سازمان پویا بوده و می­تواند در دست­یابی به اهداف سازمانی بسیار موثر باشد».

در ادامه سردار مفخمی ضمن تبریک هفته انتظامی بیان داشتند « از سال 1370 تاکنون رویکرد تحقیقات و پژوهش بصورت جدی و مداوم به لحاظ سطح علمی و کاربردی از تحولات خوبی در پلیس برخوردار بوده قابل رضایت است .

فراجا با بهره­ گیری از محققان و پژوهشگران باید به سمتی که فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم و شعار سال ترسیم کرده و تاکید دارند، برود. همانطورکه فرمانده محترم فراجا هم در نشست با پژوهشگران دفاعی ابراز داشتند باید در تمامی عرصه­ها به فناوری روز دست پیدا کنیم تا بتوانیم بر آسیب­هایی که به سمت کشور و مردم وارد می­شود تسلط داشته باشیم و با اشراف بالا مشکلات را مرتفع کنیم؛ بنده هم بهره­مندی از اساتید و پژوهشگران در تولید علم و دانش در عرصه نظم و امنیت، هوشمندسازی پلیس و مسائل مرتبط با فناوری های نوین در حوزه امنیت را لازم می دانم و باید به این سمت با سرعت هرچه بیشتر پیش برویم.

نخبگان عزیز رشد شتابان علم، پرده از چهره نوع نوینی از فناوری برداشت که از آن به عنوان فناوری‌های نوظهور یاد می‌شود.

مهمترین تفاوت این فناوری با نوع ماقبل خود این است که فناوری‌های نوظهور دائماً در حال رشد بوده و وابستگی اجتناب‌ناپذیری با فناوری‌های پیشین دارند. از مهمترین مصادیق فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی است. از آنجایی که دولت‌ها همواره به دنبال کسب و ارتقای قدرت و امنیت ملی خود بوده‌اند و در این مسیر با دیگر کنش‌گران در رقابت پایان‌ناپذیری قرار گرفته‌اند، تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از پیشرفت فناوری‌های نوظهور، و اهمیت جایگاه آن در امنیت و قدرت ملی کشورها نقش بسزایی دارد.

مفخمی در پایان خاطر نشان کردند: امروز بحث دانش بنیانی ، حرفه ای گرایی و روزآمد بودن پلیس است، نشست علمی با جامعه نخبگی و خبرگی را مهیا نمودیم به جهت ارتقاء وضعیت حوزه پلیسی البته با رویکرد دانش بنیان، حرفه ای گرایی و روزآمدی. انشاا… با نکاتی که شما نخبگان و اساتید بیان خواهید کرد بتوانیم با رویکرد علمی و فناوری به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت رسانی کنیم و اینکه در حوزه امنیت دغدغه ای نداشته باشیم . بایستی این موضوع را مد نظر داشته باشیم که مجرمین هم از این موضوع غافل نیستند و از جدیدترین شگردهای خود استفاده می کنند و این افراد بدانند و مطمئن باشند که پلیس همیشه جلوتر از آنهاست و اگر بخواهند هر شگردی را استفاده کنند مطمئن ما قبل از آنان به آن شگرد دست پیدا کردیم و قاطعانه ورود خواهیم کرد و تعارف با هیچ مجرمی نداریم.

در حاشیه این نشست تفاهم نامه همکاری علمی ، پژوهشی فی مابین فرماندهی انتظامی استان مازندران و دانشگاه آزاد مازندران منعقد گردید.

در پایان نیز اعضای حاضر در نشست مذکور از مرکز مانتیتورینگ معاونت عملیات ف.ا.ا.مازندران بازدید به عمل آورند تا با دستاوردها و فناوری های روز این فرماندهی آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *