دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران

نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در آستانه نوروز و ماه رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران و سید محمود حسینی پور، استاندار دیار علویان برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی دیار علویان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در شرایط فعلی این شورا نیازمند توجه ویژه تری از سوی اعضا میباشد، اظهار کرد: تا توجه به اوضاع فرهنگی استان باید یک ارزیابی دقیق از عملکرد این شورا در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه غیبت اعضای اصلی جلسه و مشغول بودن اعضا با گوشی های همراه زیبنده این شورا نیست، افزود: همه می دانیم راهبرد اصلی دشمن راهبرد تخریب فرهنگی همه ارزش های انقلابی و اسلامی است اگر یک مقدار فقط فضای عمومی فعالیت های دشمن را مشاهده کنیم متوجه می شویم که از کمترین نمی گذرد و دشمن در دشمنی خود برای تخریب فرهنگ های ما ۲۴ساعته تلاش می کند. 

حسینی پور با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن علیه ارزش های دینی و انقلابی ایران اسلامی، بیان کرد:‌ماباید به فرهنگ های فاسدی که در مدار باطل توسط استکبار جهانی شکل گرفت حمله کنیم از حق خودمان باید با حمله کردن به دشمن دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدم در اوضاع فرهنگی حاضر در دفاع دچار مشکل هستیم تا چه برسد به حمله به جبهه جنگ نرم دشمن فکر کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه چند ماموریت مهم به عهده شورای فرهنگ عمومی استان است و نباید این شورا منفعل باشد، گفت: مطالعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالانه فرهنگ عمومی استان براساس شاخص های شورای عالی انقلاب باید مورد توجه شورای فرهنگ عمومی استان باشد.باید دبیرخانه براساس این شاخص ها به اعضا گزارش ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات فرهنگی استان احصا و موضوعات اولویت بندی شوند، خاطرنشان شد: گزارش ها در حوزه فرهنگ عمومی استان باید براساس دلایل علمی مستند تهیه شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه شناسایی و سنجش استعدادها، قابلیت ها و توانمندهای فرهنگی استان با هدف تقویت فرهنگ عمومی دیار علویان باید مورد توجه باشد، گفت: فرصت های فرهنگی که در نهادهای مردمی، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش هستند باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه مجموعه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران باید فعال تر شود، ادامه داد: چند نفر باید در دبیرخانه این شورا فعال شوند، تمام اعضا باید نفرات برتر خود را به دبیرخانه معرفی کنند تا این دبیرخانه بتواند سیاست ها و رهنمودهای رئیس شورا را آماده و ارائه دهد.

حسینی پور خطاب به اعضای شورا بیان کرد: فقط بیان تهدیدات و آسیب ها مورد توجه نباشد خروجی این جلسات باید ملموس و مشهود باشد.

وی یه گردشگر پذیر بودن مازندران اشاره کرد و گفت: در حفظ فرهنگ استان به شدت دچار بحران هستیم، شورای فرهنگ عمومی در این شرایط خط مقدم قرار دارد و تمامی اعضا باید در جلسات ثابت شرکت کنند همچنین در ارزیابی اعضا باید دقت شود.

به گفته حسینی پور، شناخت موثر ترین عامل برای موفقیت است شناخت مسئله مورد توجه باشد، اگر شناخت درست از فرهنگ عمومی استان نداشته باشیم ممکن است به آسیب ها افزوده شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه برنامه ای مدون از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان برای فرهنگ سازی در این خطه از شمال کشور دیده نمی شود، تاکید کرد: در نشست شورا باید تصمیم سازی صورت بگیرد، پیش نویس جلسات دبیرخانه باید به نشست شورا با حضور اعضای اصلی برسد تا تصمیم سازی های درست را شاهد باشیم.

حسینی پور در ادامه به تقارن نوروز و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برای تعطیلات نوروز برنامه های خوبی تدارک دیده شد، برای خدمت رسانی به 22میلیون مسافر و مردم بومی استان جمعا25میلیون نفر تا یک ماه آینده باید ارائه خدمات داشته باشیم برای اعزام اربعین کل کشور امکانات بسیج می شود تا سه میلیون نفر زائر داشته باشیم اما با توجه به مسئولیت سنگینی که برعهده استان مازندران است و این خدمات ملی که ارائه می شود به همت استان انجام می شود و شاهد بسیج امکانات کشوری برای ارائه خدمت به این خیل مسافر در مازندران نیستیم از این رو می طلبد اعضای شورای فرهنگ عمومی استان برای ارائه خدمات درست به گردشگران درایام نوروز با حفظ حرمت ماه رمضان ورود کنند.

وی اضافه کرد: به تمامی دستگاه ها و فرمانداران تاکید شد با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز باید فضا و ظاهر عمومی استان معنوی باشد، همچنین شورای فرهنگ عمومی استان به ویژه دبیرخانه شورا باید برای تقارن نوروز و رمضان بسیار فعال شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: تمام اعضای این شورا با تمام توان باید در حوزه ماموریت شان برای خدمت رسانی درست به مسافران و بومیان پای کار باشند.

وی به اهمیت تجهیز و بروز رسانی مساجد و نمازخانه های بین راهی استان اشاره کرد و افزود: نظافت و بهداشت مساجد توراهی با همراهی یک خیر در دست اجراست.

حسینی پور با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی معنوی در مسیر مبدا تا مقصد مسافران و گردشگران باید مورد توجه باشد، برلزوم برگزاری کرسی های تلاوت قرآن و مسابقات قرآن کریم در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ایام نوروز و ماه رمضان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از گردشگران نوروز در مدارس مازندران اسکان می یابند، گفت: مسافرین که در مدارس اسکان می یابند باید برای آنها کار فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و اولیای مدرسه ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *