دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “کهنسال” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران

به‌مناسبت هفته دولت نشست خبری “سعید کهنسال” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در مرکز فرهنگی ورزشی ایثار ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سعید کهنسال در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت که در مرکز فرهنگی ورزشی ایثار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌مان مدنظر قرار دادن نگاه فرهنگی ایثار و شهادت در جهت تکریم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است‌.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برنامه‌ریزی نصب المان‌ها و تندیس‌های شهدا در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی تلاش‌ برای ساماندهی املاک است، در این هفته دو پروژه ساختمان اداری را در قائمشهر و میاندورود را افتتاح کردیم، آن چیزی که اهمیت دارد نحوه بهره‌برداری و نگهداری از آن‌هاست.

کهنسال با اشاره به جزئیاتی از بحث ساماندهی گلزار شهدا، با بیان اینکه در مازندران هزار و ۵۷۹ گلزار داریم، گفت: در این گلزارها ۱۰هزار و ۲۲۷ مزار شهید جای داده شده است، پیشرفت ساماندهی مزار شهدا از ۶۰ درصد به ۶۸ درصد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: در سال گذشته، ۴میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا، از محل تملک دارایی تامین شد، همچنین ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز تامین اعتبار شد و در حال حاضر ۱۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش داریم.

وی یادآور شد: مازندران در بحث تبدیل وضعیت‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه بالایی دارد، ۹۵ درصد از افراردی که در قالب نیروهای شرکتی یا قراردادی مشغول به کار بودند براساس قانون تبدیل وضعیت شدند.

کهنسال با بیان اینکه ۷۰درصد از کارکنان بنیاد شهید از جامعه ایثارگری هستند، گفت: به دنبال ایجاد سامانه مشترک برای دسترس قرار دادن وصیت‌نامه‌ همه شهدای استان به‌عنوان مرجع علمی برای همگان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از افزایش میزان مستمری کمک معیشت جانبازان خبر داد و تصریح کرد: در همه حوزه‌ها نگاه قرارگاهی داریم، در راستای اجرای طرح سپاس در مرحله اول از ۱۰ هزار و ۴۰۰ رزمایش دیدار، در مرحله دوم از هزار و ۳۸۸ جانبازان و در مرحله سوم با ۲ هزار و ۳۵۷ آزاده دیدار داشتیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش خانواده در مراکز مشاوره و کلینیک مددکاری، عنوان کرد: تعداد تشکل‌های ایثارگری در بنیاد در سال گذشته، ۳۶ تشکل ایثارگری، در سال بعد به ۴۹ تشکل و در سال جاری به ۵۹ تشکل ایثارگری رسید که این تشکل‌ها مرجع راهبرد تغییر و تحول هستند.

کهنسال از برپایی موکب بنیاد شهید استان در مراسم اربعین امسال به همت جامعه ایثارگری استان خبر داد و گفت: امسال، شاهد ۲۷ اختراع توسط جامعه ایثارگری و تالیف و ترجمه ۴۲ کتاب با رشد ۹۱درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: در آمار نخبگان و سرآمدان جذب شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون شاهد افزایش تعداد اعضا بودیم تا جایی که امروز ۶۸۸ عضو در این حوزه داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تمرینات ورزشی و ارائه خدمات در سال ۱۴۰۰ به ۴ هزار و ۷۲ نفر خدمت ارائه شد که با رشد ۹۶درصدی همراه بود، در بحث جمع‌آوری مستندات و خاطره والدین شهدا تعداد مستندات به ۴ هزار و ۳۰۰ خاطره افزایش پیدا کرد که صرفا شامل تاریخ شفاهی نیست و قالب موشن و کلیپ در حد دو الی سه دقیقه استخراج می‌شود.

کهنسال اعلام کرد: امسال هزار و ۳۲۰ یادواره و کنگره در استان برگزار شد، تولید ۱۳ فیلم و مستند فاخر انجام شد و در حال رونمایی از آن‌ها هستیم؛ در حوزه خدمات سلامت و توانمندی اجتماعی ارائه خدمات بیمه پایه، بیمه مکمل، خدمات درمانی، پایش سلامت، پایش سلامت در مطب و منازل، ارائه خدمات کمیسیون و مشاوره، ارائه خدمات توانبخشی، در حوزه اشتغال افزایش کیفیت و کمیت خدمات را شاهد بودیم.

3 دیدگاه دربارهٔ «نشست خبری “کهنسال” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران»

سلام فقط میتونم بگم کهنسال مردانگیش زیادهستش اهل درک هستش هرچن بابدبختی داریم زندگی میکنم ازدردعفونت بیدارم تاصبح باپای مصنوعی اعصاب روان زندگی میکنم دردزجرمیکشم اما واقعیت هارابایدگفت. کهنسال یعنی دستهای توانا مردی لایق کوشا انشاالله همیشه سالم باشه وموفق درکارهایش ای کاش شهید میشدم نه جانباز راحت میشدم ازاین زندگی ای کاش وضع همه مردم خوب بشه وضع مالی منم همین طور

ازاقای دکتر کهنسال تشکر می کنیم به این نکته بیشتر توجه کنند انتظار داریم فرزندان ما جانبازان وایثارگران اکثرا تحصیل کرده از سر بازی برگشته سالها بیکار هستند برای معرفی وجذب بکار به شرکت های دولتی تحت پوشش وادارات استانی بر اساس سهمیه ای که دارند مورد حمایت خود قرار دهند همانطوریکه مستحضرید ازمون برای افراد خاص می باشد که اکثر جانبازان زیر ۲۵ در صد با توجه به امتیازات تعریف شده از مزایای ان محروم هستند بچه های ما با اینکه تحصیل کرده دانشگاههای ازاد ودولتی کشور خودمان می باشند حاضرن در پست های کارگری هم برای امرار ومعاش واینده خودشان قانع اند فقط معرفی بکار شوند تااز وضعیت بیکاری روحی روانی نجات پیدا کنند

سلام علیکم .خدا قوت ،تا اینجا که گلزار شهدا وکارهای ورزشی واعلام اختراع وازاین دست اخبار که خود جای تقدیر وتشکر دارد.آیا درمورد امورات شهدای زنده هم که سالها در حال تحمل دردومجروحیت ها هستند هم کارهای صورت گرفته را اعلام میفرمودید بهتر بود.🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *