دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری ” کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

نشست خبری “حسین کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش استان با موضوع عملکرد آموزش و پرورش استان و برنامه های هفته معلم برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری در ساری افزود: امسال حدود ۳۵۰ معلم در مقطع ابتدایی و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در نقطع متوسطه اول و دوم جذب آموزش و پرورش مازندران خواهند شد.

وی با بیان این‌که، آزمون استخدامی جذب معلمان در مقطع ابتدایی در هشتم اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امسال در این آزمون تنوع رشته تحصیلی نیز لحاظ شده و دانش آموختگان علوم پایه نیز حق شرکت در آزمون را دارند.

وی گفت: آزمون استخدامی ویژه جذب معلمان در مقاطع متوسطه اول و دوم نیز برابر تمهیدات صورت گرفته قرار است اواخر خرداد و اوایل تیرماه برگزار شود.

به گزارش ایرنا، امسال ۶۷ هزار معلم جدید از طریق آزمون استخدامی کشوری وارد کلاس های درس می شوند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۸ معلم در مقطع ابتدایی، حدود ۲۸ هزار نفر در مقاطع متوسطه اول و دوم و حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه معاونت پرورشی جذب دستگاه تعلیم و تربیت کشور می شوند.

وی با بیان این که، دستگاه تعلیم و تربیت مازندران امسال نیز همانند سنوات گذشته با کمبود معلم مواجه است، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با جذب نیروی حق التدریسی، آزمون استخدامی و یا جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد.

۳۶ هزار فرهنگی مازندرانی مشمول طرح رتبه بندی معلمان

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۶ هزار نفر از فرهنگیان این استان با بارگذاری مدارک خود مشمول طرح رتبه بندی معلمان شدند و احکام خود را نیز دریافت کردند.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته، ۷۰ درصد از معلمان از احکام رتبه بندی خود رضایت دارند و بقیه نیز به علت این‌که مدارک مورد نیاز خود را به‌موقع در سامانه مربوطه بارگذاری نکردند تاکنون احکام خود را دریافت نکردند.

وی از بازگشایی سامانه مورد نظر برای بارگذاری مدارک مربوط به احکام رتبه بندی معلمان از ۱۹ فروردین ماه جاری خبرداد و از معلمانی که نسبت به احکام رتبه بندی خود اعتراض دارند و یا تاکنون مدارک مورد نیاز را در این سامانه بارگذاری نکردند خواست در فرصت باقی مانده نسبت به انجام این مهم اقدام کند.

پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان پاداش به بازنشستگان فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان در قالب پاداشت بازنشستگان فرهنگی این استان تا پایان سال گذشته خبر داد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت استان در این بخش هیچ‌گونه بدهی به بازنشستگان ندارد و تلاش می شود در سال تحصیلی امسال نیز معلمانی که به افتخاز بازنشستگی نایل می شوند، پاداش خود را بموقع دریافت کنند.

مازندران قطب دیپلماسی آموزشی کشور

کمالی از انتخاب این استان به‌عنوان قطب دیپلماسی آموزشی کشور خبر داد و با بیان این‌که در این ارتباط طرح ۵۰ صفحه ای با ابتکار فرهنگیان مازندرانی تهیه و تدوین و مورد تصویب وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت: در قالب این طرح مراودات آموزشی با کشورهای آسیای میانه، حاشیه دریای خزر و دیگر مسلمان کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مازندران در بحث پوشش تحصیلی و کاهش ترک تحصیلی رتبه نخست کشور و در کاهش تکرار در قبولی امتحانات نیز رتبه برتر کشوری را در اختیار داریم.

برپایی جهاد تبیین در مدارس مازندران

این مقام مسوول با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: همسو با تحقق این مهم تاکنون نسبت به برگزاری یک هزار و ۳۸۰ نشست جهاد تبیین در ۷۸۳ باب مدرسه مازندران اقدام شد.

کمالی افزود: در این راستا با استفاده از ظرفیت معلمان و بسیج دانش آموزی، در آگاهی بخشی به دانش آموزان به توفیق های زیادی دست یافتیم.

وی از به‌کارگیری و اعزام ۲۸۰ نفر از معلمان علاقمند به عنوان مربی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی به مداس مازندران خبر داد و گفت: تقویت هیات های مذهبی از دیگر برنامه‌های محوری دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: از مجموع ۵۲۱ هزار دانش آموز مازندرانی در مقاطع مختلف تحصیلی، هم اکنون ۳۵ هزار دانش آموز در هیات مذهبی مستقر در مدارس عضو هستند و نسبت به اجرای کارهای فرهنگی مشارکت دارند.

برخورداری ۶۵ درصد مدارس مازندران از نمازخانه مستقل

کمالی با بیان این‌که، هم اکنون ۶۵ درصد مدارس این استان دارای نمازخانه مستقل هستند، افزود: تاکنون ۲۲ نمازخانه با صرف ۱۲ میلیارد تومان و با ۲ هزار و ۵۰۹ مترمربع مساحت در مدارس استان احداث و تکمیل شد و ۹۵ نمازخانه در ۹۵ باب آموزشگاه دیگر با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا نیز در دست احداث است.

اعزام سه هزار داش آموز به اردوی راهیان نور

وی ازاعزام سه هزار نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور در سال جاری خبرداد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته ۱۵۰ هزار نفر از دیگر دانش آموزان نیز به صورت مجازی و برخط در اردوی راهیان نور مشارکت داشتند.

وی با بیان این‌که، در ایام برپایی آیین معنوی اعتکاف نیز سه هزارو ۴۰ نفر از دانش آموزان در ۷۱ باب مسجد در این آیین معنوی شرکت کردند، افزود: ۲۲ هزار دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی نیز با شرکت در جشن تکلیف که در ۳۳ شهرستان مازندران برگزار شد، رسیدن به سن بلوغ خود را جشن گرفتند.

کمالی از ثبت نام ۲۹۰ هزار دانش آموز در سامانه مسابقه قرآنی خبر داد و با بیان این‌که برابر آمار این میزان در مقایسه با سال گذشته با افزایش یکصد هزار نفری دانش آموزان مواجه بود ضمن اینکه یکهزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزان این استان در قالب طرح امین در سطح مدارس فعال هستند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.

یک پاسخ به «نشست خبری ” کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران»

آقای مدیر کل پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته حق شأن بوده و سی سال هر ماه مبالغی را از حقوق شأن کسر کردید و میبایست پایان خدمت به آن عزیزان پرداخت می‌شد که متاسفانه بدلیل بی تدبیری و تا کارآمدی مدیران وزارت آموزش و پرورش یک سال و نیم بعد از پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی آن هم بصورت اقساط بحسابشان واریز شد که طی تاخیر یک سال و نیم در پرداخت و تورم افسار گسیخته اقلام و اجناس هیچ ارزشی نداشته است و میتوان آنرا خیانت بزرگی به فرهنگیان بازنشسته تلقی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *