دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “کاویان” مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران

نشست خبری “عطااله کاویان” مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به مناسبت هفته محیط زیست ۱۴۰۲ ( ۱۶ تا ۲۲ خرداد) با شعار ” نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی” در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

 مدیرکل محیط زیست مازندران در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد از کاهش تعداد دفعات و سطح آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله پس از استقرار پایگاه حفاظت از محیط زیست در این شبه جزیره خبر داد.

به گزارش صدا و سیمای مازندران،عطا الله کاویان گفت: با استقرار این مرکز دفعات آتش سوزی در میانکاله پارسال ۸۰ درصد در مقایسه به سال قبلش کاهش پیدا کرد ضمن اینکه آخرین آتش سوزی این پهنه محافظت شده نیز ۵۰ هکتار بوده است.

او با اشاره به از راه اندازی دو کلینیک تخصصی تیمار و درمان حیات وحش در ساری و چالوس گفت: سومین کلینیک نیز به زودی در شرق استان راه اندازی می‌شود.

کاویان ادامه داد: محیط زیست مازندران از افرادی که تمایل به تکثیر در حوزه حیات وحش داشته باشند به ویژه در بهره گیری مجدد از سایت ببر مازندران که در سایت میان قلعه واقع شده و چند سالی است فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد حمایت می‌کند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با رد شایعات احداث صنعت پتروشیمی در زمینی به وسعت یکصد هکتار مستقر منطقه گهرباران ساری افزود: با منتفی شدن احداث مجتمع پتروشیمی در منطقه امیر آباد بهشهر، بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مقرر شد این پروژه در جای دیگر با مساعدت محیط زیست مازندران انجام پذیرد، اما هنوز نقطه جدیدی برای این امر معرفی نشده است.

کاویان با تاکید بر اینکه این سازمان موافق یا مخالف کامل ساخت سد‌های بلند نیست، اولویت نخست این سازمان برای ساخت سد‌های بلند را تامین آب شرب منطقه آن هم با کاهش ارتفاع سد و سپس تامین آب مورد نیاز کشاورزی عنوان کرد.

مدیر کل محیط زیست مازندران در خصوص ساخت سد فینسک در مرز مازندران و سمنان هم گفت: محیط زیست مازندران مخالف جدی ساخت این سد است چرا که در مهم‌ترین موارد هم مهندسی ارزش ساخت این سد انجام نپذیرفت ضمن اینکه به نظر منافع حاصل از این انتقال این مبدا و مقصد به طور مساوی تقسیم نمی‌شود.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت نگهداری درنای بلژیکی با توجه به گرم شدن هوا نیز گفت: درنای بلژیکی تا شرایط اضطرار در منطقه اوجا کله فریدونکنار می‌ماند و در صورت نیاز به منطقه‌ی تعریف شده‌ای در مسیر جاده هراز منتقل می‌شود.

کاویان با بیان اینکه تعداد محیط بانان استان ۲۷۰‌ نفر است این آمار را مناسب پهنه جغرافیایی مازندران ندانست و افزود: هم اکنون ۵۹ درصد چارت مصوب محیط بانی استان خالی است.

وی همچنین گفت: زمینه تدریس و تحصیل با عنوان دیپلم محیطبانی برای مازندران به عنوان سومین استان کشور برای مهرماه سال تحصیلی جدید نیز فراهم شده است.

یک پاسخ به «نشست خبری “کاویان” مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *