دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری ” کاتی”  نخستین جشنواره استعدادیایی مازندران

جوادی از آغاز بکار جشنواره استعدادیابی کاتی ویژه اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه در مازندران خبر داد و گفت: علاقه مندان تا ۴۰روز آینده فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه های این جشنواره در سایت کاتی ارسال نمایند.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

حسین جوادی در نشست خبری با محوریت جشنواره کاتی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد با اشاره به اقدامات شاخص دستگاه فرهنگ و هنر استان در چند ماه اخیراظهار کرد: روز مازندران مصادف با ۱۴آبان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ثبت شد.

به گزارش شبستان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از تشکیل ستاد بزرگداشت روز مازندران خبر داد و گفت: جشنواره رسانه های شمال کشور را در محمودآباد داشتیم.

وی با بیان اینکه شورای جامع فرهنگ،‌هنر و رسانه در ۲۲شهرستان استان تشکیل شده است، افزود: افتتاح تالار مرکزی ساری نیز بعد از سال ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محقق شد. آغاز بکار رسمی این تالار  را نیز در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

جوادی با بیان اینکه تلاش داریم جشن روز مازندران در تالار مرکزی ساری برگزار شود، گفت: مطابق فصل ۵ و بودجه محدود جذب نیرو برای این تالار با مشکلاتی مواجه است از اینرو مقرر شد یکی از معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در تالار مرکزی ساری مستقر شود. همچنین برای تامین هزینه های نگهداری این تالار تلاش داریم سالن ها اجاره داه شود.

وی از تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت خبر داد و افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان نیز با ریاست نماینده ولی فقیه درمازندران مستمر برگزار می شود.

جوادی از برگزاری همایش استانی تجلیل از خبرنگار در چالوس خبر داد و گفت: همایش نیما با رونمایی از خودروی ری را را داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش همایش کنگره ملی آیت الله محمد کوهستانی در مشهد برگزار شد و افزود: کنگره ملی در آبان ماه برگزار می شود.

جوادی به برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی در آمل اشاره کرد و یادآورشد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ اثر از هزار و ۲۱۷ هنرمند داخلی و کشور‌های ایتالیا، ترکیه، یمن، عراق و افغانستان به دبیرخانه اشکواره رسید.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره کاتی در کشور بی نظیر است و تلاش داریم ظرفیت های نهفته استان و مازندرانی های مقیم خارج استان در قالب این جشنواره شکوفا شود، تصریح کرد: برای هر شهرستان در سایت کاتی یک فضای مجزا دیده شده و هر متقاضی آثار خود را در این سایت بارگذاری می کند و آثار بعد از داوری اولیه شهرستانی به مرحله استانی راه می یابد و آثار برتر استان در ساری به نمایش و داوری گذاشته خواهد شد. این جشنواره یک بازه زمانی ۵-۶ماهه خواهد داشت.

جوادی از بازنشر آثار برتر در رسانه ملی خبر داد و گفت: پیگیر برون سپاری این جشنواره به بخش خصوصی هستیم.

وی از آغاز بکار رسمی این جشنواره از امروز ۱۷مهر خبر داد و افزود: علاقه مندان تا ۴۰روز آینده فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه های این جشنواره در سایت کاتی ارسال نمایند.

جوادی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است هنرمندان استان انتقاد و اعتراض داشته باشند اما هرگز در صف اغتشاش گران قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان مازندران فرهیخته هستند و با نظام و ولایت فقیه همراه هستند، تاکید کرد: معتقدم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این خطه از شمال کشور صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *