دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی “حرکت” در دانشگاه مازندران

نشست خبری حشمت‌اله علینژاد- رئیس دانشگاه مازندران به مناسبت میزبانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی “حرکت” در بابلسر برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

رئیس دانشگاه مازندران از میزبانی پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حشمت‌اله علینژاد با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت ۳۱ اردیبهشت لغایت ۲ خردادماه در بابلسر برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره تلاش می کند فعالیت های برجسته و موفق انجمن های علمی – دانشجویی را به نحو مطلوب منعکس کند.

وی ایجاد تحرک همراه با جهت دهی انجمن های علمی و دانشجویی، ایجاد زمینه برای هم افزایی انجمن های علمی و ایجاد بستر مناسب با صاحبان صنایع و معادن را از رویکردهای اصلی این جشنواره دانست.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه دانشگاه مازندران برای اولین بار میزبان این جشنواره است، یادآور شد: دانشگاه مازندران در سال ۹۶ رتبه اول جشنواره حرکت را کسب کرد.

علینژاد به فعالیت ۴۱ انجمن علمی در دانشگاه مازندران اشاره و گفت: این انجمن ها از فعال‌ترین انجمن های کشور بوده و حدود ۴۰۰ فعالیت علمی را اجرا کردند.

دریافت ۱۳۰۰ اثر توسط دبیرخانه جشنواره

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت از دریافت ۱۳۰۰ اثر توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از این میان ۶۰۰ اثر مورد پذیرش دبیرخانه قرار گرفت.

مرتضی علویان با اعلام اینکه ۳۳ اثر توسط دانشجویان دانشگاه مازندران ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش های رقابتی، نمایشگاهی و بین الملل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ متقاضی در بخش بین الملل وجود دارد، اضافه کرد: بخش رقابتی شامل: انجمن های برتر، فعالیت های خلاقانه، نشریه، مسابقه، دیجیتال، کارآفرینی، کتاب و اختراع است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ادامه داد: عموم مردم می توانند از بخش نمایشگاهی جشنواره بازدید کنند.

علویان بیان کرد: ۱۰ کارگاه در جهت هم‌افزایی انجمن های علمی در کنار جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارمان در رابطه با انتشار کتاب جشنواره توضیح داد: مستند مکتوبی تهیه شده که در اختتامیه توزیع خواهد شد و تلاش می کنیم با جمع آوری مستندات، مجموعه مدونی را بعد از برگزاری جشنواره ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *