دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری ویژه برنامه‌های تابستانه سازمان بسیج دانشجویی مازندران

نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های تابستانه سازمان بسیج دانشجویی استان با حضور “سید امیر سادات کرمی” مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا و “محمدجواد عبدی” مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی مازندران برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی ) منبع: خزرنما

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا ضمن تشریح ویژه برنامه‌های تابستانه سازمان بسیج دانشجویی مازندران، با تاکید بر لزوم مثبت بودن نظر کارشناسی و رعایت الزامات محیط‌زیستی آن، از رشد قارچ‌گونه پدیده نامیمون پت‌شاپ در مازندران گلایه کرد.

به گزارش فارس، سید امیر سادات کرمی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های تابستانه سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران، از اعزام دو و نیم برابری کاروان راهیان نور در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: اعزام به اردوهای جهادی از جمله کارویژه‌هایی است که تصویر واقعی استعدادهای دانشجویی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اربعین امسال اربعین متفاوتی خواهد بود، افزود: سال قبل میزان اعزام ثبت شده به اربعین رکورد ۴۲ سال را زد و به‌نظر می‌رسد که امسال استقبال بیشتر خواهد بود و بنا بر اعزام ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

*مسؤولان فعلی هم مقصر زمین‌خواری هستند

سادات کرمی مقصر زمین‌خواری و کوه‌خواری را مسؤولان فعلی استان دانست و گفت: هیچ توجیهی در این زمینه پذیرفته نیست.

سادات کرمی همچنین اعلام کرد: در قضیه پتروشیمی بسیج اساتید چندین کارگروه تخصصی از اساتید مرتبط باهدف بررسی احداث پتروشیمی در مازندران تشکیل داد و ۴۶ صفحه گزارش منتشر کرد‌.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا تاکید کرد: در بحث پتروشیمی نظر کارشناسی در مورد بهره‌ور بودن و مفید بودن باید مثبت باشد الزامات محیط زیستی آن باید رعایت شود و سازمان مجوز را ارائه کند.

*هشدار نسبت به رواج پدیده «پت‌شاپ»

وی در مورد پدیده نامیمون پت‌شاپ در مازندران عنوان کرد: حرف ما این نیست که سگ و حیوانات خانگی را کنار بگذاریم حرف اینجاست که چرا اصراری است که ذائقه‌ای در مردم ایجاد شود که با حیوان زندگی کنند! پیگیری‌های ما از مسؤولان مرتبط با دریافت وعده مساعد پیگیری اما بی‌حاصل ماند.

سادات کرمی با اشاره به تاسیس مراکز تخصصی تعیین جنسیت، جراحی بینی و سنوگرافی، فروشگاه‌های لوازم آرایشی، مزون مخصوص سگ و گربه در سطح شهرهای استان، خاطرنشان کرد: در استان مازندران ۲۰۰ فروشگاه پت‌شاپ وجود دارد که از اینها ۱۹۰ مورد مجوز ندارد؛ این آمار برای یک سال و نیم پیش است، در حالی که اگر فردا فرزند خانواده‌ای اقدام به افتتاح یک ساندویچی بدون مجوز کند به ساعت نرسیده پلمب می‌شود حرف ما این است که چگونه اینها رشد قارچ‌گونه دارند؟

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا گفت: الان خوک درمانی یکی از روش‌های ریلکسیشن در غرب است، در انگلستان بیش از ۱۰هزار نفر زندگی سگی دارند.

*اعزام ۱۵۰ تیم در مسیر اربعین در قالب پویش «در مدار حبیب»

در ادامه محمدجواد عبدی مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی مازندران، از اعزام ۲۰گروه متشکل از ۵۵ برادر و ۱۰۰ خواهر در عرصه‌های عمرانی، تکمیل حسینیه، تعریض جاده، عرصه‌های فرهنگی تربیتی، پزشکی و سلامت به مناطق محروم خبر داد.

وی با اشاره به پویش «در مدار حبیب» گفت: با توجه به اینکه ایام اربعین در فصل تابستان است در تلاش هستیم که یک موکب از طرف بسیج دانشجویی با هدف ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) برپا شود و این پویش در قالب موکب سیار ویژه دانشجویان برگزار خواهد شد که امسال در قالب ۱۵۰ تیم در مسیر اربعین اعزام شده تا به زوار خدمات‌رسانی کنند. 

عبدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما اعزام هزار و ۷۰۰ نفر در قالب گروه جهادی در عرصه‌های رنگ‌آمیزی مدارس، ساخت خانه محروم، تعمیرات و بهسازی مدارس، فرهنگی تربیتی، پزشکی و دندانپزشکی در بازه زمانی تا ۱۵ شهریور در داخل و خارج از استان است.

مدیر عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره استانی جهادگران گفت: مهلت ارسال آثار فرهنگی تا ۲۰ شهریور ماه جاری است.

همچنین علیرضا باقری مدیر اردویی ناحیه دانشجویی سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اینکه در اردو تمرکز ما بحث حقوق‌بخشی دانشجویی استان ضمن انتقال مفاهیم معرفتی است؛ با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، افزود: بحث خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا در راهیان نور را داریم، اعزام سه اتوبوس خواهران هر اتوبوس به تعدا ۱۲۰نفر به مناطق جنوب کشور را خواهیم داشت، استقبال خواهران در این بخش ۷۰ درصد و در بخش آقایان ۳۰درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *