دسته‌ها
آرشیو ساری

نشست خبری منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود

نشست خبری منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

منصور علی زارعی در نشست با خبرنگاران مطالبه گری را یکی از ستون ها اصلی  انقلاب دانست و گفت: مشارکت و مطالبه دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی هستند که همه آحاد مردم حق انجام و تحقق آن را دارند .

به گزارش برنا،نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هدف گذاری مناسب در مجلس و دولت در حال شکل‌گیری است، گفت: نگاه مجلس و دولت به سمت عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی و اجتماعی است و پیش‌بینی می‌شود آینده مطمئنی را در پیش رو داشته باشیم.

منصورعلی زارعی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه گرانی از مشکلات اساسی کشور به شمار می رود، افزود: در برخی محصولات از جمله گوشت، مرغ، برنج و غیره با گرانی روبرو هستیم واین مسائل باید حل شود.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی ما بیمار است، افزود: به دلیل عدم دانش بنیان کارها، ۹۰ درصد نهاده های دامی مورد نیاز از خارج تامین می شود زیرا میزان تولید قابل قبول نیست و نمی توانیم با بسیاری از کشورها قدرت رقابت نداریم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال افرین ،  به‌کارگیری استعدادهاینخبگان و اعضای شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان در توسعه کشور را مهم دانسته و افزود: اگر ما در حوزه‌های مختلف به سمت دانش نرویم موفق نخواهیم بود زیرا مؤلفه‌های اصلی نظام ما دانش است.

همچنین یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بحث ساخت سد فینسک بود که امروز به دغدغه بسیاری از مردم دلسوز مازندران تبدیل شده است .

نماینده مردم ساری و میاندرود در خصوص روند اجرایی سد فینسک گفت : این طرح در برنامه پنجم و ششم طرح و درنهایت قانون شد و مجوز اولیه آن در دوره آقای شاعری که در محیط‌زیست بودند، داده‌شده است و اولین سؤالم در مجلس از وزیر نیرو درباره این سد بوده است وی در ادامه با تعجب افزود : خود آقای شاعری که از امضا کنندگان این طرح بوده اکنون از مخالفان اجرای این سد است .

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع عدم ساخت فینسک مطالبه گری شده است، ساخت این سد برای سرشاخه‌های آبی استان مضر است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: مباحث نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث اجرا نشدن این طرح از سر مسائل احساسی نیست بلکه با رویکرد کارشناسی جلوی اجرای سد فینسک را به شکل کنونی خواهیم گرفت.

زارعی ادامه داد: صدها ساعت برای اجرا نشدن طرح سد فینسک وقت گذاشتیم و این روند به‌طور حتم ادامه خواهد یافت و مطالبات جدی مردم مازندران در این حوزه با جدیت در دست پیگیری است.

وی گفت: بودجه سد فینسک قانونی شده و سه سال برای آن اعتبار گذاشته می‌شود اما با مطالبه گری ساخت سد به‌صورت موقت متوقف‌شده است.

ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه‌های رودخانه تجن واقع در منطقه جغرافیایی استان سمنان از سال ۱۳۸۹ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در دولت دهم بودجه مطالعاتی دریافت کرد، اما طی یک دهه اخیر بارها با افت‌وخیز همراه شد تا این‌که در یک سال گذشته بحث ساخت آن با اجرای عملیات عمرانی جدی‌تر از گذشته شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حوزه جمع آوری آب های سطحی عقب ماندگی های زیادی داریم، گفت: میانگین شاخص در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده و این نرخ در استان ۱۰ درصد است و ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم استان با مشکل آب شرب روبرو هستند 

وی با اظهار اینکه در پیگیری مطالبات عقب هستیم، افزود: در سال ۸۵ حدود ۹۰ درصد ساحل ساری آزاد شده بود و با آنکه ۱۰ جاده دسترسی به دریا باز شده بود اما بعدها این راه ها بسته شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در پایان مهمترین اقدامات و پیگیری های خود در مجلس را کاهش 45 درصدی قیمت کود شیمیایی و زهکشی 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با 40 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود در سال جدید برنامه های زیادی در جهت کاهش قیمت ها و افزایش رفاه مردم داریم که امیدواریم به یاری خداوند و همراهی مردم شریف ساری و میاندرود به تک تک این برنامه ها جامه عمل بپوشانیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *