دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران

نشست خبری “روح الله سلگی” معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: در سال‌های گذشته تمامی همکاران تلاش کردند و برای حفظ جان گردشگران در دریای خزر در تکاپو بودند اما امسال ما حساسیت دریا را بالا بردیم و حساسیتی ایجاد کردیم تا تعداد جان باختگان کاهش یابد.

وی ادامه داد: حضور مسئولان عالی رتبه کشور از جمله وزیر کشور و معاونان ایشان به صورت مستمر در ماه‌های گذشته در سواحل نشان از اهمیت سواحل از بُعد ملی دارد.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: حضور آقای رئیس جمهور در سواحل و آزاد سازی سواحل نشان می دهد که آیت الله رئیسی نگاه ویژه ای برای توسعه فرهنگی و رفع مشکلات زیرساختی دریای مازندرانی خزر دارد.

سلگی بیان کرد: ساختار فرهنگی مشخص برای سواحل نداشتیم که این ساختار را تشکیل دادیم و مسئولیت تشکیل ساختار فرهنگی در سواحل به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری  معاونت فرهنگی سپاه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی اقدامات خوبی در سواحل استان در دست پیگیری است و هدف این کار آن است که اقتصاد ساحل برای مردم ثمره ای داشته باشد.

معاون استاندار مازندران خاطر نشان کرد: ۴۷۷ کیلومتر ساحل در استان داریم اما فقط نباید نگران باشیم چه تعداد غرق شده داریم و باید از اقتصاد دریا نهایت بهره را ببریم.

سلگی ادامه داد: برای شکوفایی اقتصاد ساحل برنامه داریم و غرفه هایی که می شود ایجاد کرد را فراخوان دادیم و  این آمادگی را داریم که از طرح های سرمایه گذاری در این حوزه استقبال شود.

مقابله با فساد اقتصادی و رانت 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: تخلفاتی در سواحل در بحث خدمات دهی وجود داشت که برخورد شدیدی شد و اجازه نمی دهیم زمینه فساد اقتصادی و رانت در سواحل فراهم شود.

وی اضافه کرد: ما با کسی تعارف نداریم و جان ما برای مردم است، امروز نمی شود به راحتی از کنار ارزش های مردم عبور کرد و خادم مردم هستیم و در روز معارفه ام گفتم که در مقابل هر فساد و رانت خواری ایستادگی می کنیم.

سلگی گفت: در حد توان و جان، خادم مردم هستم و به طور حتم برای افزایش بهره وری و خدمات در سواحل استان تلاش خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: با فرمانداران ساحلی استان به صورت مستمر جلسات مختلفی برگزار کردیم و با همراهی هلال احمر، اورژانس، ناجیان غریق برای گره گشایی از مشکلات سواحل اقداماتی در دست اجرا است.

پرداخت حقوق ناجیان غریق
سلگی ادامه داد: طی یک دهه گذشته سابقه نداشته که حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت شود و اکنون تمامی مطالبات این قشر فرهیخته قبل از اینکه تابستان تمام شود، پرداخت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد : در ۹ روز گذشته یک مورد غرق شدگی هم در سواحل استان نداریم که این آمار بسیار ارزنده و جای تامل است.

سلگی افزود: آقای استاندار نسبت غرق شدگی در دریای مازندرانی خزر بسیار حساس است و شعار هر مازندرانی یک ناجی غریق را ایشان گفتمان سازی کرد و در بحث فرهنگی برای نجات جان گردشگران در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۳ مورد غرق شدگی داشتیم که این آمار تنها مربوط به غرق شدگی سواحل نبود و بخشی از جان باختگان مربوط به سیل در منطقه چالوس است.

سلگی خاطر نشان کرد: سال گذشته باوجود آنکه محدودیت هایی کرونایی بود و گردشگری چندان رونق نداشت و همچنین سواحل هم آزاد نبود، تا پایان شهریورماه ۱۰۵ غرق شدگی داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: افرادی در ماه های گذشته با سوء استفاده خواستند ما را تخریب کنند و اعداد و ارقام آمار جان باختگان سواحل را کم و زیاد کنند اما جلوی این تخریب ها و سیاه نمایی سرافکنده نشدیم و ایستادگی کردیم.

سلگی ادامه داد: تمام نقدهای خبرنگاران را با جان و دل می خریم و به هیچ عنوان به دنبال در مقابل قرار گرفتن با خبرنگار نیستیم.

وی افزود: سر سوزنی در مقابل صاحبان زر و زور کوتاه نخواهیم آمد، مسیری که آمدیم سالم است و اهل باند و رانت بازی نیستیم.

نام‌نویسی ۸۰ هزار نفر از مازندران برای شرکت در اربعین حسینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: ۸۰ هزار نفر در استان مازندران برای شرکت در اربعین حسینی نام نویسی کردند و ۳۵ موکب هم از استان در نقاط مختلف کشور عراق و ایران مستقر خواهند شد.

سلگی افزود: ساعت هفت صبح فردا برخی از شهروندان از ۳۴ منطقه آسیب استان با ۹ اتوبوس به صورت رایگان به کربلای معلی اعزام می‌شوند که این اقدام نو در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود.

وی ادامه داد: طرحی با عنوان شناسایی ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب در کشور پی ریزی شد که این رقم در استان ۳۴ منطقه است و در سفر شهرستانی استاندار به مناطق آسیب می رویم و بهزیستی، شهرداری و بخشداری ها برای گره گشایی از این مناطق مشارکت دارند.

ورود دانش‌بنیان‌ها به مشکلات اجتماعی و فرهنگی 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: آمار ابتدای امسال مازندران در بحث طلاق رتبه اول کشور بود و در بین شهرستان های استان تنکابن رتبه نخست را دارد اما اکنون مازندران در این حوزه رتبه چهارم را دارا است.

سلگی افزود: آقای استاندار خیلی به بحث طلاق و چالش های آن توجه دارند و دلیل این چالش صرفا بیکاری و اعتیاد نیست.

وی یادآور شد: در بحث حوزه بیکاری و اعتیاد، مازندران به نسبت دیگر استان های کشور رتبه پایین‌تر دارد اما متخصصان براساس مطالعاتی که انجام دادند، تغییر  سبک زندگی از طریق گردشگران را از دلایل افزایش طلاق در استان می دانند.

رتبه آخر مازندران در فرزندآوری

معاون استاندار مازندران گفت: در بحث فرزند آوری مازندران پایین جدول در بین دیگر استان‌های کشور قرار دارد و برای رفع این چالش ها پژوهشکده بررسی آسیب ها در دانشگاه مازندران در حال شکل گرفتن است.

سلگی بیان کرد: در سال دانش بنیان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی هم باید علمی رفتار کنیم و برای رفع این چالش جهادی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به روند انتصابات در استان گفت، ۱۰۰ درصد فرمانداران و  ۷۰ درصد بخشداران تغییر کردند و  ۲۰ بخشدار و معاون بخشدار در آستانه صدور  و دریافت حکم هستند.

همدلی مسئولان 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، همدلی خاصی بین مسئولان استان وجود دارد، گفت: استاندار خط کش انقلابی گری را تعریف کردند و  ایشان نقش ملی در مقابله با دسیسه های داخلی علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دهه های گذشته داشتند.

سلگی تصریح کرد: استاندار مازندران  فرد مخلص و انقلابی هستند که ما شاگرد ایشان هستیم و برای رفع مشکلات مردم از دیدگاه های ناب ایشان بهره می گیریم.

وی در ادامه گفت: در بحث سهمیه بندی های اخیر سوخت در استان، دیدگاه ها و مسائل ملی است و با توجه به اهمیت استان و حضور گردشگران پیگیری هایی برای ویژه تر دیده شدن استان در این حوزه انجام شده است.

سلگی با بیان این که، آتش سوزی در میانکاله ۶۰۰ درصد کاهش یافت، یادآور شد: اقدامات انجام شده در این حوزه در ماه های گذشته در رسیدن به این آمار تاثیرگذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *